מיקרוסופט ויאהו! קרובות מאוד לחתימה על עסקה ביניהן, כך מדווחים כלי התקשורת השונים בארצות הברית. על-פי הדיווחים, צפויות שתי החברות לחתום על הסכם ביניהן כבר בשבועיים הקרובים. במסגרת ההסכם, תרכוש מיקרוסופט את מערך הפרסום המקוון של יאהו! בסכום של כמה מיליארדי דולרים.
ראשונה לדווח על העסקה הקרובה הייתה קארה סווישר (Kara Swisher), כתבת של ה-Wall Street Journal. לדבריה, בכירים במיקרוסופט יצאו לאחרונה לעמק הסליקון בקליפורניה, מקום מושבה של יאהו!, על-מנת לסגור את הפרטים האחרונים בעסקה. מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אומנם לא נימנה על אותם בכירים בחברה שטסו מרדמונד לקליפורניה, אך הוא מעורב בניהול המו"מ באופן מלא.
העסקה בין השתיים נועדה לחזק את מעמדן בתחום הפרסום המקוון, ובמיוחד בתחום הפרסום במנועי חיפוש, בו יש לגוגל יתרון משמעותי מולן. על-פי נתונים אחרונים שפרסמה חברת המחקר comScore, גוגל שולטת כיום ב-65% משוק החיפוש המקוון, יאהו! שולטת ב-19.5% מהשוק ומיקרוסופט שולטת ב-8.4% בלבד.
עם זאת, חשוב לציין כי העסקה עדיין לא נחתמה ואין ודאות של מאה אחוזים שאכן תיחתם. בעבר ניהלה מיקרוסופט מגעים עם יאהו! לשיתוף פעולה ביניהן. אך אלו לא צלחו. בין השאר, ניסתה בשנה שעברה מיקרוסופט לרכוש את יאהו! כולה, בסכום של 44.6 מיליארד דולרים.
נכון לשעת כתיבת הכתבה, דוברי שתי החברות סירבו להגיב לדיווחים בתקשורת על העסקה הקרובה.