X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע היה חשוב ליהודים לנקום באויביהם, עד כי פורים הפך ליום השמח ביותר שיש ליהודים? מרדכי ואסתר לא בקשו פרס נובל לשלום, הם לא דאגו רק לכסא שלהם, שלום עכשיו לא עניין אותם, הם בקשו שלום לדורות, שלום של אמת ולא של קרבנות שלום ועד היום הזה מרדכי ואסתר הם גיבורי העם היהודי
▪  ▪  ▪
פורים. אולי כדאי ללמוד ממרדכי ואסתר

חג פורים נחגג כידוע במשתה ובשמחה עדלאידע. ובעצם, מדוע ועל מה החגיגות? האם בגלל הגזירה של המן להשמיד ולאבד את היהודים, גזירה שהתבטלה? האמת שבימינו יתכן מאוד שעם כל פרשנינו לענייני שלום, פורים לא היה נחגג כלל ועיקר, ואולי אפילו הופך ליום אבל, משום שמחמוד עבאס לא מסכים לקבל מדינה חרף כל התחנונים, משום שלא צלח ביד המבטיחים מהבחירות, להמשיך ולהחריב ולהרוס ולמסור, את ארץ ישראל, מזל גדול שלא כולם מתעמקים יתר על המידה בפרשנויות מגילת אסתר לפי שאפשר והדבר היה מביא לביטול החגיגות, קרוב לוודאי שהיועץ המשפטי היה נזעק למנוע את קשקוש הרעשן בהיזכר שמו של המן, אולי אפילו הייתה נשקלת העמדה לדין בעוון הסתה.
גזירת המן התבטלה לא בפורים אלא עוד קודם לכן, ובי"ד באדר, הנחגג כבר 2500 שנים, עשו היהודים נקמה באויביהם. בירושלים נחגג פורים בט"ו באדר וזאת משום שאסתר המלכה שאלה בקשה מיוחדת מהמלך אחשוורוש, שהיהודים הגרים בשושן יוכלו להשלים המלאכה ולתלות על העץ את המן ועשרת ילדיו. ואכן בשושן הבירה המשיכו היהודים לנקום באויבים גם למחרת "והיהודים אשר במדינות המלך נקהלו להרוג בשונאיהם חמשה ושבעים אלף"... ומדוע היה חשוב ליהודים לנקום באויביהם, עד כי פורים הפך ליום השמח ביותר שיש ליהודים? הרי אחשוורוש כבר היה לצד היהודים, והמן כבר נתלה על העץ, ומתוך דפי המגילה עולה התשובה החד-משמעית: לולא היינו מענישים את האויב, לו הסתפקנו רק בהודנא ובחלון הזדמנויות, מי מבטיח היה שלא יקום צורר חדש שישלהב את חייליו לעשות עוד ג'יאהד?
אסתר ומרדכי הבינו כי אם רוצים שקט וביטחון חייבים להרתיע את האויב לא בגלל יצר הנקמה, אלא כי יש להטיל עליו פחד, כדי שלא יצוצו לו בראש רעיונות שונים ומשונים, כדי שלא יעז עוד להרים יד. מזלם שהמלך בשושן זה מהבית הלבן, שאולי לא היה מבריק במיוחד, אבל בסופו של דבר הבין עניין והגיע למסקנה שיש להציל את היהודים ובכלל להוציא לאויב את החשק לעשות אינתיפאדה נוספת.והוא אכן פעל כנדרש. הוא לא שלח שר חוץ או כל שר לא נחוץ אחר, אלא צווה כי ישלחו היהודים יד במבקשי רעתם "ואיש לא עמד לפניהם כי נפל פחדם על כל העמים"... מרדכי ואסתר לא בקשו פרס נובל לשלום, הם לא דאגו רק לכסא שלהם, שלום עכשיו לא עניין אותם, הם בקשו שלום לדורות, שלום של אמת ולא של קרבנות שלום ועד היום הזה מרדכי ואסתר הם גיבורי העם היהודי.
ומה אצלנו? פשיטת רגל יהודית, מוסרית, ערכית, אמונית, בכל התחומים. מחנה השלום התבוסתני שכולו צבע אחד וקול אחד, מצליח לגרום למחנה הימין להישאר חסר אונים למולו וכרגיל הוא מקפד ראשו של כל מי שאינו מאנ"ש (אנשי שלומו) ומאלץ את כולם לקבל בסופו של דבר את תכתיביו ומהלכיו המטורפים. מי היה מאמין שישראל תיגוף לפני קומץ אנשי חיזבאללה, עם כל הביזיונות שאירעו במלחמה האחרונה? איך הגענו למצב כזה שצריך להודיע מראש לממשלת לבנון על כוונה להיכנס לתוך שטח ריבוני של ישראל מעבר לגבול? ועוד לספוג אש וגינויים? איך נותרו שלושת החיילים בידי האויב, הרי כבר ביום החטיפה היה צריך ואפשר להשיבם חזרה, ואין התקדמות בעניין מלבד פטפוטים על ברגותי מידידיו בכנסת העושים למען שחרורו.
הקאסמים ממשיכים לרדת מדי יום ואיש אינו עוצר בעדם. מצד ישראל מסתיים העניין בנבצרות כרונית, אין תגובה ל"חפצים המעופפים". האויב הערבי מבין שבכוח ישיג הכול. הוא מכרסם מבפנים ומבחוץ, מקבל חדשות לבקרים מממשלת ישראל כסף ונשק כי הרי אצלנו לא מפספסים שום דבר. מה שרק אפשר לתת-נותנים. החומה סוגרת על שטחי ארץ ישראל כשבתווך נדחסים יהודים וערבים, בצפיפות, בדוחק, ללא מרחב מחייה. הייתכן שהמדינה איננה חושבת מה יהיה בעוד 20 שנים? 50 שנים? איך תתפתח?
חיסול ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון הוא בראש סדר העדיפויות של שוחרי השלום. הרי חווינו ונוכחנו שחיסול התיישבות מגביר את הטרור ומזריק חמצן טהור לבעירה, כי מדינה הבורחת מטרור, סופה שהטרור ידלוק אחריה ויחריבה. מדינה יהודית המוותרת על כל שורשיה איננה מדינה ואיננה יהודית ואיננה דמוקרטית. כי אם מכריזים אנו על עצמנו כמדינת חוק, הרי יש לתקן את חוק כבוד האדם וחירותו, הפוגע בזכות היהודית להתיישב בכל חלקי ארץ ישראל ומכאן שפוגע בחוק יסוד של מדינה דמוקרטית.
אולי כדאי ללמוד ממרדכי ואסתר שהביאו ליהודים "אורה ושמחה וששון ויקר ובכל מדינה ובכל עיר רבים מעמי הארץ מתייהדים כי נפל פחד היהודים עליהם", וימי הפורים האלה לא יעברו וזכרם לא ייסוף מזרעם.

תאריך:  28/02/2007   |   עודכן:  28/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין שושן לירושלים
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה חקוקה בסלע דיברי הימים ההם.
עציונה  |  28/02/07 18:48
2
איזה יופי כל מלה פנינה.נהניתי. ל"ת
שולמית   |  28/02/07 19:13
3
tremendus
eli zohar  |  28/02/07 19:18
4
מאמר מצוין .קושר בין עבר לעתיד
שרה בן חורין  |  28/02/07 20:41
5
מאמר מעולה ל"ת
אורי יהלום  |  28/02/07 21:00
6
אהבתי.משעשע,עם הרבה הומור.יופי ל"ת
קובי מרחובות  |  28/02/07 22:58
7
השמלאנים צריכים להכריז על יום אבל לאומי בחג הפורים
צחי נאור  |  28/02/07 23:21
8
יישר כוח!!! ל"ת
משה אהרון  |  28/02/07 23:27
9
חזק ביותר... פורים אקטואלי מתמיד  ל"ת
אבי מראשל"צ  |  28/02/07 23:39
10
הידד לכותבת המצוינת. ל"ת
יורם וינר  |  1/03/07 15:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
התנהגות שופטי העליון (בדימ.) הינה חידוש מזיק והרסני בחיים הציבוריים במדינת ישראל    מי שחפץ לעסוק בפוליטיקה, יכבד נא ויסיר את גלימת השופט, וימנע את ההטעיה החמורה שיש בשימוש בתארים משפטיים כדי לבטא עמדות פוליטיות
אריה קיזל
המתנ"סים צריכים לעבור טלטלה שתאפשר למע' החינוך הפורמלית להכפיף אותם לשירות החינוך    יש לגייס את המתנ"סים ואת תנועות הנוער ולשלב ביניהם לבין ביה"ס לקידום הרוח הקהילתית ולשיפור ההישגים הלימודיים וצמצום הפערים
שבתאי עזריאל
בישראל 32,000 עורכי-דין והמצב ממש מממש את הבדיחות. לא אוכלים כי אין זמן אך בעיקר כי אין מה. מה עושים? פונים לאילן בומבך. הוא מבטיח ש...
נחמן גרשונוביץ
תירגע... פתח את תוכנת שיתוף הקבצים... תירגע... תן לדברים לזרום... עכשיו אפשר להישאר צמוד למחשב וגם להרפות מתחים
הופמן
אתר Ynet מגדיר את עצמו - "באוקיינוס המידע של רשת האינטרנט אנו רואים עצמנו כיבשת של שיקול דעת, דיוק, הגינות והיעדר משוא פנים" - האמנם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il