X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחרונה, חשיפת השחיתות הציבורית במדינה שוברת שיאים אחד אחד נופלים המשלטים האחרונים, כל הפרות הקדושות נשחטו והמאכלת עוד נטויה מכתב גלוי אל שרי הממשלה וחברי הכנסת
▪  ▪  ▪

אדונים נכבדים,
לאחרונה, חשיפת השחיתות הציבורית במדינה שוברת שיאים. כמעט מידי יום אנו שומעים על חשיפת פרשה חדשה בכלי התקשורת.
אחד אחד נופלים המשלטים האחרונים. המוסדות שהציבור נהג לתת בהם אמון, לבטוח ביעילותם, בניקיונם, ביכולתם לבצע את העבודה. המשרדים הממשלתיים, הרשויות המקומיות, המשטרה, בתי המשפט, הפרקליטות. כל הפרות הקדושות נשחטו והמאכלת עוד נטויה.
עפ"י הפרסום בתקשורת, שגרירים וקונסולים של ישראל באירופה ובארה"ב הודיעו לשרת החוץ כי פרשות השחיתות בישראל מעסיקים את האנשים במדינותיהם יותר מהסכסוך המדיני וכי הפרסומים מוציאים לישראל שם רע ומציגים את המדינה כמדינה מושחתת.
כאדם אשר הגיש לפני כשנתיים תלונה ביחידה הארצית לחקירות הונאה כנגד ראש עיריית אשדוד ובהמשך נאלץ להגיש ערר ליועמ"ש לממשלה, על החלטת המשטרה שלא לפתוח בחקירה, הופתעתי לגלות כי השחיתות המתפשטת במדינה הגיע ככל הנראה אף לרשויות אכיפת החוק שכן לא יעלה על הדעת כי רשויות חוק, אפילו ברפובליקת בננות, ימסמסו תלונה במשך למעלה משנתיים!!! והיד עוד נטויה.
חיסול השחיתות הציבורית במדינת ישראל זה לא עוד רעיון או ועדה, זו החלטה שכל אחד מכם - חברי הכנסת, צריך לקחת ברמה ובעוצמת חשיבות כמו ההחלטה על שמירת בטחון המדינה.
על-מנת למנוע קריסה פתאומית של שלטון החוק כולו והתפוגגותו לאבק מצחין, אני פונה אליכם להוביל מהלך אשר יביא למהפכה בכל הנוגע למלחמה בשחיתות מצד רשויות אכיפת החוק.
תחום המשטרה:
1) הקמת יחידה למלחמה בשחיתות של נבחרי ציבור: בימים אלה קיימים חשדות כנגד מס' בכירים במערכת השלטון, נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר האוצר, ראשי רשויות המס ועוד. מעבר לכך שעל כל החלטה מינהלית להתקבל תוך זמן סביר, לא כל שכן החלטה להעמיד אדם לדין פלילי, הימשכותה של חקירה פלילית נגד נבחרי ציבור גוררת נזקים קשים למדינת ישראל ולאזרחיה ואמון הציבור ברשויות השלטון נשחק בכל יום אשר בו מכהנים נבחרי ציבור החשודים בפלילים. מאידך, התמשכות חקירה וקבלת החלטות פוגעות אנושות בשמו של איש הציבור, בתפקודו, במעמדו ובמשפחתו, אם נמצא כי אין בכפיו כל עבירה. משכך קיים אינטרס ראשון במעלה הן ציבורי והן של הנבחרים לפיהם החקירה והבדיקה וההחלטות יתקבלו תוך פרק זמן קצר, באופן יעיל והחלטי.
ראוי כי באגף החקירות הארצי של משטרת ישראל תוקם יחידה ארצית לחקירות הונאה (או תורחב באופן משמעותי היחידה הארצית לחקירות הונאה הקיימת כיום), אשר תהיה בעלת כוח אדם מתאים אשר תעסוק בחקירה מהירה ועניינית של נבחרי ציבור ופקידים בכירים בשירות הציבורי, על-מנת להביא לצמצום הימשכות החקירה לנבחרי ציבור המכהנים בתפקיד ממלכתי תוך שקיימים חשדות פליליות כנגדם.
2) תיקון החוק לצורך הגדרת זמן אשר בו תחויב המשטרה לבדוק תלונה המוגשת כנגד נבחר ציבור ו/או ערר המוגש על החלטתה שלא לפתוח בחקירה: לא יעלה על הדעת כי משטרה, אפילו ברפובליקת בננות, תמסמס תלונה משך 14 חודשים רק כדי להגיע למסקנה שאין מקום מלכתחילה לפתוח בחקירה. ואילו כאשר מוגש ערר על החלטתה תשכיב את הערר לעוד 4 חודשים עד להעברתו ליועמ"ש לממשלה.
ראוי כי הכנסת תגביל בחוק את הזמן אשר יועמד לרשות המשטרה בבדיקת תלונה וקבלת החלטה אם לפתוח בחקירה וכן את הזמן אשר יועמד לרשות המשטרה בבדיקת ערר בטרם היא מעבירה אותו ליועמ"ש לממשלה.
משרד המשפטים:
3) שיפוט מהיר לנבחרי ציבור ופקידים בכירים בשירות הציבורי: על-מנת להביא למיצוי הדין עם נבחרי ציבור ופקידים בכירים מבלי לפגוע בערכי הדמוקרטיה, ראוי כי מהרגע אשר בו הוחלט על העמדה לדין של נבחר ציבור ו/או פקיד בכיר, מערכת המשפט תפעל לעריכת משפט מהיר (ראה דוגמת משפט רמון), כמו כן ניתן להשתמש במוסד התובע המיוחד הנהוג בארה"ב. במקרים בהם נבחרי ציבור עומדים לחקירה פלילית. הנהגת נורמות ראויות באמצעות הפיכת כל עבירה של נבחר ציבור לעבירה פלילית שעונש כספי ומאסר בפועל בצידה. אכיפה חד-משמעית ועונשים ראויים הם התיקון היחיד לשחיתות שפשעה במדינתנו.
4) תיקון החוק לצורך הגדרת זמן אשר בו תחויב הפרקליטות במתן החלטה בנוגע לעררים המוגשים על החלטות המשטרה: מניסיון אישי, במשך קרוב לשנה נמשכת בדיקת ערר על החלטת המשטרה ללא קבלת החלטה.
ראוי כי הכנסת תגביל בחוק את הזמן אשר יועמד לרשות הפרקליטות בבדיקת ערר על החלטת המשטרה שלא לפתוח בחקירה.
לסיכום:
מיגור השחיתות הציבורית במדינה והחזרת אמון התושבים במערכות השלטון ניתנת ואף אפשרית, ראוי לזכור כי המדינה שלנו לא מושחתת אלא יש בה מספר מועט ומצומצם של מוקדי שחיתות הנמצאים בעמדות מפתח, ואלו מטילים עננה על כל המערכת הציבורית ומבאישים ריחה בעיני הציבור.
התפקיד של חברי הכנסת אשר לא נדבקו בשחיתות הפושטת בארץ היא להביא את המלחמה בשחיתות לראש סדר היום הציבורי, על הממשלה כולה ועל כל אחד מחברי הכנסת אשר המדינה יקרה לליבו, מוטלת כיום האחריות, לקבל את ההחלטה למיגור אמיתי של השחיתות הציבורית והחזרת אמון הציבור במערכת השלטון.
במידה והנך מסכים להצעותיי למיגור השחיתות אשמח לשלוח לך הצעות חוק בנושא.
להתייחסות עניינית לפנייתי, אודה.

תאריך:  25/01/2007   |   עודכן:  25/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיגור השחיתות הציבורית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד פופוליסט שיודע רק לאיית "שחיתות"
אייל.ב  |  25/01/07 21:41
 
- נו בסדר--מדוע לא אמרת מלכתחילה שהינך משרת את "מקורבי אולמרט"-גילוי נאות חביבי-אין שחיתות?הצחקת! ל"ת
א מ רול  |  25/01/07 23:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הירשזון
אני גאה על כך שהצלחנו להציג תקציב מאוזן, שקול ואחראי. הובלנו מדיניות כלכלית עניינית ואחראית. לא מתלהמת. הובלה, שקולה ושקטה. כזו שמייצרת שקט ומכנה משותף רחב סביב פעולותיה    נאום שר האוצר בכנס הרצליה ביום 21.1.2007
מתי טוכפלד
למי תעביר דליה איציק את הפטיש    מה המסר של אולמרט    ממה חוששת לבני    ומי המועמד לנשיאות מספר בדיחה על יחסי מין
חנה אייזנמן
למימסד הציוני, בארץ ישראל ולשלוחותיו במדינות אירופה ובארה"ב, היה חלק משמעותי מאד, אם לא חלק הארי, ב"הצלחת" שואת העם היהודי
מאיר אינדור
שלוש הערות על משה קצב, התקשורת ומני מזוז
עו"ד אברהם פכטר
מוסד "השימוע" אינו המצאה חדשנית    החידוש הוא הנחייתו של היועץ המשפטי לממשלה - לקיים שימוע לכל אזרח שמוגש נגדו כתב אישום לפי בקשתו, לשם שמירה על עיקרון השוויוניות    כבר היו מקרים שבהם שימוע הציל חשודים ממשפט    הודעת מזוז, על כוונתו להגיש כתב אישום היתה שגויה טקטית, ציבורית ובטרם עת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il