X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק ישראל רכש ביומיים האחרונים כ-1.2 מיליארד דולר כך העריכו בשעות הצהריים בחדרי העסקות של הבנקים הגדולים דרור זק"ש מהבינלאומי: "זו טקטיקה נכונה"
▪  ▪  ▪
ממשיך ברכישות. פישר [צילום: פלאש 90]

"בנק ישראל רכש היום 500-400 מיליון דולר בשוק המט"ח לאחר שרכש כמה מאות מיליוני דולרים אתמול" - כך העריכו פעילים בחדרי העסקות הגדולים בישראל סמוך לקביעת השער היציג. פחות מיממה לאחר שבנק ישראל הודיע כי יגביר את התערבותו בשוק המט"ח, הדולר התחזק היום ב-3.286% לעומת שערו היציג אתמול ושערו היציג נקבע על 3.866 שקלים. בעולם, נסחר הדולר ללא שינוי ברמה של 1.44 דולר לאירו. על-פי הערכות, רכש בנק ישראל ביומיים האחרונים סכום כולל של 1.2 מיליארד דולר.
בכיר באחד מחדרי העסקות אמר היום בצהריים כי "גם בפעמים הקודמות בהן הבנק התערב ראינו זינוק חזק בשער החליפין אך השאלה היא האם זה יימשך ככה".
נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הפתיע אתמול ב-16:30 את שוק המט"ח, כאשר הודיע כי יפעל במקרה של תנודות חריגות בשער החליפין, אשר אינן תואמות את התנאים הכלכליים הבסיסיים או כאשר שוק המט"ח אינו מתפקד כיאות". בנק ישראל ציין בהודעתו כי הוא ימשיך לרכוש מדי יום 100 מיליון דולר - מהלך בו החל הבנק כבר לפני שנה, אז נסחר הדולר ברמה של 3.20 שקלים.
הבנק החל לרכוש דולרים במהירות דקות ספורות לאחר ההודעה וההערכות הן כי רכש מט"ח בהיקף של מאות מיליוני דולרים.
מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק הבינלאומי, דרור זק"ש, סבור כי בנק ישראל הבין שהשקיפות בה נקט בחודשיים-שלושה האחרונים לא נשאה פרי, והחליט קצת לעמעם את צורת ההתנהגות שלו, ומדובר התנהגות נכונה. "בנק ישראל פועל בדומה לבנקים מרכזיים אחרים בעולם, משנה טקטיקה ואומר לשווקים שהוא אינו מרוצה מההתחזקות המהירה של השקל ושאינו מרוצה מפעילות של משקיעים זרים וספקולנטים שאינה מועילה למשק".
האם צעד שכזה יכול לעבוד? זק"ש אומר כי "לבנק מרכזי יש המון כח. הוא החליט לעצור את האופנה הזו של מכירת דולרים ולבלום את הספקולנטים".
בבנק ההשקעות ברקליס קפיטל, שם מעריכים כבר כמה חודשים כי הדולר צפוי להיחלש לרמה של 3.60-3.70 שקלים, נותרים היום שוריים על השקל על-אף שינוי הטקטיקה של בנק ישראל מתוך טענה כי נתוני הכלכלה הישראלית מצדיקים דווקא התחזקות של השקל.
יעקב הרפז, המנהל את חדר העסקות אלפא-בול, דווקא סבור שבנק ישראל דווקא בדרך הנכונה: "כשבנק מרכזי נחוש לפחת את המטבע שלו (ולא לחזק) אין שום דוגמה בהיסטוריה שזה לא יצליח".
הרפז מסביר כי לבנק ישראל משאבים אדירים עימם הוא יכול לייצר שקלים בכדי לרכוש דולרים: "נניח שבנק ישראל מוכר ארבעה מיליארד שקלים לבנקים זרים. הם יכולים להפקיד את הכסף בבנקים מסחריים, כך שאין שינוי בכמות הכסף ואין לחץ אינפלציוני. אם הבנק הזר יקנה איגרות חוב של ישראל, זה יוריד את התשואה וזה גם מועיל כי הריבית לטווח הארוך תרד" הוא אומר.
ומה יעשה בנק ישראל עם יתרות המט"ח המגיעות כבר לסכום של 50 מיליארד דולר? "אחד מהסימנים לחוסנה של מדינה הוא יתרות מטבע חוץ גבוהות. כולם מתלהבים מהסינים כי יש להם שני טריליון דולר. לא רע שגם לישראל יהיו יתרות מט"ח גדולות. עם דולרים אפשר לקנות נפט ואספקה אבל עם שקלים אי-אפשר לקנות כלום בחו"ל", קובע הרפז.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  04/08/2009   |   עודכן:  04/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך אמר שמוליק ריפמן, יו"ר מרכז המועצות האזוריות במסיבת עיתונאים, על-רקע המשבר המחריף בחלוקת הכנסות מאזור התעשיה המשותף של חברת ההיי-טק בקרית-גת
עופר וולפסון
כך עולה מנתוני רשות המיסים, לעומת יולי אשתקד    ייבוא כלי הרכב המסחריים זינק בכ-128%, עקב הגידול הצפוי במס על רכבי דיזל, במסגרת רפורמת המיסוי הירוק    סיבות נוספות לגידול: חולשת היין והדולר והריבית הנמוכה במשק
עופר וולפסון
בעוד כמות כלי הרכב והקילומטרים אותם הם גומעים גדלה משמעותית מאז שנת 1990, מחקר הלמ"ס מגלה כי שטח הכבישים ואורכם גדלו הרבה פחות
גילי איזיקוביץ
רגע אחרי שסיים עונה מוצלחת ב"מסודרים", אסי כהן, ביחד עם מילי אביטל ויעל אבקסיס, מתחיל להצטלם לדרמה המדוברת "חטופים"
אור הירשאוגה
הארגון שלכם רוצה להשתמש בטוויטר? ממשלת בריטניה, שמנהלת חשבון בשירות המיקרו-בלוגינג, תלמד אתכם איך עושים את זה נכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il