X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אימוץ הדגם של "עסקת ג'יבריל" במו"מ להחזרת שליט היא טעות חמורה: עזה איננה לבנון אם הממשלה הפלשתינית רוצה הכרה, עליה לשחרר את גלעד שליט מייד וללא שום תנאים
▪  ▪  ▪

ב-20 במאי 1985 שוחררו ממאסר בישראל 1150 מחבלים תמורת החזרת 3 חיילים שהיו בשבי כנופיית ג'יבריל בלבנון. חוסר הפרופורציה המשווע וכן - מספר תנאים משפילים לישראל, שנלוו לעסקה - נבעו לא רק מעליונות כושר הערבים "הפרימיטיביים" על זה של היהודים "החכמים" בניהול משא-ומתן מזרח-תיכוני אלא - ובעיקר - מהיעדר אפשרות לשחרר את שבויינו על-ידי לחץ כזה או אחר על ממשלת לבנון, שבשטחה הוחזקו השבויים אך היא לא שלטה ולא התיימרה לשלוט בארגון שהחזיק אותם. מצב זה של שבויינו בלבנון לא השתנה גם אחרי מלחמת לבנון 2.
לא כן המצב כיום ביחס לשבוי שלנו ברצועת עזה. ברגע שהוקמה "ממשלת אחדות לאומית" פלשתינית, היא קיבלה על עצמה אחריות לכל מה שקורה בשטחים שבשליטתה, כלומר אחריות על כ-ו-ל-ם, שאם לא כן - אי אפשר להכיר בה כממשלה ואין היא מוסמכת לנהל מו"מ כמייצגת ישות דמוקרטית שבחרה בה. ברגע זה - נגמרו התירוצים: אין יותר "שוטר טוב" (מחמוד עבאס?) ו"שוטר רע" (איסמעיל הנייה?), אלא - ממשלה ונשיא הנושאים באחריות משותפת.
אם הם רוצים שיתייחסו אליהם כשלטון לגיטימי עליהם לתקן מייד את ההחזקה הלא-לגיטימית של שבוי שנחטף משטח ישראל, שלא באירוע מלחמתי בשטח שנמסר לאחריות פלשתינית. ובמילים פשוטות: אתם רוצים הכרה? - תשחררו מייד את גלעד שליט, וללא שום תנאים. אין יותר מיקוח ואין משא-ומתן אלא - מילוי תנאי בל יעבור לקבלת יחס נורמאלי מצד ישראל. וכשאין יחס נורמאלי - מותר הכול, פרט לשלילת זכותם של תושבי הרצועה למים, מזון ותרופות. כלומר - לא העברת כספים, לא דלק ולא מעבר דרך שטחי ישראל, וזאת - לפי כל כללי החוק הבינלאומי.
ושיהיה ברור שנוסחה זו תחייב גם להבא. והיא גם תעבוד, אם הגייס החמישי בתוך ישראל לא יתגייס להריסתה. המסר הזה גם יבהיר לכל העולם - שלא נשחק יותר בריבונות מדינת ישראל לפי נוסחת ה"כאילו" של הגשש החיוור. חייבים לעשות זאת מייד, לפני שמנהיגי העולם מתחילים לחפש נוסחאות לתמיכה בממשלה הפלשתינית כאילו מילתה אחר התנאים המינימאליים עליהם הם עצמם החליטו.
אם תרצו - יש כאן גם מבחן ללגיטימיות הממשלה הנוכחית בישראל, אחרי מלחמת הביזיון בלבנון.

הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  18/03/2007   |   עודכן:  18/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החזרת גלעד שליט תלויה רק בנו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לעצור את הנייה עד לשחרור שליט ל"ת
ירמיהו  |  21/03/07 07:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק באך
דורית ביניש טוענת לקונספירציה: המראה אשמה בזה שאנחנו נראים רע כל כך    ביניש שכחה ש"אפשר לרמות מישהו אחד לאורך זמן, אפשר לרמות הרבה למעט זמן, אבל אי אפשר להונות את כולם כל הזמן"
דותן גורן
בשלהי התקופה העות'מאנית החלו ביתר שאת המאמצים היהודיים לקניית אחיזה במקומות הקדושים במרחב הארצישראלי בכלל ובירושלים בפרט    להלן פרטים אודות מערת כלבא-שבוע שהסעירה בשעתו את הישוב היהודי בארץ ישראל
עו"ד אייל ירקוני
חברה בעירבון מוגבל הפכה בחלק גדול מהמקרים למקום מקלט עבור רמאים שלוקחים את נכסי החברה, נעלמים ולא משלמים את חובותיהם. איך מתמודדים עם התופעה, למה החוק לא שומר על האדם הפשוט, איך חוק החברות צריך להשתנות, ולמה שוב הבנקים הם המרוויחים העיקריים מהמצב הקיים?
עו"ד יוסי דר
אם עדנה ארבל, נוכח ניסיון הסיכול הממוקד שתואר לעיל, שנעשה במטרה להשתיק ביקורת כנגדה היא, עדיין ממשיכה בשתיקתה כאילו הדברים אינם נוגעים לה - כי אז צריך מעתה להסיק בצער שעדנה ארבל כבר לא סתם שותקת, אלא היא כבר בבחינת שומרת על זכות השתיקה
ד"ר אילן זמיר
אפילו שמה מעיד עליה: "אנטי" - נגד ו"ביוס" - חיים, כלומר חומר שמנוגד לחיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il