X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המסר החברתי הברור הוא שנושא המצויינות הינו אסטרטגי ואינו שייך למותרות מדאיג שמערכת החינוך לא נתפסת כמטפחת אלא נתפסת בתחתית הסולם, בהשוואה למערכות חינוכיות אחרות תקציר מנאום בכנס הרצליה ביום 21.1.2006
▪  ▪  ▪

החברה הישראלית עברה תהפוכות. יחסה למצוינות השתנה באופן דרמטי. הנפת דגל המצוינות הפכה לפופולארית. כיום משרד החינוך הוא שותף פעיל ויוזם. תוכניות רבות מופעלות בשיתוף העמותה למצוינות בחינוך ומשרד החינוך בכל הארץ, בכל מגזרי החינוך, בפריפריה ובמרכז. חלק מתוכניות אלה אף תורגמו לאנגלית ומופעלות בחלק מהמדינות בארה"ב.
יצירת מוקדי מצוינות נקודתיים מהווים מקום לתקווה. אך הדרך לשינוי כולל עוברת דרך יצירת מדיניות שתביא ליצירת תרבות של מצוינות. זוהי דרך ארוכה ומאתגרת.
מחקר עמדות שביצע מכון סמית עבור העמותה למצוינות בחינוך מצביע על מספר עובדות ונתונים הדורשים את תשומת ליבנו. המחקר משקף את עמדות ההורים, מורים ומנהלים בתחום המצוינות בחינוך. מהמחקר עולות כמה נקודות מרכזיות:
חוסר שביעות הרצון מהישגי התלמידים המשתקף במחקר מדאיג, אך הוא גם מהווה נקודת פתיחה חיובית. הכרת הבעיה היא תחילת הדרך לפתרון. כיצד קרה שהתדרדרנו מראש הטבלה לתחתיתה? נרדמנו בשמירה. זוהי תופעה תרבותית רווחת שהשתרשה באורח חיינו. יהירות היא מתכון לכישלון.
שיטות ההוראה מיושנות ואינן מתאימות לדרישות והציפיות החינוכיות של ימינו. העולם משתנה ומצפה מאיתנו המחנכים לא רק להשתנות בהתאם אלא אף להוביל. למרות ההשקעה הרבה בשעות לימוד קיימת התחושה שבסופו של יום שעות אלה אינן משיגות את המטרה. מנהלים חשים שמערכת החינוך אינה מכינה את התלמיד לצפוי לו מחוץ לכותלי בית הספר.
הכנת התלמידים והטמעת מצוינות כתרבות אינן מותרות. זהו צורך אסטרטגי מהמעלה הראשונה. טיפוח מצוינים הוא צורך קריטי כאסטרטגיה חינוכית שתביא לשיפור המערכת כולה. המצוינים הם ראש החץ המראה את הדרך. מערכת השואפת להתקדם צריכה קטר שמושך מקדימה וקטר דוחף מאחורה. חובתו של האדם המצוין היא להביט אחורה תוך כדי התקדמות כדי לוודא שאף אחד לא ישאר מאחור.
טיפוח המצוינות ומצוינים הוא כלי משמעותי לסגירת פערים ולא ליצירתם
נתון מדאיג נוסף הוא שמערכת החינוך לא נתפסת כמטפחת אלא נתפסת בתחתית הסולם בהשוואה למערכות חינוכיות אחרות. מערכת החינוך צריכה להוביל ולא להגרר. דבר זה לא יקרה מאליו. זוהי לא רק שאלה של הקצאת משאבים נוספים, אלא גם שאלה של שינוי בסדרי עדיפויות בהקצאת המשאבים.
היום הרוב מושקע באמצע - יש שיגידו שזה טיפוח הממוצע או הבינוניות. ברור שמשם לא יבוא השינוי המיוחל. במקרה הטוב נייצר עוד מאותו דבר. על אף שרוב ההורים הינם הורים לילד הממוצע הם טוענים כי יש לחלק המשאבים בצורה שווה בין מתקשים, בינוניים ומצטיינים. זאת מתוך תפיסה שטיפוח קצוות מעודד את הכלל.
המסר החברתי הברור הוא שהנושא הינו אסטרטגי ואינו שייך למשפחת המותרות.
בוני המדינה השאירו מורשת של מצוינות - מצוינות ערכית, מצוינות חברתית ומצוינות אינטלקטואלית. מדינת ישראל הגיעה להישגים בתחומים רבים. השגים אלה, יחד עם התגברות השאיפה למצוינות הם מקור לאופטימיות. טיפח מצוינות חייב לבוא מתוך גישה אופטימית. הצלחות העבר והווה יוצרות את הצלחות העתיד.
עת לשנות, עת להצעיד את ילדנו בשביל המצוינות.

הדובר הוא מנכ"ל העמותה למצויינות בחינוך.
תאריך:  23/01/2007   |   עודכן:  23/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצויינות כאסטרטגיה ולא כמותרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' מרים בן פרץ
פרופ' בן-פרץ מציגה את נייר העמדה של וועדת ההיגוי במסגרת "העמותה למצוינות בחינוך"    תקציר מנאום בכנס הרצליה ביום 21.1.2006
צבי גיל
בחברות מתקדמות - מבערים את השחיתות, גם אם אין בה היבט פלילי, אלא רק היבט מוסרי    ביעור השחיתות היא הליבה של הסוגיה
בנימין (פואד) בן אליעזר
שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר בכנס הרצליה: "מחובתנו לשמר את האפשרות לייצר אנרגיה גם בדרכים אחרות"; בנושא אירן: אסור לישראל לעמוד בראש חזית המאבק כנגד ההתגרענות האירנית"
נרי אבנרי
גם הנאורים שבשמאלנים שמעו ושומעים את האיומים על מחיקת ישראל. לצערי, יש ביניהם "מוזיקאים", שמלחינים מנגינות של שירי ערש לטקסטים המאיימים האלה - מה שמסביר את החלומות על שלום ודו-קיום. צריבתו של רגע היקיצה תהיה קשה...
דן מרגלית
מדובר באנשים שמצפצפים על שלטון החוק. באותו רגע שהם לא הולכים לבית הסוהר ואין עליהם אות קלון הם ממשיכים כאילו דבר לא קרה ולכן המלחמה בשחיתות חייבת להיות חריפה ובמסגרת זה אני חולק על עיקרון זכות השתיקה לנבחרי ציבור    תקציר מנאום בכנס הרצליה ביום 21.1.2006
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il