X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדובר במהנדס בכיר באל-אופ, שבבעלות אלביט, שזכה בפרס לביטחון ישראל החקירה נפתחה עקב מידע שהגיע לממונה על הביטחון במערכת הביטחון
▪  ▪  ▪
ניצל מידע פנימי [אילוסטרציה: אלביט מערכות]
הבכיר היה שותף לפרס ביטחון ישראל

משטרת ישראל ויחידת הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), מנהלים חקירה סודית נגד מהנדס בכיר בחברת אל-אופ, בחשד לעבירות הונאה ומרמה, הפרת אמונים וניגוד אינטרסים, שנעשו במשך כעשר שנים. המדובר במהנדס בעל מוניטין, שהיה חבר בצוות שקיבל בעבר את פרס ביטחון ישראל. מכאן ניתן להסיק כי מעורבותו של המהנדס, מטבע עיסוקו, היא ברמה הלאומית, תוך קשר למדינת ישראל.
החקירה נפתחה לפני כמה חודשים, בעקבות מידע מחשיד שהגיע למלמ"ב, מקבלנים ומספקים של חברת אל-אופ. המלמ"ב יידע את היחידה הארצית לחקירות בינלאומית (יאחב"ל) ונפתחה החקירה, שבה נחקר העובד החשוד.
פרסום דבר ניהול החקירה ופרטים עליה התאפשר בעקבות עתירות של הארץ, באמצעות עורכי הדין תמי גליק ונתנאל חי, לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה. השופט מנחם פינקלשטיין נענה אתמול לעתירת הארץ, ובניגוד לעמדת המלמ"ב, ביטל צו איסור פרסום גורף שהוציא קודם לכן סגן נשיא בית משפט השלום בפתח תקוה, השופט אהרון גולדס. אך שמו של העובד ופרטים הקשורים בעיסוקו המדויק אסורים בפרסום, מחשש לפגיעה בבטחון המדינה.
החשדות הן שהעובד עצמו פעל מתוך ניגוד אינטרסים וניצול מידע פנימי, נעזר בבני משפחתו, וכל זאת בלי לדווח על כך למעבידיו באל-אופ. בעזרת הידע הפנימי שלו על אל-אופ, הוא ובני משפחתו נהנו, על-פי החשד, מעסקות של חוזי ייעוץ, אספקת ציוד ושירותים שניתנו לאל-אופ במשך כעשר שנים. בדרך זו השיגו המהנדס הבכיר ובני משפחתו עסקות בהיקף מיליוני שקלים, תוך ניגוד אינטרסים והפרת אמונים בתאגיד.
בחקירה, שניהל רפ"ק אביעד דור חי, כפר החשוד בחשדות נגדו וטען, בין היתר, כי לפני שנתיים התבקש לחתום על הקוד אתי של החברה, אך סירב לעשות זאת. משום כך הוא לא הפר אמונים ולא פעל בניגוד אינטרסים.
זמן קצר לאחר פתיחת החקירה, מיהרו היאחב"ל והמלמ"ב לבית המשפט השלום בפתח תקוה, והשופט גולדס הוציא לבקשתם צו איסור פרסום גורף על הפרשה. כשנודע על כך להארץ, פנה העיתון באמצעות עוה"ד גליק וחי, וביקש להסיר את הצו או לצמצמו. במשך חודשיים כמעט התקיימו דיונים בבית משפט השלום והמחוזי בפתח תקוה, שבהם טען סגן ראש המלמ"ב, ניר בן משה, כי כל פרסום, גם מזערי, עלול לגרום נזק לבטחון המדינה.
בסופו של דבר נענה אתמול השופט פינקלשטיין לבקשת הארץ וקבע בדיון כי יש למצוא את האיזון הנכון בין זכות הציבור לדעת וחופש הפרסום, לבין שמירה על בטחון המדינה. בהמלצת השופט הושגה בין הצדדים הסכמה לביטול צו איסור הפרסום הגורף, אך נותר בעינו האיסור לפרסם את שם החשוד וכל אפיון של הציוד הביטחוני הקשור למיזם.
אל-אופ, אשר משרדיה ממוקמים ברחובות, הינה חברה פרטית בבעלות תאגיד אלביט. על-פי פרסומיה, החברה מתמחית בייצור ציוד אלקטרו-אופטי משוכלל של מערכות בקרת אש וציוד תצפית לצרכים צבאיים. צוותים של אל-אופ זכו בעבר בפרס ביטחון ישראל.
פרקליטי המהנדס החשוד, עורכי הדין יאיר רגב ורונן רוזנבלום, מסרו בתגובה כי הוא כופר בחשדות נגדו. הם ציינו שאל-אופ היא חברה פרטית ולכן החשד של הפרת אמונים בתאגיד ציבורי אינו חל לגביו. מאל-אופ נמסר בתגובה: "בעקבות בדיקה פנימית שנעשתה בחברה, עלה חשד לכאורה של פגיעה בטוהר המידות, על-ידי עובד החברה. החברה דיווחה על כל מיד לרשויות אכיפת החוק. לעובד נעשה שימוע ולאחריו הוא פוטר מעבודתו. החברה מסייעת לרשויות אכיפת החוק ככל הנדרש".

המלמ"ב ניסה לאסור פרסום החשדות

לפני פחות מחודשיים נודע להארץ על הפרשה הנחקרת, שבה מעורב המהנדס הבכיר בחברת אל-אופ. כשביקש העיתון לפרסמה ופנה לקבל את תגובת המעורבים בדבר, משטרת ישראל הודיעה שהוצא צו איסור פרסום על הפרשה. הצו לא הועבר לידי העיתון.
הארץ, באמצעות פרקליטיו, עורכי הדין תמיר גליק ונתנאל חי, הגיש עתירה לבית משפט השלום בפתח תקוה, להסרת צו איסור הפרסום הגורף. אבל סגן נשיא בית המשפט השלום בפתח תקוה, השופט אהרון גולדס, דחה את העתירה. השופט שמע רק את מנהל החקירה, יחידת הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), בראשות אמיר קיין, ועיין בחומר סודי שהגישה לו, בלי לזמן את נציגי הארץ.
בעקבות זאת עתר הארץ לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה. השופטת זהבה בוסתן קבעה כי יש לשמוע את נציגי העיתון ולאפשר להם להשמיע את נימוקיהם. היא החזירה את הדיון לשופט גולדס. גולדס זימן הפעם את נציגי שני הצדדים, שמע את טיעוניהם וקבע כי השתכנע מנימוקי סגן ראש המלמ"ב, ניר בן משה, להותיר את צו איסור הפרסום הגורף על כנו.
בעקבות זאת חזר ועתר הארץ לבית המשפט המחוזי. הפעם השתכנע השופט מנחם פינקלשטיין, שהיה בעבר הפרקליט הצבאי הראשי, מחלק מטענות פרקליטי הארץ, ביטל את צו איסור הפרסום הגורף, והוציא רק צו איסור פרסום חלקי, על פרטים מסוימים בפרשה, כולל שם החשוד, אופי עבודתו ואפיון הציוד הביטחוני שהוא קשור אליו.

יצרנית מערכות נשק מהפכניות לכל חילות צה"ל

חברת אל-אופ תעשיות אלקטרו-אופטיות, היא זה כשנתיים חברה-בת של אלביט מערכות. מפעל החברה ממוקם ברחובות ובפארק המדע ליד נס ציונה. החברה מתמחה בהשבחת מערכות בקרת אש לרכב משוריין, מערכות טרמיות, לייזרים, ציוד תצפית ומערכות חישה מרחוק.
החברה הוקמה במקורה לפני כ-60 שנה, ועברה תצורות ובעלויות שונות עד שנרכשה, לפני יותר מ-20 שנה בידי משפחת המלונאים פדרמן. לפני כשנתיים מוזגה עם אלביט מערכות. היום מעסיקה החברה כ-1,900 עובדים. עם לקוחותיה נמנים חיל האוויר, חיל השריון, חיל התותחנים, חיל המודיעין וחיל הים של צה"ל. היא פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הביטחון ונהנית ממענקי פיתוח שהמשרד מעניק מדי פעם כדי לפתח מערכת מתקדמת בשביל צה"ל.
צוותים של החברה זכו כמה פעמים בפרס ביטחון ישראל. האופי המדויק של המיזמים, שבעדם הוענק הפרס, לא פורסם. בין השאר הוענקו פרסי ביטחון ישראל לצוותי אל-אופ על פיתוח מערכת מודיעין חזיתי, המיועד ללוחמה בטרור, ופיתוח של מה שהוגדר "מערכת נשק מהפכנית בחזית הטכנולוגיה", המהווה בסיס לתפישת לחימה חדשה ויצירתית בשדה הקרב. החברה גם מעורבת בעסקות ייצוא לעשרות מדינות בעולם.

תאריך:  30/07/2009   |   עודכן:  30/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכיר באל-אופ ניצל מידע פנימי והרוויח מיליונים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא חתם על הקוד אז מותר לו לגנו
ריטהק  |  30/07/09 10:06
2
להכניס אותו לכלוב ל-20 שנה ל"ת
למנוע העברת סודות  |  30/07/09 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מלונדון טוענים כי צרכנים משלמים מחירים גבוהים הרבה יותר עבור מזון אורגני משום שהם תופסים אותו כמזון בריא, אך סקירה של 162 מסמכים מדעיים שפורסמו לאורך 50 שנה גילתה כי אין הבדלים משמעותיים בין המזונות    שוק המזון האורגני מוערך בעשרות מיליארדי דולרים
יפעת גדות
נצחונה נחשב לניצחון לאומי, בנוסף לנצחונה האישי
יפעת גדות
לשפר את טווח התנועה
איציק וולף
ראש עיריית אשדוד לשעבר הוביל מהלך להקצאת קרקע לעבריין ולהקמת חוות סוסים תוך עבירה על כללי המינהל התקין
איציק וולף
החפירות הארכיאולוגיות סביב חומות ירושלים סיפקו לחוקרים ממצאים מרגשים בערב תשעה באב    כתובת ארמית מימי בית שני, מקווה טהרה ככל הנראה של כהני הבית השני וכירה חצובה באבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il