X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ת"א מתאוששת מהר יותר מארה"ב ואירופה בעולם עוד מלקקים את הפצעים אבל מדד ת"א 25 חצה אתמול את רף 940 הנקודות - שבו היה באמצע ספטמבר 2008, בעת קריסת בנק ההשקעות האמריקני - ונסגר ברמה של 945 נקודות עם זאת, ת"א 25 עדיין רחוק ב-23% מהשיא שרשם באוקטובר 2007
▪  ▪  ▪
הבורסה. חזרה לרמתה ערב קריסת ליהמן ברדרס [צילום: לע"מ]

באמצע 2008 קרס בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב, ליהמן ברדרס - וגרר אחריו גל של ירידות בשוקי העולם. קריסת הבנק הכבידה על המשקיעים האמריקנים, עירערה עוד יותר את היציבות הפיננסית בארה"ב, והביאה את בורסות העולם - ובהן גם הבורסה הישראלית - לרשום ירידות שערים חדות. ואולם הבורסה של תל אביב מיהרה ללקק את הפצעים ולהמשיך הלאה - ואתמול חצה מדד ת"א 25 את הרמה שבה היה בספטמבר 2008 - 940 נקודות.
שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח אתמול באווירה אופטימית, והמסחר נחתם בעליות שערים חדות. זאת בעיקר בשל מגמה חיובית בוול סטריט במהלך סוף השבוע, וכן בשל עליות שערים בשוקי אסיה. מדד ת"א 25 הוסיף 3.3% - לרמה של 945 נקודות; מדד ת"א 100 התחזק ב-3.2% לרמה של 878 נקודות; מדד ת"א נדל"ן 15 עלה ב-4.4% ומדד ת"א בנקים הוסיף 3.4%. מחזור המסחר היה ער, והסתכם ב-2.1 מיליארד שקל.
מתחילת השנה עלה מדד ת"א 25 ב-44%. עם זאת הוא עדיין רחוק ב-23% מהשיא שרשם באוקטובר 2007. מדד ת"א 100 טיפס בכ-56% מתחילת 2009, אך הוא רחוק כיום ב-26% מהשיא שרשם באוקטובר 2007. מדד הנדל"ן נחלש ב-31% ב-12 החודשים האחרונים, אך מתחילת 2009 זינק ב-109%. מדד ת"א בנקים ירד ב-14% ב-12 החודשים האחרונים, אך עלה ב-57% מתחילת השנה. מדד תל-טק השיל 5% ב-12 החודשים האחרונים, אך מתחילת 2009 טיפס ב-64%.
בוול סטריט הסתיים המסחר ביום שישי במגמה מעורבת, וחתם שבוע של עליות שערים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% לרמה של 9,093 נקודות; מדד נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-1,966 נקודות; ומדד 500 S&P הוסיף 0.3% ל-979 נקודות. בסיכום שבועי עלה דאו ג'ונס ב-4%, נאסד"ק טיפס ב-4.2% ו-500 S&P התחזק ב-4.1%.

"בטווח הקצר - המגמה חיובית"

"בטווח הקצר צפויה המגמה בשוק המניות המקומי להיות חיובית, בעיקר על-רקע ריבוי הסימנים להתייצבות המצב הכלכלי, והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים", כך העריכו אתמול בענף מחקר שוק ההון בבנק לאומי. "להערכתנו, קיימת כדאיות בהגדלה הדרגתית של הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות", הוסיפו בבנק.
בלאומי מסבירים את הסיבה לעליות בשוק המניות בתקופה האחרונה: "המומנטום החיובי בשוק נובע מסביבת הריבית הנוחה, הפשרת שוק האשראי החוץ-בנקאי ופרמיית הסיכון הנמוכה. נראה שתנאי השוק הנוכחיים יוצרים לחברות תנאים נוחים יחסית להמיר חלק מחובותיהן לבנקים באמצעות הנפקות נוספות לציבור. הנפקות אלה נעשות בחלקן לטווחים ארוכים, בריבית נמוכה ללא הצמדה וללא מגבלות כלשהן על יעדי התמורה".
מניות הבנקים, שרשמו עליות שערים נאות בשבוע שעבר, הוסיפו למשוך את תשומת הלב של המשקיעים גם אתמול. בבית ההשקעות פסגות העריכו כי בכמה בנקים יש עדיין פוטנציאל לתשואה עודפת. מבין מניות הבנקים מעדיפים בפסגות את אלו של בנק לאומי ומזרחי טפחות - וממליצים עליהן ב"תשואת יתר".

האג"ח הקונצרניות הקדימו את הבורסה

אגרות החוב הקונצרניות הקדימו את הבורסה, וכבר בחודש שעבר הגיעו לרמה שבה היו ערב קריסת ליהמן ברדרס. כיום הן משייטות במחירי שיא. הריבית הנמוכה, הירידה בשנאת הסיכון והמחיר הנמוך שאליו הגיעו האיגרות בשיא המשבר בנובמבר הזרימו עוד ועוד כסף לאיגרות החוב הקונצרניות, שזינקו לשיעורי שיא מאז השקתן (תל בונד 20 הושק ב-2007 ותל בונד 40 ו-60 הושקו בפברואר 2008).
עליות האלה מגיעות לאחר ריצה של כמעט שמונה חודשים מאז השפל שאליו נפלו. מדד תל בונד 20 עלה ב-15% מתחילת השנה, וב-27% מאז השפל של נובמבר; מדד תל בונד 40 טיפס ב-34% מתחילת 2009, וב-52% מאז השפל; ומדד תל בונד 60 הוסיף 23% מתחילת השנה, ו-37% מאז השפל.
עם זאת, בשבוע האחרון נעצרו מדדי התל בונד מריצתם. איגרות החוב הקונצרניות שמרו אתמול על יציבות יחסית, כשמדד תל בונד 20 ירד ב-0.1%, תל בונד 40 עלה ב-0.4% ותל בונד 60 הוסיף 0.1%. איגרות החוב הממשלתיות, שהיו חוף המבטחים של השוק עם פרוץ המשבר, נעצרו אף הן באחרונה.

הריבית תישאר ללא שינוי

בנק ישראל צפוי להכריז היום על הריבית במשק, וההערכות הן כי זו תישאר ללא שינוי - ברמה של 0.5%. מדד המחירים לצרכן לחודש יוני עלה אומנם ב-0.9%, אך עיון בהודעת הריבית שפירסם בנק ישראל לפני חודש מלמד כי בבנק התכוננו לתרחיש כזה.
"האינפלציה צפויה להישאר בתקופה הקרובה בתוך היעד (1%-3%), גם אם בחלק מהזמן היא תהיה קרובה לגבול העליון של התחום", נכתב בהודעה. "כמו-כן, הציפיות מצביעות על כך שהפעילות הממותנת תימשך בתקופה הקרובה. מצב זה תומך בשמירה על הריבית הנמוכה בחודשים הקרובים".
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה אתמול נתון חיובי נוסף, שעשוי לרמז על התאוששות במשק. היקף הרכישות בכרטיסי אשראי על-ידי צרכנים פרטיים עלה בחודשים אפריל-יוני בקצב שנתי של 9.5%, לאחר עלייה של 7.3% בינואר-מארס. מנתוני הלמ"ס עולה כי הענפים שבלטו בעלייה היו מוצרי תעשיה (עלייה של 21.1% ברכישות); השירותים (עלייה של 13.1%); ומזון ומשקאות (עלייה של 8.1% בהיקף הרכישות).

תאריך:  27/07/2009   |   עודכן:  27/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם זה הזמן להצטרף לחגיגה באחד העם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תמיד יש "מומחים"
תוכי יוסי  |  27/07/09 10:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אצל משתתפים שנחשפו לתרופות הייתה ירידה של 65% לשנה בהידרדרות הקוגנטיבית
יפעת גדות
המטוס הופל על-ידי שני מטוסי חיל האוויר הבולגרי ועלה באש    58 נוסעים ואנשי צוות ניספו
יפעת גדות
גם ביוגה אפשר להיפצע
מאיה שני
מושלת אלסקה הכריזה באופן רשמי על התפטרותה בפיקניק שנערך באלסקה    הסיבה להתפטרותה של פיילין: חוסר רצון להיאבק בכתבי אישום בנושאים אתיים שהוגשו נגד המדינה
מאיה שני
נעצרו במצרים 26 החשודים ב"קשירת קשר לביצוע פעולות טרור בתוך מצרים", בניסיון לפגוע בספינות בתעלת סואץ, בריגול ובכוונה לפגוע בתיירים זרים    ארגון החיזבאללה הכחיש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il