משתמשי טלפונים ניידים בעולם ישקיעו 32.2 מיליארד דולר בהורדת מוזיקה לטלפונים הניידים שלהם עד שנת 2010, זאת לעומת 13.7 מיליארד דולר שהשקיעו ב-2007, כך לפי תחזית גלובלית חדשה שהוציאה גרטנר, חברת מחקר וייעוץ לטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). בגרטנר מציינים, כי הגידול חל למרות התחרות מצד נגני מוזיקה דיגיטאלית, עמה מתמודדים ספקי התקשורת הגדולים המספקים שירותים אלה.
מוזיקה בטלפונים ניידים הכוללת שירותים החל מרינגטונים בסיסיים, realtones (קטעים אמיתיים של מוזיקה המשמשים כרינגטון) ו-ringback (קטעי מוזיקה או קליפ אודיו ששומעים המצלצלים במקום חיוג רגיל, כאשר הם מחייגים למספר נייד) והורדות מתוחכמות יותר של שירים שלמים ומולטימדיה, הייתה קיימת משנת 1998, כאשר הרינגטונים הראשונים הפכו למסחריים. מדובר בשירות הסלולארי השני בפופולאריות שלו, אף על-פי שהוא עדיין ממוקם רחוק יחסית מהודעות ה- SMS במונחים של שימוש והכנסות.
על-פי גרטנר, שני גורמים מניעים את השימוש במוזיקה סלולארית: פרסונליזציה ובידור. השימוש בצלילי רינגטון ורינגבאק הינו חלק ממגמת הפרסונליזציה של טלפונים ניידים וסוג של ביטוי עצמי. יחד עם זאת, ניתן כיום להשתמש בטלפון נייד להשמעת מוזיקה ובחלק מהמקרים הוא אף מחליף נגני מוזיקה ניידים, כמו ה-iPod הפופולרי.
סטפני פיטה, אנליסטית מחקר ראשית בגרטנר, אומרת שלמרות שהמוזיקה הסלולארית צמחה מבסיס קטן, היא הבטיחה הזדמנות הכנסה טובה לספקים ש'תפסו את העניין'. "לספקים סלולאריים יש יתרון אסטרטגי בכל הקשור לאספקת רינגטונים, מכיוון שיש בידיהם כבר את הגדרות הרשת של משתמשי הקצה, סוג המכשיר וההעדפות האישיות שלו. יחד עם זאת, כאשר מדובר בצד הבידורי של המוזיקה הסלולארית כמו מולטימדיה והורדות של שירים שלמים, הם מסתכנים באיבוד נתח שוק לשחקנים אחרים, כמו ספקי מכשירים, חברות תקליטים וספקי פתרונות אחרים", אומרת פיטה.
לאחרונה, הודיעה אפל על כניסתה לשוק המכשירים עם ה-iPhone. גישה סלולארית ל-iTunes יחד עם חנויות מוזיקה דיגיטאלית כמו Zune שתציע מייקרוסופט (אשר יאפשרו גישת WLAN לחנות המוזיקה שלה) יתחרו ישירות עם פורטלים של ספקיות הסלולאר. יחד עם זאת, לדעת גרטנר , מגוון גורמים מסייעים לספקיות סלולאר להבטיח זרם הכנסות חדש.
"הטלפון הנייד הפך למכשיר שאנשים נושאים עמם לכל מקום בכל מצב", אומרת פיטה. הורדות בזמן אוויר, פירושן שאנשים כבר לא צריכים להתחבר לחשמל. חיוב באמצעות טלפון סלולארי הינו בטוח ופשוט ולמפעילים קל להגיע ללקוחות עם תוכן אישי עבורם, מכיוון שרוב הזמן אדם אחד משתמש בכרטיס SIM אחד".
לדברי פיטה, "ספקים צריכים להבין כיצד לפתח שותפויות תוכן נכונות, אסטרטגיות תמחור, עסקות רישוי, ערוצי הפצה ושיווק. בנוסף, צריך לתת מענה למגוון אתגרים טכניים, כמו ניהול זכויות דיגיטליות (DRM- Digital Rights Management), קיבולת אחסון במכשיר הנייד וכיסוי רשת.