X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ת"א 25 קפץ ב-5.1% לשיא של 5 חודשים הפועלים זינקה ב-10% ודיסקונט ב-12% ת"א 25 טיפס השבוע ב-2.8% כי"ל קפצה היום ב-5% החברה לישראל עלה ב-9%
▪  ▪  ▪
עליות שערים

ספק אם משהו האמין שהבורסה, שטיפסה ב-10% בחודש מרס, תפתח גם את חודש אפריל עם עליות שערים חדות. האופטימיות בימים האחרונים בוול סטריט התפשטה היום לכל שוקי העולם, והגיעה גם לתל אביב.
מדד תל אביב 25 עלה ב-5.3% ובסך-הכל עלה ב-2.8% השבוע לרמה של 765 נקודות. מדד תל אביב 100 טיפס ב-5.1% לרמה של 699 נקודות. מחזור המסחר גם הוא רשם התעוררות - כ-1.7 מיליארד שקלים - עלייה של כ-40% בממוצע היומי לעומת החודש האחרון. מתחילת השנה, הוסיף מדד תל אביב 25 כ-16% ומדד תל אביב 100 טיפס ב-24%.
"אין מוכרים בשוק", ניסה היום - ספק בחיוך ספק ברצינות - להסביר את סיבת העליות והאופטימיות שאחזה במשקיעים היום. את הסיבות לעליות השערים תולים המשקיעים בעליות בעולם. אתמול התקבלו נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב כאשר גם החשש מפני קריסת תעשיית הרכב הולך ופוחת. אתמול טיפסו הבורסות בארה"ב בעד 2% והיום עולות הבורסות אירופה בלמעלה מ-3%.
החברות הנסחרות סיימו להציג אתמול את הדוחות הכספיים השנתיים. בבית ההשקעות אי.בי.אי סיכמו את התוצאות מהן עולה כי החברות הכלולות במדד תל אביב 25 הפסידו ביחד 2.6 מיליארד שקלים ברבעון הרביעי של 2008 לעומת רווח של 6.5 מיליארד שקלים ברבעון המקביל. הסכום אינו כולל את ההפסד החשבונאי (יותר ממיליארד דולר) שרשמה טבע בעת עסקת המיזוג עם חברת באר. את ההפסדים מובילות חברות הנדל"ן אשר נאלצו לרשום מחיקות ענק בשווי נכסיהם ומגזר הבנקאות אשר הציג הפסדים כבדים. בסיכום שנתי, ירדו רווחי 25 החברות ב-35% ל-21.274 מיליארד שקלים. כמעט כל החברות נפגעו השנה: 19 מתוך 25 החברות במדד מציגות הרעה בשורת הרווח הנקי לעומת הרבעון המקביל.
את העליות היום הובילו מניות הבנקים והנדל"ן. הפועלים (-16.8%, 41.1) טיפסה בזינוק חד של 10% לאחר שידרוג המלצה ל"קנייה" מצד בנק ההשקעות דויטשה בנק. הבנק נוקב במחיר יעד של 10 שקלים למניה - 26% מעל מחירה של המניה בשוק הבוקר בפתיחת המסחר.
לאומי (-16.8%, 41.1) הסתפקה בשיעור "צנוע" יותר של 8.6%. מדד הבנקים טיפס ב-10% בחודש האחרון ומחק הירידות שהיו לו מתחילת השנה. המדד הוסיף היום עוד 9%, כאשר דיסקונט (-16.8%, 41.1) קפצה בשיעור החד ביותר של 12%. גם אחרי העליות החדות בימים האחרונים השלים מדד הבנקים עלייה של 10% - תשואת חסר לעומת המדדים האחרים.
כיל (-16.8%, 41.1) ריכזה את המחזור הגבוה בשוק של 125 מיליון שקל עם עלייה של 5.2%. בנק ההשקעות UBS חזר היום על המלצת "קנייה" במחיר יעד של 43 שקלים - 25% מעל שוויה של המניה בשוק. העליות משכו את החברה לישראל לזינוק של 10%.
יצרנית התרופות הגנריות, טבע (1.7%, 19170.0) טיפסה ב-1.7%. החברה קיבלה אישור מה-FDA לשיווק גירסה גנרית של הגלולות למניעת הריון, יאז, של חברת באייר. כחברה הראשונה שתקפה את הפטנט של באייר, תזכה טבע לבלעדיות של כחצי שנה בשיווק התרופה. המכירות השנתיות של יאז בשנה שהסתיימה ב-30 בדצמבר עמדו על 616 מיליון דולר.
מדד הנדל"ן זינק ב-5.7% ובסך-הכל עלה ב-50% מתחילת השנה. ההתאוששות היום במדד מגיעה גם לצד המשך ירידת התשואות בשוק איגרות החוב הקונצרניות. מניית אפריקה ישראל (-16.8%, 41.1) עלתה היום ב-9.2%. גם איגרות החוב של החברה זינקו בעד 7% אם כי התשואות באיגרות של החברה עדיין גבוהות ועומדות על 51%-37%.
מדד התל בונד 20 עלה היום ב-0.2% ומדד התל בונד 40 טיפס ב-1.5%. מדד התל בונד 60 הוסיף 0.7%. דווקא שוק איגרות החוב הממשלתיות איבד היום גובה כאשר השחרים והגלילים השילו עד 0.9%.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  02/04/2009   |   עודכן:  02/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה בת"א זינקה יחד עם שאר העולם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
תוכנית האוצר המתגבשת כוללת קיצוץ נרחב בתקציבי הביטחון והחינוך, הפחתת מיסים לעובדים ולעסקים    שטייניץ שולל סיוע לטייקונים
איציק וולף
נשיא סוריה מצהיר על כוונותיו אל מול ממשלת נתניהו החדשה    "אין מנוס משחרור הגולן בשלום או במלחמה"    "אין הבדל בין ממשלות הימין לממשלות השמאל בישראל"    "בעולם הערבי עלול להופיע דור שלא יסכים לשלום עם ישראל"
מאיה שני
הרשויות החרימו את אחוזת מאדוף ששוויה 9.3 מיליון דולר ואת היאכטה שלו ששוויה 2.2. מיליון [שוטרים באחוזה / צילום: AP]
מאיה שני
שישה שבועות לאחר שהודח נשיא מדגסקר מכסאו בהפיכה צבאית, נמצאת המדינה על סף מלחמת אזרחים    דרום אפריקה דורשת כי רוואלומננה יושב לכסאו
מאיה שני
בעקבות שינוי מפת הקואליציה בשנה שעברה נאלץ ראש ממשלת מלזיה לפנות את מקומו לסגן ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il