X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנת 2007 מבשרת את הורדת שיעורי המס ליחידים על מכירת מקרקעין בישראל ובחו"ל ל -20%. עם זאת, תקלה חקיקתית מצביעה לכאורה כי ביחס לחברות דווקא הועלה שיעור המס. האמנם? ועוד, כמה נשלם על מכירת מניות באיגוד מקרקעין והאם צפויה העלאה של המס?
▪  ▪  ▪

החל מ-1.1.2007 שיעור מס השבח ביחס ליחידים המוכרים מקרקעין בישראל ירד מ-25% ל-20% החל מתחילת השנה. מדובר כמובן ביחס למקרקעין שנרכשו לאחר 7.11.01 - כאשר ביחס למקרקעין שנרכשו קודם לכן, נקבע שיעור מס משוקלל בין שיעור מס שולי ו-20%.
שיעור מס זה (20%) יחול גם על בעל מניות (יחיד) המוכר מניות באיגוד מקרקעין (ולא רק מקרקעין במישרין), וזאת גם אם מדובר בבעל מניות מהותי (בעל 10% לפחות בזכויות בחברה). מכאן, שמבחינת מוכר שהינו בעל מניות מהותי עשוי להיות יתרון לסווג חברה כ - "איגוד מקרקעין", שאז יחויב ב-20% לעומת 25% ביחס למניות חברה שאיננה איגוד מקרקעין. עם זאת, חשוב לדעת כי ביחס לנושא זה קיימת כוונה לתקן את החקיקה ולקבוע במפורש שיעור של 25%, כוונה זו טרם יצאה לפועל ויש להניח כי אף אם יעבור תיקון מחמיר זה בעתיד (ולא ברור שאכן כך יהיה), הרי שעליו לחול מאותו מועד ואילך ולא ניתן יהיה להחילו באופן רטרואקטיבי.
כמו כן, החל מ-1.1.07 ירד שיעור המס גם על מכירה של מקרקעין בחו"ל מ-25% ל-20% (מס רווח הון). אף על-פי שמס רווח הון הופחת ביחס לרוב הנכסים ל-20% כבר ב-1.1.06, עדיין מקרקעין בחו"ל נותרו כחריג שהמס לגביו הופחת מאוחר יותר, וזאת מתוך מטרה להשוות בין שיעורי המס בהשקעה במקרקעין בחו"ל ובישראל.
הורדת שיעור המס ל-20% היא נחלתם של מוכרים יחידים בלבד. ביחס לחברות - הכוונה המוצהרת היתה כי יוסיף ויחול שיעור מס של 25% גם בעתיד. האמנם? דומה שיש לסייג דברים אלה במעט בכל הנוגע למס שבח. עיון בהוראות חוק מיסוי מקרקעין מצביע על כך שעל-פי לשון החוק שיעור מס השבח על חברות החל מ-1.1.07 הינו שיעור מס חברות (כיום 29%)!
התקלה נובעת מכך שחוק מיסוי מקרקעין מפנה לעניין שיעורי המס החלים על חברה לשיעור מס החברות הקבוע בפקודת מס הכנסה. שיעור זה אומנם יעמוד על 25% אך זאת רק החל בשנת 2010. לתיקון האמור נקבעה הוראת שעה לשנים 2007 עד 2009 שמטרתה היתה להסדיר את המצב שיחול עד לירידת שיעור מס חברות ל-25%. עם זאת, ההוראה כלשונה חלה אך ורק "לגבי נכס שיום רכישתו חל לפני יום התחילה", כאשר "יום התחילה" מוגדר בסעיף 47 לחוק כיום 7.11.01. הוראת השעה אינה מתייחסת איפוא למקרקעין שנרכשו לאחר יום התחילה, ולכאורה ביחס לאלה, תחול ההוראה הכללית ולפיה חל שיעור מס חברות!
אין ספק כי האמור הינו בניגוד מפורש לכוונת המחוקק ונובע מתקלה חקיקתית. לפיכך, עוד בחודש יוני 2006 הוצא תזכיר חוק בו הוצע לתקן טעות זו (ומספר טעויות נוספות). עד כה טרם עבר תיקון החקיקה והתקלה נותרה בעינה, אך יש להניח כי ככל שייחקק תיקון החוק בעתיד הוא יוחל באופן רטרואקטיבי.

תאריך:  19/02/2007   |   עודכן:  19/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל קופר
ההגירה של מאות אלפי לא יהודים מחבר העמים לא רק שהגבירה משמעותית את אחוז הפשיעה במדינה, אלא גם הביאה לגל מעשי פשע ברוטליים שלא היינו אף פעם עדים להם. כל צרכן תקשורת מודע למציאות האיומה הזאת
עו"ד יוסי דר
הייתכן שעדנה ארבל תשב בדין בעניין של נאשם, שעה שבעבר היא ניהלה את החקירה הפלילית כנגד אותו נאשם עצמו?
אביתר בן-צדף
דוח זיילר גרוע מדוח אגרנט    כמו בכל מחדל - גם כאן שתקו כלבי השמירה, שמעלו בתפקידם, או היו שותפים למזימה: שרי המשטרה, שרי המשפטים ואנשי הפרקליטות
איתן גנור
יהדות אינה דת. יהדות זה עם, לאום. לעם היהודי יש דת, ומסורת, ושפה והיסטוריה ותרבות. אין זו עסקת חבילה. כל אדם בוחר עד כמה הוא רוצה להעמיק ולצרוך מתוך כל המטען הגדול הזה. הגישה הדתית הנה פטרונית ומתייחסת למה שנקרא חילוני כאל תינוק שנשבה, תועה בדרך. ובכן, אינני תועה ודרכי ברורה. אני אדם מאמין, רק שאמונתי אינה הדת, ובאמונתי יש קדושה, לא חילוניות
גיל רופא
מהו ביטוח המשכנתא? הביטוח נחלק לשני ביטוחים שונים: ביטוח חיים- ביטוח הנועד להבטיח את החזר המשכנתא במקרה מוות של הלווה. ביטוח מבנה- ביטוח כנגד אובדן גמור של הנכס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il