X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלימות היא דרך הפעולה היחידה, האסטרטגית והטקטית של ערביי ישראל וערביי השטחים כיום, מנסים ראשי הציבור הערבי לנתב כל אי שביעות רצון מפעולה ריבונית של הממשלה לנקודת רתיחה אליה יחברו כל הסממנים הדתיים והפאן ערבים
▪  ▪  ▪
פרופ' גביזון. "לנוכח העמדות שלהם ושל המנהיגות הפוליטית שלהם, הרגשת האשמה שלי כלפיהם הולכת ופוחתת בהדרגה"

אירועי הר הבית החדשים מזכירים לנו שוב שהאלימות היא דרך הפעולה היחידה, האסטרטגית והטקטית של ערביי ישראל וערביי השטחים. מהניסיון המצטבר, הם למדו שלטווח ארוך דרך זו מנצחת. אפילו פעולה פשוטה כמו בניית גשר להולכי רגל מתפתחת במהירות לתעמולה מתסיסה של גורמי איסלאם בארץ ובעולם, עד הכניעה הישראלית להפסקת העבודות. מסתבר שיש עדיין יהודים טובים שבתמימותם סבורים שבאמת מדובר בשאלה מקומית מתחום ועדת תכנון ובניה או בעיה של חוסר הידברות בין שכנים, אלא בעניין איסלאמי עקרוני הנובע מחוסר הכרה גורפת בזכויות היהודים בארצם ובמקומות הקדושים לעם היהודי.
צריך לשים לב כי התועמלנים המתסיסים אינם בהכרח גורמי שוליים. כיום, כמו באירועי ספטמבר 2000 מנסים ראשי הציבור הערבי ללא הבדל דת (סוני או שיעי), מפלגה או מקום לנתב כל אי שביעות רצון קלה מפעולה ריבונית של ממשלת ישראל לנקודת רתיחה אליה יחברו כל הסממנים הדתיים והפאן ערבים.
ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, במסווה של דאגה לצרכי רווחה וחברה, עוסקת ללא הרף בליבוי יצרים, בדרבון מחאות ובכינוס הפגנות שכל מהותם היא יצירת ישות חברתית- לאומית- ערבית המנותקת ממדינת ישראל.
חברי הכנסת הערבים מתחרים ביניהם מי ישמע קיצוני יותר. ח"כ ג'מאל זחלקה נסע לקנדה כדי להביע הזדהות בכינוס על משטר האפרטהייד במדינת ישראל. הוא הכריז על כך מבלי לגמגם כאשר הוא גם יודע שבסוף החודש תכנס לחשבון הבנק שלו המשכורת הנדיבה שאזרחי ישראל משלמים לו על חברותו בכנסת ישראל. ח"כ אחמד טיבי הנהנה מיחס מפרגן של כל מפלגות השמאל הציוניות וגם של רוב אמצעי תקשורת, מסייר באופן חופשי בערי הרשות הפלשתינים ומכריז בפומבי על זהות האינטרסים בין הטרור הרצחני הפלשתיני לבין המאבק של ערביי ישראל להפוך את מדינת ישראל ל"מדינת כל אזרחיה".
ח"כ עזמי בשארה מתפקד כנערת עידוד של כל מי שנושא על דגלו רצח יהודים - אם זה ערפאת, החיזבאללה או השלטון הסורי. ויש את נדיה חילו וטאלב אלסאנע ואחרים שתמיד מבינים את מניעיה של כל פעולה ערבית וכל פעילות טרור מסרבים באופן שיטתי לגנות רצח יהודים ואם הם נדחקים לפינה אז המכסימום היוצא מפיהם הוא גינוי כנגד "כל מעשי אלימות באשר הם"
גם השר החדש, ראלב מג'אדלה, שנשבע אמונים למדינת ישראל, לא שונה בהרבה מחבריו. הוא לא מחה נגד הביקורים ונגד נאומי העידוד של עזמי בשארה בדמשק ובביירות ואני גם לא זוכר אותו מביעה מחאה על ירי הקאסמים או הקטיושות מבני דודיו הלבנונים, או על תופעת המחבלים הג'היאידים, הטובחים באזרחינו היהודים ללא רחם וללא הבחנה.
אבל לא רק הפוליטיקאים, גם אזרחים ערבים מכובדים מן השורה, נאלמים דום. במדינת ישראל יש שכבה רחבה של אנשי ציבור, כגון: עורכי דין, שופטים, אנשי חינוך, מנהלי בתי ספר, סופרים, אנשי רוח ועיתונאים, כולם כולם לא מוצאים עוז להתארגן ולצאת בקריאה כנגד תרבות המוות שהפכה לדרך חיים נאצלת עבור בני עמם. יתכן וגם עבורם מדובר בתופעה לגיטימית, מובנת וראויה במסגרת מלחמת השחרור של העם הפלשתיני נגד הישות הציונית הקולוניאליסטית.
והשמאל ממשיך במשך שנים להתעלם מנורות האזהרה המהבהבות באופן תדיר. לאחרונה התפרסם דבר כינוסה של חבורת אינטלקטואלים יהודים וערבים שדנו במשך כשנתיים ימים על בניית חזון משותף למדינת ישראל. דיונים אלו הסתיימו ללא הסכמה ובתחושה קשה של העמיתים היהודים שהם נדרשו לותר, לתת, להבין ולספוג למען חיים משותפים בארץ הזאת. העמיתים הערבים הציגו דרישות רבות, אך כשהם התבקשו להציג סדרת ויתורים שלהם לטובת בניית יחסיי אזרחות טובה, הם פשוט - סרבו.
פרו'פ רות גביזון שהשתתפה במפגשים אלו, אמרה לעיתון הארץ "שנים רבות הייתה אצלי הרגשה לא נעימה שאיננו הוגנים כלפי הערבים אזרחי ישראל. אודה על האמת, מכל התהליכים והאירועים בשנים האחרונות, לנוכח העמדות שלהם ושל המנהיגות הפוליטית שלהם, הרגשת האשמה שלי כלפיהם הולכת ופוחתת בהדרגה".
אך עולם כמנהגו נוהג, "מחנה השלום" ממשיך ללכת איתם למסיק הזיתים, עם שלטי שלום ועם עלה של זית תחוב בפה ומאזין לנאומים נרגשים של ח"כ מלכיאור, מבקש את סליחתם על פשעי המתנחלים שעוקרים את עציהם למרות שמעולם האשמה זו לא הוכחה ומקנח בגידופים כלפי החלוצים היהודים מהגבעות שבגופם מלמדים אותנו פעם אחר פעם, שיעור מולדת.

הכותב הוא יועץ לפיתוח מנהיגות בביה"ס למנהיגות של צה"ל.
תאריך:  18/03/2007   |   עודכן:  18/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלימות כאסטרטגיה ערבית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הסרטן הערבי שולח גרורותיו ל"ת
א מ רול  |  18/03/07 20:45
2
הפצת האיסלאם היא המטרה, וכל הא
אלון_  |  19/03/07 11:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
איני סבור שמתנהל קמפיין נגד בית המשפט העליון ולמרות ביקורת לעתים נוקבת על התנהלותו הכול רוחשים לו כבוד רב    מאידך, ככול הנראה, החל קמפיין למען השתלטות מנהלית של נשיאת בית המשפט העליון על מערכת המשפט
עו"ד אברהם פכטר
במפגש עם התקשורת, ביניש מתבצרת בהיכל המשפט ומפגינה שמרנות ושמירה על הקיים - נוסח הנשיא פרופ' ברק    לדעתה אין צורך בשינוי בוועדה למינוי שופטים, יש להשאיר הסמכויות הנרחבות בבית המשפט העליון - אבל מוכנה לקבל תקציבים גדולים, יותר שופטים, יותר מבנים, אך לא בטוח שזה יביא יותר "צדק" לאזרחים
יוסף דוריאל
אימוץ הדגם של "עסקת ג'יבריל" במו"מ להחזרת שליט היא טעות חמורה: עזה איננה לבנון    אם הממשלה הפלשתינית רוצה הכרה, עליה לשחרר את גלעד שליט מייד וללא שום תנאים
אריק באך
דורית ביניש טוענת לקונספירציה: המראה אשמה בזה שאנחנו נראים רע כל כך    ביניש שכחה ש"אפשר לרמות מישהו אחד לאורך זמן, אפשר לרמות הרבה למעט זמן, אבל אי אפשר להונות את כולם כל הזמן"
דותן גורן
בשלהי התקופה העות'מאנית החלו ביתר שאת המאמצים היהודיים לקניית אחיזה במקומות הקדושים במרחב הארצישראלי בכלל ובירושלים בפרט    להלן פרטים אודות מערת כלבא-שבוע שהסעירה בשעתו את הישוב היהודי בארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il