X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ברפואה הסינית מנסים לחזק את האנרגיה מסוג יאנג של הכליות. לעזור לחמם את הגוף, לפנות לחות ו/או לייבש אותה לעיתים יש צורך לתמוך גם בכבד בשל נדידת הכאבים והדלקת במפרקים השונים
▪  ▪  ▪

החורף מתאפיין בתנאי מזג אוויר של קור וגשמים. הרטיבות גם היא חלק מהאופיני לתקופה הזו של השנה. על-פי הפילוסופיה הסינית, החורף קשור לכליות.
כאשר הכליות חזקות והאנרגיה בהן מאוזנת, אנו יכולים לעמוד בתנאי מזג האוויר בקלות. באם האנרגיה מסוג יאנג, האנרגיה הזכרית, החמה וכו' חלשה, אזי נתקשה לשאת את מפגעי מזג-האוויר החורפי.
הקור יחדור ביתר קלות לגוף, לא נוכל לייבש את הרטיבות אשר חודרת לגוף ובשל-כך נפתח סיבוכים למיניהם. להבנה יותר מעמיקה נזדקק למעט יותר מידע על הרפואה הסינית.
הכליות נחשבות ל"אמא" של הכבד. כאשר האם חלשה גם הילד יוצא חלוש. על-כן, כאשר הכליות חלשות, גם הכבד לא זוכה לאנרגיה מספקת ומתחילות בעיות. הכליות החלשות מסיבות רבות אשר השכיחות שבהן קשורות לעייפות, תשישות גופנית ונפשית, עודף עבודה או פעילות גופנית מוגזמת, פעילות מינית מוגזמת ולידות תכופות ומרובות. היכולת של הכליות לשאת את החורף הקר פוחתת כמו גם חלוקת האנרגיה לכל יתר המסלולים. כך גם הכבד נחלש ישירות עקב החולשה של הכליות.
למה כל זה חשוב? מאחר והחורף הקר גורם לקיפאון, חוסר תנועה. הכבד האחראי בין היתר על הרוח ופינויה, חלש גם הוא. אם כך מה שקורה בפועל, אין זרימת אנרגיה שוטפת במסלולים, הקור מעכב יותר ויותר את הזרימה הזו, הלחות בגוף אינה מתפנה או מתייבשת, והיא נוטה לעבור למקומות הנמוכים יחד עם חוק הגרביטציה. הלחות הזו מצטברת במפרקים השונים והלחות היא קרה בבסיסה. מלכתחילה יש כאבים בגין הצטברות הלחות הקרה. וכאשר יש לחות וקור חיצוני זה רק מוסיף ומרע את הבעיה.
הכבד יכול להביא לנדידת הבעיה במפרקים השונים כי הנטייה של הרוח היא לעבור ממקום למקום. זו הסיבה בגינה אנו מכירים את האנשים עם בעיות המפרקים אשר נוטים לסבול יותר בחורף.
ברפואה המערבית אנו מכירים את האבחנה של "אוסטיאוארטריטיס" כגורם הראשוני לשיגרון במבוגרים. מדוע התופעה הזו שכיחה יותר במבוגרים? כיוון שעם הגיל, האנרגיה מסוג יאנג של הכליות פוחתת. וכאשר חסרה אנרגיה בכליות מסוג יאנג, זה יכול להביא ליותר בעיות כלליות ובין היתר גם לבעיות המפרקים.
כיצד הרפואה המערבית מתמודדת עם הבעיה? נותנים לאנשים כדורים אשר פועלים כנגד דלקת ומפחיתים כאבים. התרופות עוזרות במידה מסוימת ולטווח זמן מוגבל. לאחר-מכן, רוב הלוקים בבעיה הופכים לחולים כרונים בשיגרון הזה.
לעומת זאת, הרפואה הסינית מביטה על הבעיה בעין שונה לגמרי. לא מעניין אותה הדלקת כלל וכלל. אנו מנסים לחזק את האנרגיה מסוג יאנג של הכליות. לעזור לחמם את הגוף, לפנות לחות ו/או לייבש אותה. לעיתים יש צורך לתמוך גם בכבד בשל נדידת הכאבים והדלקת במפרקים השונים.
התזונה גם היא מהווה חלק לא מבוטל בטיפול. עלינו לאכול מאכלים מחממים ושאינם גורמים להצטברות לחות בגוף. החשוב הוא לאכול בבוקר מזונות חמים וניטרליים כדי למנוע חולשה בטחול, האחראי על פינוי הלחות מהגוף. כך שאנו רואים כי יש שילוב של איברים האחראי על התהליך כולו. ההרמוניה בפעילות האיברים היא החשובה וזו המונעת את התהוות המחלה במפרקים. אורח החיים הנכון מהווה את הסמן לאורו עלינו לחיות וכל אחד בהתאם למי שהוא.
מחלת המפרקים אינה גזירה משמים ולא מחויבת מציאות. ניתן לטפל בה ובהצלחה רבה ברפואה הסינית. ישנן תרופות צמחיות יעילות, הטיפול בדיקור עוזר במאוד וכן במקרים רבים אנו מוסיפים את הטיפול בחימום עם בדיד הנקרא מוקסה.
השינוי התזונתי גם הוא חיוני ביותר כמו גם הלבוש שלנו בעונה זו של השנה. הואיל ואנו מדברים על הרמוניה בפעילות האיברים, הרי שומה עלינו לתחזק אותם כיאות ולאורך החיים. באם נמנע את התופעה הזו לא יהיה לנו צורך לטפל. הטיפול הרי הופך גם הוא להיות כרוני כי המחלה כבר מקננת בגוף וכל פעם מחדש עלינו לקפד את ראשה. הגיל אינו מהווה מכשול בטיפול אך חשוב להבין כי עם הגיל אנו יותר חשופים לבעיה ובהתאם עלינו לנסות ולמנוע אותה קודם להופעתה.

פרופ' משה שטרנפלד הינו מומחה ברפואה פנימית ורפואה סינית
תאריך:  16/01/2007   |   עודכן:  16/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי ברק
עוסקים אינם עובדי המדינה    יש לתקן את חוק מס ערך מוסף, באופן שיחדל להטיל תשלומי מס על עוסקים, שטרם הצליחו בעצמם לגבות את המס
עו"ד חיים קליר
באחד הכפרים הסמוכים לירושלים, נמצא בית המצוי בדיוק על קו הגבול של מדינת ישראל. האם בני בית זה זכאים לזכויות בביטוח הלאומי, התולה חלק גדול מזכויותיו בכך שהמבוטח יהיה תושב ישראל? את התשובה נותנת השופטת יפה שטיין, מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים
עו"ד אברהם אלתר
הרשימה מסבירה כיצד ניתן להתארגן לעסקת קומבינציה פטורה על יד העברת קרקע לחברה והקצאת מניות לקבלן, בשיעור האחוז המגיע לו, בעסקה. ההעברה לחברה פטורה ממס. הקצאה איננה חייבת דיווח ופטורה ממס (אך יש להודיע עליה בטופס מיוחד למנהל מס שבח אם הינה באיגוד מקרקעין). חלוקת הרווחים כדיבדנד בין חברות פטורה ממס. חלוקת העלות תעשה על-ידי מינוף והחזר ההלוואה לבנק, של הקרן והריבית - כמקובל בענף הנדל"ן
אלירן דה-מאיו
פירות הם המזון העתיק והקדום ביותר שאנו מכירים. בהשוואה לדגנים, הקטניות ומוצרי החלב שבהם החלו להשתמש רק לפני 10,000 שנים. כל המחקרים האנתרופולוגים מצביעים על כך שמאז ומתמיד הפירות היוו את המרכיב העיקרי והחשוב ביותר בתזונת האדם
חנה בית הלחמי
כתבתי כבר בעבר שלא ברור לי איך רשויות הרווחה, שכל כך ששות להוציא ילדים מבתים ברי-שיקום באוכלוסיות מצוקה, בדר"כ מסיבות חמורות פחות ממה שהראו מצלמות הטלוויזיה בחברון, אינן מתערבות ומוציאות את הילדים הללו מידי הוריהם, המסוכנים לנפשם (תרתי משמע), לצורך שיקום וטיפול פסיכולוגי, שאולי ימזער את הנזקים לילדים ולחברה בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il