X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בזן מוסיפה עוד 4% מניות הבנקים הפועלים ולאומי מוסיפות 1.5% יציבות במחירי איגרות החוב
▪  ▪  ▪
הבורסה בתל אביב [צילום: לע"מ]

אחרי ירידות השערים של אתמול, חזרה הבורסה בתל אביב לעליות שערים. מדד תל אביב 25 עולה ב-0.3% ומדד תל אביב 100 מטפס ב-0.5%. מחזור המסחר מסתכם ב-900 מיליון שקלים.
בארה"ב הסתיים המסחר במגמה מעורבת: דאו ג’ונס עלה ב-0.02% ל-8765 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-1842 נקודות ו-S&P 500 איבד 0.1% ל-939 נקודות.
בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.027% ל-3.889% - התשואה הגבוהה ביותר מאז חודש נובמבר 2008. הירידה עשויה להתגלגל גם לשוק האג"ח הישראלי, בו נרשמו בימים האחרונים ירידות שערים במחירי איגרות החוב הממשלתיות. מאז השיא של תחילת חודש אפריל, איבדו איגרות החוב השקליות לטווחים הארוכים כ-10%. היום רושמות האיגרות הממשלתיות בטווחים הארוכים יציבות. יתרות השורט על איגרות החוב הממשלתיות הצמודות לטווחים הבינוניים הולכות וגדלות בחודשים האחרונים. שורט הוא פעולה המהמרת על ירידה בערכו של ני"ע.
ובינתיים ממשיכים לצוץ סימנים להתמתנות המשבר הכלכלי העולמי: בבנק ישראל כתבו אתמול כי "הנתונים לגבי הצמיחה מצביעים על האטה בקצב היחלשות הכלכלה העולמית ועל שיפור בשווקים הפיננסיים הגלובליים. עם זאת, הסביבה הכלכלית עדיין חלשה והנתונים הכלכליים הבסיסיים מצביעים על מיתון עמוק תוך ירידה חדה בסחר העולמי". בבנק מעריכים כי המשבר נכנס לשלב בו הפניקה שלאחר קריסת בית ההשקעות ליהמן ברדרס דועכת והחששות מפני קריסה במערכת הפיננסית מפנים את מקומם להערכות לגבי מועד היציאה מהמיתון.
אתמול הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי השכר הממוצע במשק עמד ברבעון הראשון של 2009 על 8,160 שקלים - עלייה של 0.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
גם באירופה ובארה"ב שותפים להערכות בדבר ההתמתנות המשבר: הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) העריך אתמול, בעת פרסום מדד המדדים הכלכליים המובילים (CLI) של הכלכלות הגדולות בעולם לחודש אפריל, כי הכלכלות המובילות בעולם מראות סימנים ראשוניים לכך ששיאו של המשבר הכלכלי שגרר מדינות רבות ברחבי תבל למיתון כבר חלף.
ובארה"ב, גוברות ההערכות כי הבנק הפדרלי עשוי להעלות את הריבית בארה"ב כבר במהלך הקיץ, על-רקע סימנים גוברים והולכים כי שיאו של המיתון חלף. החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds Futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 36% לכך שהבנק הפדרלי יחליט להעלות את הריבית עד חודש ספטמבר.
הכלכלן האמריקני חתן פרס נובל לכלכלה, פול קרוגמן, העריך אתמול כי כלכלת ארה"ב צפויה לצאת מהמיתון עד חודש ספטמבר. "לא אהיה מופתע אם המיתון בארה"ב יסתיים באופן רשמי, במבט לאחור, מתישהו במהלך הקיץ", אמר קרוגמן בנאום בלונדון סקול אוף אקונומיקס. "נראה כי נרשמת האטה בהחרפת המצב. יש סיבה להניח כי אנחנו מתייצבים", הוסיף קרוגמן, המשמש כפרופסור באוניברסיטת פרינסטון ובעל טור בעיתון "ניו-יורק טיימס".
בז"ן (4.73%, 161.5) בלטה אתמול לאחר שהודיעה כי עלות הקמת הפצחן המימני תעמוד על 500 מיליון דולר, לעומת הערכות לעלות של 670 מיליו דולר בעבר. בבז"ן מעריכים את ערכו הנוכחי של הפרויקט בכמיליארד דולר ואת ה-EBITDA השנתי הצפוי מהפרויקט בכ-200-150 מיליון דולר. פצחן מימני מסייע "לפצח" - כלומר להפריד בין החומרים המרכיבים את הנפט הגולמי. בכלל פיננסים העלו את מחיר היעד למניית בז"ן ל-2.1 שקלים (כ-50% מעל למחיר המניה אתמול) ובהראל פיננסים העניקו מחיר יעד של 1.7 שקלים. בשני בתי ההשקעות העניקו המלצת "תשואת יתר" למניה. היום ממשיכה המניה לטפס ומשלימה זינוק של 13% ביומיים.
מדד הנדל"ן עולה ב-0.7% כאשר אפריקה ישראל (1.73%, 7075.0) התנודתית מטפסת הבוקר.
מדד הבנקים עולה ב-1.2% לאחר שבשבוע האחרון איבד 2%. הפועלים (0.0%, 36.2) ולאומי (0.0%, 36.2) מוסיפים שיעורים דומים לאלה של המדד.
משרד התקשורת בוחן אימוץ של הנחיה אירופית חדשה לגבי דמי קישוריות סלולריים (תשלום שמשלם הלקוח בהתקשרות מרשת תקשורת אחת לשנייה). המשמעות של אימוץ ההנחיה תהיה ניכרת בעלות של דקת שיחה לצרכן הישראלי, הן בשימוש בטלפון נייח והן בסלולרי. חברות התקשורת בזק (-2.64%, 753.1), פרטנר (-0.8%, 7095.0) וסלקום (-0.86%, 10370.0) נסחרות במגמה מעורבת.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  09/06/2009   |   עודכן:  09/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תל אביב חוזרת לטפס: ת"א 25 עולה ב-0.3%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
משרד האוצר האמריקני יאפשר ל-10 מן הבנקים הגדולים בארה"ב, לקנות בחזרה מן הממשל את מניותיהם ששימשו לחילוצם בשיא מחנק האשראי
יפעת גדות
מחקר חדש מעלה שוב את החששות לגבי מספר גדול של חולי סרטן שבוחרים להשתמש במינונים מוגזמים של תוספות ויטמינים ומינרלים בתקווה לשפר את מצב בריאותם    מינונים גבוהים של חומרים נוגדי חמצון עלולים להפריע לטיפול קרינתי ולטיפולים כימותרפים מסויימים
איריס בר-טל
שוקלת לערער על תוצאות המכרז בו זכתה כלל בריאות    במכרז לא בוצע הליך התמחרות על הפרמיה ומעטפת המכרז של הפניקס לא נפתחה    המפסידים במכרז טוענים שלא בוצע בו הליך התמחרות על הפרמיה
עופר וולפסון
בשמונת החודשים שהסתיימו באפריל התכווץ היצוא ב-17% - הפסד יצוא של כ-6.5 מיליארד דולר    במרס-אפריל לבדו חלה נסיגה של 4%    ענף הכימיה רשם ירידה חדה במיוחד של 19%
איציק וולף
אובמה הציג לראש ממשלת ישראל ולמצרים תוכנית לשלום ודרש תגובה בתוך חודש וחצי    מיטשל החל סבב פגישות בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il