X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחקר שנערך ערב יום האישה הבינלאומי (שיחול ביום חמישי השבוע, 8 במרס) באוסטריה מגלה כי נשים מעדיפות לקבל את מרות הגבר בעבודה ומבכרות טיפול רפואי של רופא-גבר
▪  ▪  ▪

נשים נוטות להתייחס בחוסר-אמון רב יותר אל בנות-מינן מאשר אל בני המין השני, ובמריבה כי תתגלה בין אישה לרעותה, יבואו בדרך כלל לידי ביטוי רגשות-איבה ושנאה עזים ועמוקים יותר מאלה שיתגלעו במריבה שבין אישה לגבר.
מרות
אלה הם כמה מממצאי מחקר מיוחד שנערך באוסטריה מטעם המכון לחקר ההתנהגות במדינה זו, ערב יום האישה הבינלאומי, החל ביום חמישי השבוע. ממחקר זה עולה כי המתח השורר בין הנשים לבין עצמן עלול, לא אחת, להביא לתוצאות הרות-גורל.
מתברר מהמחקר כי במקרים לא מעטים מהווה הקנאה לבן המין השני גורם למתח הבין-נשי, במיוחד כאשר שתי נשים נאבקות על חסדיו של גבר אחד. או אז מוכנה האישה לקרוע את רעותה כדג, ובלבד שתזכה במי שחשקה נפשה.
גורם נפוץ נוסף לאיבה בין נשים בא לביטוי במאבק על קידום מקצועי בעבודה. המחקר העלה כי לצורך השגת ג'וב טוב, תהיה אישה מוכנה, לא אחת, "לדרוך על גוויות" חברותיה לעבודה ולחתור תחתן, ובלבד שתזכה בתפקיד הנכסף ובאהדתו של ה"בוס"-הגבר.
המחקר הזה מעלה גם כי אישה נוטה לגלות יתר-אמון לגבר מאשר לבת-מינה, כאשר תעדיף לקבל במקום-עבודתה את מרות ה"בוס" הגברי על פני זו של האישה. אותם דברים אמורים כל אימת שאישה נזקקת לטיפול רפואי. במרבית המקרים היא תבכר לעבור טיפול כזה אצל רופא-גבר ובעיקר אלה פני הדברים כשהמדובר ברופא-שיניים. מסתבר כי מיומנותו המקצועית - בעיקר הטכנית - של הרופא הגברי עדיפה בעיניה על זו של של הרופאה-האישה.
אמון
המחקר העלה עוד כי הסיבות העיקריות לחוסר האמון של אישה ברעותה עלולה להיות נעוצה ביחסים מעורערים ובקונפליקטים שנתגלעו, בשעתו, בין הבת לאמה. סיבה נוספת: אכזבה קשה שנחלה אישה מיחסיה עם רעותה.
ולבסוף: המחקר קובע כי אמון הדדי בין אישה לרעותה הוא תנאי הכרחי לסולידריות בין-נשית תקינה. כל אימת שאישה תירתע מחשיפת כל הקלפים בפני "צרתה" - אין לסולדיריות כזו תקנה.

הכותב, ראובן לייב, הוא עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  07/03/2007   |   עודכן:  07/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על ידידות-אמת בין נשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אישה אינה מסוגלת לעבוד בצוות, וזה די ברור
אייל.ב  |  7/03/07 10:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
מי אם לא אתם שרוממות המוסר והצדק בגרונכם, החייבים להתייצב בראש מסע הסברה ותמיכה במבקר המדינה, שאם חלילה ירפו ידיו וייכנע למשמיציו, יקרוס המחסום האחרון העוצר את ראש הממשלה ועושי דברו
עו"ד אברהם פכטר
התקשורת במקרה של גב' טרטמן עשתה את שלה בגדול אבל הגזימה במקצת בשוליים. אסתרינה תקפה בחמת זעם את כל כלי התקשורת והכתבים, אבל אין לה, אלא להלין על עצמה. לא תואר לה - ולא הדר
שי ברק
קיפוח עובדים בישראל, הינה תופעה רחבה ובזויה. מדובר בעבירות יומיומיות על הדין. הגיע הזמן שמעסיקים הפוגעים בזכויות עובדיהם, ישלמו מחיר גבוה ומרתיע!
יואב לוין
התפיסה האנושית שהתבונה היא המקור לאמת ולוודאות, שאינה תלויה בחושים, או בכוחות על-טבעיים, הפכה כבר מזמן למוסכמה. אבל האם אנחנו באמת חיים בעידן רציונאלי או בן הלוויה שלו, העידן המודרני?
ד"ר יובל ברנדשטטר
לכולם ברור כי בחירת אולמרט פרץ היתה משגה חמור. אבל למען שימור התקווה להרס לב הארץ והגליית יהודיה, גם האתרוג הנוכחי, רקוב ככל שיהיה ראוי לשימור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il