X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש רק לקוות שבתהליך ירידתו מן הבמה הפוליטית לא יפגע אולמרט במעט המוסדות המחזיקים בחיים את הדימוקרטיה הישראלית השבירה ושלטון החוק המקרטע
▪  ▪  ▪

למרות הספינים התקשורתיים, אולמרט הוא המפסיד העיקרי במאבקיו נגד מבקר המדינה, נגד עמיר פרץ, בניסיונות להיחלץ מן החקירות באשמת שחיתויות, להתעלם מחקירות ועדת וינוגרד, ובעיקר, מן הניסיון להנהיג ולנווט את המדינה והחברה. עד כה ממשלתו כשלה בכל התחומים. מעט ההישגים החיוביים הם פרי עמלן של ממשלות קודמות. אנשי אולמרט נאלצו להיעזר בטריקים עלובים כדי למנוע ממבקר המדינה לדווח באופן מלא את ממצאיו בפרשת הטיפול בעורף.
ניסיון זה לא יעלה יפה משום שכל הציבור מודע לכישלון הטוטאלי, הנמשך עד היום. לכל היותר מצליח אולמרט לפגוע במקצת במוסד מבקר המדינה ובמבקר עצמו, כשם שהוא מצליח לכרסם מעט בכוחו של הבג"צ, אף כי רק הפנייה לבית המשפט העליון בלמה במעט את פרסום מסקנות המבקר.
לרבים ברור כי מינוי דניאל פרידמן לשר משפטים היה מינוי מוטעה. יכול להיות שיהא זה המינוי האחרון של אולמרט שכן הקואליציה שלו ניצבת על כרעי תרנגולת. היא איננה מצליחה להביא למינוי שרים חדשים ולפתור את בעיית יושב-ראש ועדת הכספים בשל השגיאה הקשה של אולמרט בעצם כינון קואליציה עם מפלגתו של האיום האסטרטגי, אביגדור ליברמן. ברור לכל משקיף פוליטי מנוסה כי המשך ההסדר הקואליציוני דה-פאקטו עם יהדות התורה עדיף על ההסכם עם ליברמן והצלליות שלו.
שני ההישגים היחידים של אולמרט הם חיזוקו של בנימין נתניהו והחייאת הליכוד שהיה למחרת הבחירות על הקרשים מצד אחד ובלימת ירידתה של מפלגת העבודה העשוייה להשתקם אחרי הפריימריז עם בחירת איילון, ברק או אופיר פינס להנהגתה. בבחירות הבאות נחזור ככל הנראה למאבק הקלאסי שבין העבודה לליכוד, תוך העלמותה של קדימה תוך קדנציה כאשר בכנסת הבאה תהיה מפלגה שולית כמפלגת המרכז או שינוי המנוחות.
יש רק לקוות שבתהליך ירידתו מן הבמה הפוליטית לא יפגע אולמרט במעט המוסדות המחזיקים בחיים את הדימוקרטיה הישראלית השבירה ושלטון החוק המקרטע. נסו לתאר לעצמכם את הדימוקרטיה הישראלית בלי עליונות הבג"צ: לא היה לנו ביטחון בחופש הביטוי, העיתונות, ההתאגדות וההפגנה. זכויות האדם היו למרמס והכנסת והממשלה היו מלאות במושחתים ועבריינים. בלי מוסד מבקר המדינה היה נעלם המחסום האחרון נגד עריצות המנגנון הממשלתי, חושפי שחיתויות היו מפוטרים ואולי גם נכלאים בבתי סוהר או במוסדות פסיכיאטריים. נכון, יש מה לתקן ולשפר גם בבתי המשפט וגם במוסד מבקר המדינה, אבל מי שבא לתקן צריך לבוא בידיים נקיות , ממניעים כנים ולאחר שתושלם חקיקת החוקה ולפחות מגילת זכויות האדם והאזרח.

המאמר פורסם בנ.ב. - אתר התגובות האקטואליות של דניאל בלוך
הכותב הוא עתונאי, עורך "דבר" לשעבר. כיום עורך מגזינים ושדר רדיו.
תאריך:  07/03/2007   |   עודכן:  07/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט המפסיד העיקרי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מילים כדורבנות של חכם ישר וכנה ! !
אמיר --- חיפה  |  7/03/07 23:27
2
טעות בידך-פרידמן אמנם מינוי של הכלומרט אך אין בינו והכלומרט דבר-התבלבלת מעט ל"ת
א מ רול  |  8/03/07 01:33
3
אולמרט ממש מפלצת,,,ואין הפגנות,,,? ל"ת
הפלמחניק הכועס  |  8/03/07 05:43
4
טעותו של דניאל בלוך: הסכנה לאו דווקא באולמרט
משה, עורך-דין  |  8/03/07 18:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
העיסוק המוגזם בזוטות והעדר דיון רציני בדברים החשובים גורמים שה'ספינים' יהיו תחליף לקבלת החלטות רציניות    באווירה ציבורית כזאת אין מטים אוזן לדברי טעם ולאזהרות הגיוניות
ד"ר אברהם בן עזרא
להבהיר: הטרטור צריך להיות לכדי ביזיון, והבעת הסתייגות - לא לתפארה    לפיכך דרוש לשנות כיוון בחינוך ולא להפוך את היוצרות ולהכשיר מנהגים שליליים, שאחר כך מושרשים גם בצה"ל, ועוברים בירושה מדור לדור
ד"ר תמר שלזינגר
מערכת יחסים הורית, אוהבת ויציבה, חיונית להישרדותו ולבריאותו של הילד בגיל הרך לא פחות ממזון ומטיפול רפואי    המתנדבות המסורות של חיבוק ראשון ממלאות, בכל דרך אפשרית, את מקומה החסר של האם ודואגות שהתינוקות הנטושים יקבלו את החום והאהבה להם זוכה כל תינוק ממשפחתו
גרשון אקשטיין
אין עוררין על החשיבות של ההשכלה הגבוהה של נבחרי ציבור. בקשר לכך עולות כמה שאלות: מהו המצב כיום? מה היא השכלה הנדרשת מבעלי התפקידים השונים? האם כדי להיות חבר כנסת נדרשת השכלה כלשהי או הכשרה כלשהי? האם נדרשת רפורמה בנושא הזה?
איתן גנור
צדקה אינה צדק חברתי, ואיש אינו יודע האם וכיצד יביא הנדבן גאידמק צדק חברתי בהיותו הפוליטיקאי גאידמק. איש גם אינו יודע איזה מנהיג הוא יהיה, אז מדוע כל כך הרבה אנשים משתוקקים לראותו בכנסת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il