X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משתמשי טלפונים ניידים בעולם ישקיעו 32.2 מיליארד דולר בהורדת מוזיקה לטלפונים הניידים שלהם עד שנת 2010, זאת לעומת 13.7 מיליארד דולר שהשקיעו ב-2007 כך לפי תחזית גלובלית חדשה שהוציאה גרטנר
▪  ▪  ▪

משתמשי טלפונים ניידים בעולם ישקיעו 32.2 מיליארד דולר בהורדת מוזיקה לטלפונים הניידים שלהם עד שנת 2010, זאת לעומת 13.7 מיליארד דולר שהשקיעו ב-2007, כך לפי תחזית גלובלית חדשה שהוציאה גרטנר, חברת מחקר וייעוץ לטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). בגרטנר מציינים, כי הגידול חל למרות התחרות מצד נגני מוזיקה דיגיטאלית, עמה מתמודדים ספקי התקשורת הגדולים המספקים שירותים אלה.
מוזיקה בטלפונים ניידים הכוללת שירותים החל מרינגטונים בסיסיים, realtones (קטעים אמיתיים של מוזיקה המשמשים כרינגטון) ו-ringback (קטעי מוזיקה או קליפ אודיו ששומעים המצלצלים במקום חיוג רגיל, כאשר הם מחייגים למספר נייד) והורדות מתוחכמות יותר של שירים שלמים ומולטימדיה, הייתה קיימת משנת 1998, כאשר הרינגטונים הראשונים הפכו למסחריים. מדובר בשירות הסלולארי השני בפופולאריות שלו, אף על-פי שהוא עדיין ממוקם רחוק יחסית מהודעות ה- SMS במונחים של שימוש והכנסות.
על-פי גרטנר, שני גורמים מניעים את השימוש במוזיקה סלולארית: פרסונליזציה ובידור. השימוש בצלילי רינגטון ורינגבאק הינו חלק ממגמת הפרסונליזציה של טלפונים ניידים וסוג של ביטוי עצמי. יחד עם זאת, ניתן כיום להשתמש בטלפון נייד להשמעת מוזיקה ובחלק מהמקרים הוא אף מחליף נגני מוזיקה ניידים, כמו ה-iPod הפופולרי.
סטפני פיטה, אנליסטית מחקר ראשית בגרטנר, אומרת שלמרות שהמוזיקה הסלולארית צמחה מבסיס קטן, היא הבטיחה הזדמנות הכנסה טובה לספקים ש'תפסו את העניין'. "לספקים סלולאריים יש יתרון אסטרטגי בכל הקשור לאספקת רינגטונים, מכיוון שיש בידיהם כבר את הגדרות הרשת של משתמשי הקצה, סוג המכשיר וההעדפות האישיות שלו. יחד עם זאת, כאשר מדובר בצד הבידורי של המוזיקה הסלולארית כמו מולטימדיה והורדות של שירים שלמים, הם מסתכנים באיבוד נתח שוק לשחקנים אחרים, כמו ספקי מכשירים, חברות תקליטים וספקי פתרונות אחרים", אומרת פיטה.
לאחרונה, הודיעה אפל על כניסתה לשוק המכשירים עם ה-iPhone. גישה סלולארית ל-iTunes יחד עם חנויות מוזיקה דיגיטאלית כמו Zune שתציע מייקרוסופט (אשר יאפשרו גישת WLAN לחנות המוזיקה שלה) יתחרו ישירות עם פורטלים של ספקיות הסלולאר. יחד עם זאת, לדעת גרטנר , מגוון גורמים מסייעים לספקיות סלולאר להבטיח זרם הכנסות חדש.
"הטלפון הנייד הפך למכשיר שאנשים נושאים עמם לכל מקום בכל מצב", אומרת פיטה. הורדות בזמן אוויר, פירושן שאנשים כבר לא צריכים להתחבר לחשמל. חיוב באמצעות טלפון סלולארי הינו בטוח ופשוט ולמפעילים קל להגיע ללקוחות עם תוכן אישי עבורם, מכיוון שרוב הזמן אדם אחד משתמש בכרטיס SIM אחד".
לדברי פיטה, "ספקים צריכים להבין כיצד לפתח שותפויות תוכן נכונות, אסטרטגיות תמחור, עסקות רישוי, ערוצי הפצה ושיווק. בנוסף, צריך לתת מענה למגוון אתגרים טכניים, כמו ניהול זכויות דיגיטליות (DRM- Digital Rights Management), קיבולת אחסון במכשיר הנייד וכיסוי רשת.

pConBiz - סיכומים טכנולוגיים למנהלים להגדלת הרווחיות העסקית
גרטנר מספקת את התובנה הטכנולוגית הנחוצה ללקוחותיה, על-מנת לקבל את ההחלטות הנכונות, מדי יום. גרטנר מייעצת ליותר מ-12,000 ארגונים, בהם מנהלי מערכות מידע ומנהלי IT בכירים בארגונים ובמשרדי ממשלה, כמו גם חברות טכנולוגיה וגופי השקעות - [קישור] .
תאריך:  29/01/2007   |   עודכן:  29/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
אסופת שאלות שכלל לא בטוח שוועדת וינוגרד תשיב עליהן    בלעדיהן לא נגיע רחוק
מיכל הלמן
כיום מחלחלת יותר ויותר ההבנה, במיוחד בקרב ארגונים האמונים על מידע רגיש, כי אבטחת המידע תלויה בחלקה הארי באנשים - עובדים, הנהלה, קבלנים
אורי אבנרי
המשפט "אילו ערפאת היה בחיים" נשמע יותר ויותר בשיחות עם ישראלים ועם פלשתינים    תוך כדי כך גם צפות מחדש השאלות שלא נענו עדיין: איך מת יאסר ערפאת? האם נרצח? ואם כן, מי רצח אותו?
גלעד שפרן
הכללים הדרקונים והארכאיים בנוגע לשימושים המותרים בקיבוצים הופכים חברים רבים לעברינים בעל כורחם    אם מדינת ישראל מעונינת בהמשך קיום ההתיישבות בצורתה זו, עליה לאפשר לחברי הקיבוצים לפתח פרנסות חלופיות גם בתחום הקיבוץ
אורי רדלר
שתי הדיקטטורות הגדולות של המאה העשרים, הנאצית בגרמניה והסובייטית ברוסיה, היו שונות לחלוטין זו מזו, אך במובנים המהותיים ביותר היו זהות לחלוטין    סקירה קצרה של ספרו החשוב של ריצ‘ארד אוברי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il