X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"למנהיגות יש עם וחברה טובים יותר ממה שמגיע לה, ולעם ישראל יש מנהיגות ומוסדות הרבה פחות טובים ממה שמגיע לו"
▪  ▪  ▪

אין נכון יותר מאשר המשפט הקולע הזה של פרופסור גבי בן דור, מורי ורבי, בכנס הרצליה. כאן הדיכוטומיה הנוראה: עם חסון מבחינה מנטלית, עם שמוכן להקריב את מיטב בניו כדי שהמדינה תמשיך להתקיים, עם שלא נשבר אפילו ממלחמת לבנון השנייה; ומנגד, הנהגה שלא ראויה לעם כזה. כאילו מדובר בסיפור הלקוח מהמיתולוגיה והטרגדיה היוונית, אך, למרבה הצער, הוא הסיפור הטרגי של מדינת ישראל.
אין בכוונתי, חלילה, להטיל דופי בכל הפוליטיקאים ואנשי הציבור האחרים. פוליטיקה היא האמצעי היחידי כדי להגשים מאווים של מדינה ושל האזרחים החיים בה. היא איננה דבר בזוי ואלה העוסקים בה חייבים לראות את עצמם "שליחי ציבור".
ברם , המנהיגות הבכירה של היום מכל קצוות הקשת הפוליטית נתפסת בעיני הציבור כמושחתת ובלתי מוסרית. כך נוצר הנתק המבהיל בין העם לבין מנהיגיו. מהמנים עלי דברי אלי הורוביץ בכנס הרצליה: "המדינה הגיעה למשבר אסטרטגי. הלך הרוח בתקופה האחרונה בממשל הוא תוצר של חוסר מנהיגות וחוסר תפקוד של הממשל. אם לא נשתנה נאבד את התקווה ואת הייחודיות הלאומית".
בציבור הרחב שוררת מבוכה רבה. אין מקום שבו אתה לא שומע את הקיטורים והתלונות על המנהיגות המושחתת ובאותה הנשימה, אנחת צער על כך שכל אחד מאתנו לא יכול לעשות אותו הדבר. זו מחלה מסוכנת מאוד העלולה לפורר את החברה.
בל נשכח שגם ברבדים אחרים בחברה השחיתות פורחת. יקום מישהו ויאמר מתי לאחרונה "סגר עסקה" כלשהי, מקניית דבר מה פעוט ועד הדברים הגדולים ושילם הכל, אך ממש הכל, "על השולחן"? אין בנמצא, כמעט, "חיה כזו". ומה מרגיש האזרח שאינו יכול לעשות "קומבינה"? פראייר. זו הסכנה האמיתית: שהעם יתחיל לחקות את המושחתים.
באותו כנס הרצליה אמר דן מרגלית, עיתונאי המכיר היטב את המערכת הפוליטית בישראל: "ימים טובים פוקדים את מדינת ישראל. החל תהליך של פירוק השקר העצמי שלנו, החל תהליך של הסקת מסקנות כלפי מי שנהג ביהירות וחוסר אחריות. אנו עדיין רחוקים מהשגת המטרה אך עלינו על הדרך הנכונה. במשך תקופה ארוכה מדינת ישראל התעלמה ממצבה הקשה. היום אנו מודעים למחלתנו ולכן אני אומר שמדובר בימים טובים". הלוואי שדבריו יתאמתו. אני מסופק בכך. לפוליטיקאים הכוח והעוצמה לעבור כל מסוכה.
צודק דן מרגלית בדבר הצורך לפוצץ את ה"פרונקל" ולהוציא את "המורסה" כדי לנקות את ה"פצע" המעיק הזה. אך לא מספיק לנקז את המורסה אלא יש צורך בטיפול "אנטיביוטי אלים" מאוד כדי לרפא לחלוטין את המחלה. מתן טיפול אחר הוא מבחינת השקטת המצפון בלבד.
אם לא יתחיל מסע המוני שמטרתו לחזק את שלטון החוק, את מוסדות המדינה העליונים, את מוסדות אכיפת החוק כדי לבער את הנגע והפגע הרע שבתוכנו, אין סיכוי ממשי להבראה.
כל מי שיקר לו ביטחונה של ישראל, כל מי שדואג לעתיד המשפחה והחברה כולה, חייב להתגייס למאבק הזה ללא פשרות כדי לשלוח הביתה את כל אלה המסכנים את עצם קיומנו כמדינה.
שומה על העם לזעוק מעומק גרונו "מושחתים נמאסתם" ולשלוח אל מאחורי סורג ובריח את אלה שמסכנים את קיומנו. אני משוכנע עד עמקי נשמתי שהעם היושב בציון יכול להצמיח לו הנהגה שתהיה ראויה, הדואגת לפרט, לעני והעשיר, לחזק ולחלש, לחינוך ותרבות, לזכויות האדם, לילדים וחיילים, כיאה למדינה דמוקרטית נאורה.

ד"ר צלו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  24/01/2007   |   עודכן:  24/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהיגות לא ראויה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זו אמירה
ישראל ו  |  24/01/07 18:47
2
No Morality no Value system
Bankruptcy  |  24/01/07 23:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אבי ליליאן
אין לי ספק היום כי בכדי לקדם את החינוך וההוראה בישראל, יש לדאוג לכך שאנשי מקצוע בתחומים שונים ינחילו מידיעותיהם לדור הצעיר
יוסי ריבלין
במלאת שבעה למותו של פרופ' שמואל קנדל דקאן הפקולטה לניהול לשעבר ומבכירי חוקרי המימון בארץ ובעולם - יוסי ריבלין, דובר הפקולטה לניהול, כותב כמה מילים על מנהיג שהלך לעולמו בטרם עת
סלים ג'ובראן
דברי שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן בטקס סטודנטים מצטיינים של המכללה האקדמית למשפטים ברמת גן
דודו אלהרר
שהרי מהו חופש הביטוי, אם לא לומר דברים קשים ומקוממים? מה הטעם לקיומו של החופש המפוקפק הזה אם אדם, לא כל שכן חבר-כנסת, מנוע מלהביע עמדה ואפילו עמדה קיצונית בעיני כל "הנאורים"? חופש הביטוי לא נועד לסבר את כל האוזניים! הוא איננו כלי נגינה מנעים זמירות!
דן אלבו
אנו דומים לאוניה רבת נפח והדר המפליגה בבטחה בים הפתוח כשבירכתיה התבקעו החורים שיורידוה למצולות    מר אולמרט הוא הנקב שעלול להוריד את כולנו למצולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il