X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מערכות IPS, המבקרות תעבורת תקשורת נתונים העוברת דרכן, נועדו למניעת חדירה של התקפות שמקורן ברשת האינטרנט, לרשתות המחשוב הארגוניות מערכות אלה חייבות לכלול שיטות משוב כדי שפעולתן תהיה יעילה
▪  ▪  ▪

בשנים האחרונות ניכרת בשוק מגמה של פיתוח ציפיות חדשות מתעשיית אבטחת המידע, ובמיוחד בתחום מערכות ה-IPS. אחת המגמות המאתגרות ביותר היא הדרישה לכך שהמוצרים המיועדים לאתר ניסיונות חדירה יהיו מסוגלים לא רק לזהות התקפות, אלא גם לחסום אותן בזמן אמיתי. דרישה זו מאלצת את המערכות לפתח באופן מוגבר את אי-התלות בגורם האנושי. פירושו של דבר הוא, שאותן פעולות שהיו בעבר נחלתו של מומחה האבטחה, כגון המשוב, צריכות להתבצע כיום באופן אוטומטי על-ידי המערכות עצמן. מערכות, המעניקות מענה לדרישות אלה של השוק, מכונות מערכות IPS (מערכות למניעת חדירה לרשתות המחשוב הארגוניות).
להלן שתי עובדות בסיסיות מהוות את התשתית לדרישה הגוברת בשוק למערכות IPS: בשנים האחרונות ניכרת מגמה ברורה של גידול בתחכום ובתכיפות של ההתקפות; במקביל לכך, גדל בתקופה זו מאוד מספרם של הארגונים שתעבורת אינטרנט תקינה היא עבורם תנאי בסיסי והכרחי לקיום פעילות עסקית רווחית.
הצירוף של גורמים אלה הניב דרישה לתגובות מהירות ביותר להתקפות המסכנות את הקישוריות לאינטרנט. מערכות IPS דרושות כדי להבטיח תגובה מדויקת ובזמן אמיתי להתקפות, ובכך להעניק מענה לדרישות השוק. בעקבות ניתוח הטכנולוגיות העונות באופן המיטבי לדרישות השוק עולה בבירור שהפיתוח של מערכות IPS מחייב שימוש בשיטות משוב על-מנת להבטיח כישורי גילוי ותגובה מיטביים . פעילויות בלתי מדויקות של גילוי ותגובה הן במקרה הטוב חסרות ערך ובמקרה הרע עלולות להזיק.
מערכות חוג-סגור
ככלל, מערכות המשתמשות במשוב מכונות מערכות בקרה בחוג סגור. המשוב משמש כבסיס להחלטות ביחס לשינויים הנדרשים על-מנת להשיג את המצב הרצוי של המערכת. החלטות בקרה מבוצעות על-ידי מערכות משובצות רבות, הפועלות בזמן אמיתי. בדרך-כלל, מקור המשוב הוא חיישנים המסוגלים למדוד פרמטרים כגון טמפרטורה, מרחק, מהירות, ניצול רוחב פס התקשורת או כל תכונה אחרת בהתאם לערך היעד שהמערכת צריכה לבקר.
בעקבות כל משוב שהמערכת מקבלת - שמייצג מבחינתה מידע נוסף - היא מבצעת אופטימיזציה של החלטותיה. לדוגמה, אם מן המשוב המתקבל עולה שמכוניתך נוסעת מהר מדי, מערכת בקרת נסיעת השיוט תיזום הפחתה רגעית של כמות הדלק המוזרם למנוע, עד שהמהירות תירד אל הערך הרצוי. מערכות משוב פועלות בהתאם לאסטרטגיה מוּנעת תקלות; התיקונים מבוצעים בהתאם להפרש בין המצב הנוכחי של המערכות לבין המצב הרצוי שלה.
IPS ומערכות משוב בחוג סגור
יישומה של שיטת משוב לצורך אופטימיזציה של החלטות במערכות IPS מביאה תועלת רבה. מכניזם המשוב מבוסס על כך שה-IPS מסוגלת לזהות פעילויות בעלות מאפייני התקפה בתקשורת האינטרנט, להכניס לפעולה מסננים שיגנו מפני התקפות אלה, להמשיך בניתוח תוצאות הפעולה (משוב) ולתקן ולשנות בהתאם את המסננים, עד לקבלת המסננים המדויקים והיעילים ביותר נגד הפעילות ההתקפית.
מתודולוגיית משוב נוספת במערכות IPS היא הפעלת תקופת חסימה דינמית. כאשר המערכת מזהה פעילות התקפית, היא מיישמת לגביה תקופת חסימה ראשונית קצרה ביותר. במהלך פרק זמן זה, ממשיכה המערכת לעקוב אחר המשתמש שנחסם על-מנת לאתר סממני עקביות בפעילויות החריגות שלו. אם המערכת מסיקה שהפעילות החריגה היא חד-פעמית, היא משחררת מיד את המשתמש. לעומת זאת, אם הפעילות החריגה היא עקבית, המערכת מגדילה באופן אוטומטי את משך החסימה.
פעולות המשוב בחוג סגור של מערכות ה-IPS צריכות להתבצע במהירות גבוהה מאוד, על-מנת למנוע את הסיכוי של חסימת תעבורה תקינה שלא לצורך.
פתרונות ה-IPS מציעים היום הגנה מפני התקפות ברשת האינטרנט באמצעות אינטגרציה יעילה של מנגנון זיהוי חתימות, ניתוחים סטטיסטיים, מנועי קורלציה מתקדמים, ושיטות בקרה בחוג סגור. התוצאה היא מניעה של החלטות שגויות וזיהויי שווא (המכונים בלשון המקצועית "POSITIVES FALSE").

תחקיר פיסיאון - מפתח מוכח להצלחה מהירה במחשוב
הכותב הוא סמנכ"ל אבטחת מידע ברדוור, המציעה פתרונות יישומים אינטגרליים, המבטיחים זמינות, יתרות, ביצועים מקסימליים ואבטחה מלאה לכל אפליקציות הרשת הקריטיות בעסק. מעל ל-5,000 ארגונים ברחבי העולם משתמשים במתגים החכמים של רדוור, בכדי להגביר פרודוקטיביות עסקית ולשפר רווחיות. רדוור הוקמה בשנת 1997, משרדיה הראשיים ממוקמים בתל אביב ולה מרכז ייצור בירושלים. לחברה כ-500 עובדים, הממוקמים בישראל וברחבי העולם. www.radware.com
תאריך:  20/03/2007   |   עודכן:  20/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניעת חדירה לרשתות הארגוניות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מוכר בשר מקולקל לצמחונים
מומחה בתחום  |  20/03/07 12:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
בניגוד לפרשנות מרחיקת הלכת של גורמי השמאל בישראל ודובריה של הממשלה הפלשתינית, תנועת החמאס אינה מסתירה את עמדותיה - הממשלה הפלשתינית היא מבחינת החמאס רק כסות שניתן להסירה בעיתוי הנכון, לאחר חילוץ ויתורים מישראל ללא תמורה מוחשית מהצד הפלשתיני, לקראת השלב הבא של המערכה לשחרור פלשתין
צבי גיל
נועם שליט והמערכה שהוא מנהל למען שחרור בנו הם סמל ומופת לזכות האזרח לומר מה שעל לבו. חובתו של הממסד היא שאוזנו תהיה קשובה    אין לכך קשר למלחמות "מוצלחות" או "צודקות", שהמחאות נגדן ובשל קרבנותיהן, הן עניין אחר
חיים קליר
המבוטח החנה את רכבו, נעל אותו ונכנס לפיצוחייה    כשחזר, הבחין כי הרכב נגנב    השופט הגיע למסקנה כי המבוטח, בניגוד לעדותו, הותיר את המפתחות במתג ההצתה    האם ראוי כי ערכאת הערעור תתערב למרות שמדובר בממצאים עובדתיים?
אביתר בן-צדף
ככל שמתקרב פרסום הדוחות על המלחמה מתמלא המרחב הציבורי בספינים, שנועדו לספר על גבורת הלוחמים    מסך עשן, שמאחוריו לא ייעשה דבר לתקן את הליקויים ואת המחדלים - כרגיל אצלנו
רונן לוי
הבסיס להצלחתן הפיננסית של חברות הליסינג אינו מסחרי ולבטח שלא מקצועי    חברות אלה ומקימיהן קיבלו - מתוך חדלון וכשלון מנהיגותי של "החתול השומר על השמנת" - מענק השווה מיליארדים מתוך ה-"אוצר" השייך לכולנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il