X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשבוע שעבר ביקר בישראל חולה ה-ALS המפורסם מכולם, הפיזיקאי סטפן הוקינג. מדי שנה מתגלים בישראל כ-150 חולי ALS. למחלה השקטה עדיין אין טיפול או דרך למניעה ותוחלת החיים הממוצעת היא כ-3 שנים, אך פרופסור הוקינג וחולים אחרים מוכיחים שוב ושוב את ניצחון הרוח על הגוף
▪  ▪  ▪

מאחורי הזרקורים של ביקורו המתוקשר של הפרופסור בן ה-65 בישראל וברשות הפלשתינית, מסתתרת מחלה שקטה. כ-600 חולים בALS חיים היום בישראל, 150 מאובחנים מדי שנה ומספר דומה של חולים נפטר מדי שנה. הציבור בישראל כמעט ואינו מודע למחלה או לכמות החולים בה.
טל לדר, מנהלת עמותת ה-ALS בישראל (ישראלס) על מחלת ה-ALS: "ALS, הידועה גם כמחלת לו גריג, תוקפת בפתאומיות וככל הנראה ללא סיבה גנטית. בדרך כלל לוקים בה אנשים מעל גיל 18. תוחלת החיים מרגע ההתפרצות נעה בין שנתיים לארבע. אין כיום טיפול או מניעה למחלה. ALS נחשבת לקשה ביותר מבין המחלות הניווניות, התקדמותה גורמת להרס תאי עצב מוטוריים וכתוצאה מכך נחלשים השרירים עד לשיתוק מוחלט ומוות.
בעולם הרחב וגם בישראל אין כמעט מחקרים בתחום, זאת בעיקר מכיוון שאין לחברות התרופות כדאיות כלכלית להשקיע במחקר, החולים שלנו מתים מהר ובשקט.
עמותת ישארלס הוקמה בשנת 2004 ע"י דוד כהן, איש עסקים שחלה במחלה והחליט להקים עמותה על-מנת לקדם את המחקר בתחום ולסייע לחולים אחרים. תוך שנתיים וחצי חלה התקדמות עצומה וכיום מתקיימים שישה מחקרים בישראל: במכון ויצמן, באוניברסיטת ת"א, בטכניון, ובאוניברסיטת בן-גוריון. הסיבה שאנו מעוניינים לעודד מחקר דווקא בישראל היא בעיקר מכיוון שבשנים האחרונות נראה כי הכיוון למציאת לתרופה למחלות ניווניות כגון: פרקינסון, טרשת נפוצה ואי אל אס טמון במחקר בתאי גזע. ישראל מחזיקה כיום ב-10% ממאגר תאי הגזע העולמי ומאפשרת לבצע מחקר זה בניגוד למשל לארה"ב בה נאסר מחקר בתאי גזע במהלך קדנציית הנשיאות של בוש, עדיין אין תרופות ואין דרך להארכת חיים לחולים ב-ALS, העמותה פועלת במרץ על-מנת לשנות את המצב.
סיפורו האישי של פרופסור הוקינג מדהים, הוא אכן עבר כל סטטיסטיקה, עברו מעל 45 שנה מאז אובחן כחולה ALS. הפרופסור הגיע להישגים מופלגים בתחום המקצועי והאישי. מניסיוני ברוב המקרים של החולים במחלה אנו עדים לתעצומות נפש למרות המצב הפיזי המדורדר".
אחת הדמויות הבולטות בין חולי ALS בארץ הוא פליקס שלומוביץ', מטפס הרים וחבר באגודת האלפינים. שלומוביץ' התפרסם כאשר טיפס בעזרת ציוד מיוחד על צוק הקפיטן בפארק יוסמיטי בקליפורניה. למרות שנאלץ לעצור 600 מטר לפני הפסגה הוא עדיין ממשיך בפעילות ומתכנן טיפוס התרמה בקרוב על מגדלי עזריאלי למטרות העלאת המודעות לALS וגיוס כסף למחקר.
במהלך ביקורו נפגש הוקינג עם נציגי העמותה הישראלית.
סטפן הוקינג, בן 65, הוא פרופסור למתמטיקה באוניברסיטת קיימברידג', מחלתו הגבילה את יכולתו לדבר או לזוז אך הוא עדיין מסוגל להזיז מספר אצבעות, הוקינג משתמש במעבד קול ממוחשב לצורך דיבור ומכין את ההרצאות והראיונות שלו מבעוד מועד ובסיוע צוות עוזרים. מחוץ לקהילת הפיזיקאים מוכר הוקינג בזכות ספריו בעיקר ספרו "קיצור תולדות הזמן" המתאר את התפתחות היקום החל מהמפץ הגדול. למרות שאינו הפיזיקאי התיאורטי החשוב ביותר או הטוב ביותר בין הפיזיקאים התיאורטיים, כיום הוא המפורסם והמוכר ביותר וזאת בגין סיפור חייו המדהים.
לקראת ביקורו בישראל אמר הוקינג: "אני שמח מאד על ביקורי המתוכנן בישראל וברשות הפלשתינית, ונרגש מההזדמנות להיפגש עם מדענים ישראלים ופלשתינים."
במסגרת ביקורו ביקר גם באוניברסיטת ביר-זית ברמאללה ובאוניברסיטאות ברחבי הארץ, נפגש עם ראש הממשלה, התארח בתוכנית הבידור של יאיר לפיד ואף נשא הרצאה בפני למעלה מאלף איש באוניברסיטה העברית. אחד הרגעים המרגשים בביקור היה במהלך הרצאה בסמינר השנתי של המרכז למצוינות.
במלון האורחים של נווה שלום התאספו כמאה פיזיקאים מכל הארץ, בינם חוקרים ידועים בתחום וגם סטודנטים ובתר דוקטורנטים מאוניברסיטאות בארץ והקשיבו לדבריו. רייק ריזה, מזכיר היישוב ריגש את הנוכחים כאשר השווה בין תושבי נווה שלום השואפים לדו קיום למרות דעות קדומות בחברה לבין הפרופסור הממשיך במחקרו בחייו ללא לאות.
קרן קאופמן, דוברת וממונה על יחסי ציבור והסברה בשגרירות בריטניה, התרגשה מאד מביקורו של הוקינג: "מדהים בעיני שהוא טורח לנסוע ולבקר ולהרצות בכל העולם למרות הקשיים הפיזיים. הוא איש מקסים. זה כבוד גדול עבורנו לארגן את הביקור ולשהות במחיצתו".
הוקינג התייחס למחלתו בראיונות עבר: "לעתים קרובות שואלים אותי מה אני מרגיש לגבי המחלה, התשובה היא – כמעט כלום. אני מנסה לחיות את חיי באופן נורמאלי ככל האפשר ולא לחשוב על מצבי או להצטער על דברים שאני מנוע מלעשות מכיוון שאין הרבה כאלו.
למרות שחייתי עם מחלה זו רוב חיי הבוגרים הדבר לא מנע ממני להקים משפחה ולהצליח בעבודתי, תודות לעזרה שקיבלתי מאשתי ג'יין ומילדי וממספר עצום של אנשים וארגונים. אני בר-מזל שמחלתי התקדמה בקצב איטי יחסית אבל הדבר בהחלט מראה שאסור לעולם לאבד תקווה."
ולסיום - לידיעת חובבי ז'אנר המדע הבדיוני, פרופסור הוקינג מצטער לאכזב אתכם, אך ככל הנראה לא ניתן להשתמש בחורים שחורים על-מנת לעבור לגלקסיות אחרות. הוא גם לא ממליץ לכם לנסות.

תאריך:  19/12/2006   |   עודכן:  19/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נצחון הנפש על הגוף
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חברות התרופות
נדהמת  |  20/12/06 12:03
 
- ל-1 עצוב אבל נכון
ללוש  |  20/12/06 21:29
2
סטיבן הוקינג, ALS ומחלות אחרות
patrick17  |  20/12/06 21:17
3
רפואה מן המקרא http://moreletora.com/
מורה לתורה  |  28/12/06 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חננאל
בסוריה נמצאים כחצי מיליון פליטים פלשתינים ללא זכויות אזרח. העזרה הכלכלית לסוריה צריכה להיות מכוונת לאוכלוסיה זו. הקמת אזורי תעשיה בעלי עדיפויות, תוך התניה כי אחוז ניכר מהמועסקים בהם יהיו פליטים
ח"כ יצחק וקנין
הצלת חיים נחשבת ביהדות לערך יסוד. למעט רצח, עבודה זרה וגילוי עריות, מותר לו לאדם לעבור כמעט על כל חוקי התורה בכדי להציל חיי אדם. אז כיצד זה בא משרד האוצר בדין ודברים כל כך מתיש, שנה אחר שנה, עם מי שחיי אדם אמורים להיות בראש מעייניו?
הרב אליהו רחמים זייני
יהודה המכבי ביקש לכרות ברית עם הרומאים, ובכך קבע את עתידה העגום של מלכות חשמונאי - וגם את הצנעת הממד הלאומי בחגיגות חנוכה לדורות
אברהם שרון
לכל אחד יש, כך אני מאמין באמת ובתמים, מרחב-מחיה גדול מספיק, כר להתפתח בו, אופק לשאוף אליו. אין סיבה לדרוך זה על רגלו של זה. אין הצדקה לנקוט שיטת שיווק פוגענית, כמעט פולשנית כזאת, אשר אף כי היא אינה בלתי חוקית, משהו בה, איך לנסח זאת באנינות-טעם-וריח, מריח לא טוב
לאה טרן
סרט הקולנוע כרומו פוביה מיועד לאנשים רגישים, למודעים, ולאסתטיקנים. מדובר בקולנוע במיטבו, העוסק לא רק בסיפור המעשה, כי אם גם בקשת רחבה של רגשות, הנוגעים בריק הקיומי, באובססיה, בהכחשות, בחוסר חיבור לאנשים קרובים, (מתוך חוסר מודעות והתפתחות אישית), בהתברגנות, שמביאה כליון אישי וחברתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il