X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ת"א 25 ירד ב-1.7% הנדל"ן קרס ב-5.2% החברה לישראל נפלה ב-5% מניות הבנקים ב-2.6% טאואר צללה ב-11.6%
▪  ▪  ▪
ירידות חדות באחד העם [פלאש 90]

אפשר לומר כי הירידות היום בבורסה היו כמעט שידור חוזר לירידות שהיו אתמול אם כי הפעם גם שוקי העולם הצטרפו למגמה. המסחר נפתח לאחר ירידות חדות שנרשמו במזרח ושהציתו את שוקי אירופה ויחד איתם את תל אביב. מדד תל אביב 25 ירד ב-1.7% לרמה של 922 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 2.1% לרמה של 858 נקודות ומדד התל טק איבד 1.8%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.9 מיליארד שקלים. גם המניות הקטנות איבדו גובה כאשר מדד היתר ירד ב-4% ומדד תל אביב 75 השיל 3.5%.
ירידות השערים הלכו וגברו בשעות הצהריים לצד הצפייה לפתיחת מסחר שלילית בארה"ב כאשר החוזים הראו על ירידות של 2%, ציפיות שהתממשו.
אחרי שני רבעונים של מיתון, פירסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי המשק הישראלי עלה בכ-1% בחישוב שנתי ברבעון השני של השנה - נתון שהצליח להפתיע את מרבית הכלכלנים במשק. עם זאת, מניתוח התוצאות עולה כי ייתכן שמדובר בהשפעות חד פעמיות כמו גידול בהוצאות הממשלה כאשר ההשקעות המשיכו להתכווץ. צמיחה זו באה לאחר שבשבוע שעבר דיווחו גם כלכלות צרפת וגרמניה על צמיחה. הבוקר דווח על צמיחה גם ביפן אם כי כאמור השווקים בעולם בחרו בכיוון אחר.
בינתיים מתווכחים הכלכלנים אם נגיד בנק ישראל צריך להעלות את הריבית במשק ביום שני הבא מהמרה של 0.5% שבה היא נמצאת. מדיניות הריבית הנמוכה נועדה לעודד את הצמיחה במשק אם כי האינפלציה ממשיכה לטפס מידי חודש.
מניות הבנקים והנדל"ן הן שוהבילו את הירידות ביומיים האחרונים. מדד הנדל"ן ירד ב-5.2% ומדד הבנקים איבד 2.6%. אפריקה ישראל (0.0%, 23.0) ירדה ב-2.6% והפועלים (0.0%, 23.0) איבדה 2.9% רכזו את מחזורי המסחר השני והשלישי הגדולים בבורסה אחרי כיל. בית ההשקעות אי.בי.אי הוריד אתמול את ההמלצה למניית דיסקונט (-2.6%, 604.0) מ"קנייה" ל"נייטרלי" לאחר זינוק של 82% מתחילת השנה. המניה איבדה 2.6%.
ברקע למסחר היום - זרם הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2008, עד סוף החודש יפרסמו החברות את התוצאות שלהם כאשר בין המפרסמים היום היה בנק מזרחי-טפחות (-1.08%, 2760.0) כראשון המפרסמים במגזר. המניה הגיבה לתוצאות בירידה של 1% לאחר שהשיגה תשואה של למעלה מ-10% על ההון. בז"ן (-7.88%, 159.0) דיווחה על רבעון קשה והמניה ירדה ב-7.8%, ורבוע כחול (-3.1%, 3280.0) שדיווחה על ירידה של 27% ברווח התפעולי בעקבות המיתון, איבדה 3.1%.
החברה לישראל (-4.98%, 232800.0) איבדה 5% לצד ירידה במנייה החברה הבת טאואר שנחתה ב-10.5% לאחר ריצה של 80% בחודש האחרון. הירידה באה גם על-רקע אסיפת בעלי האג"ח שבחברה הבת צים שנערכה אתמול. צים חייבת למחזיקי האג"ח כ-1.3 מיליארד שקלים, אותם היא אמורה להתחיל לפרוע החל משנת 2012 אך בשל המשבר הקשה בענף הספנות, צופה החברה כי תגיע במהלך ארבע שנים הקרובות לגירעון תזרימי של כ-1 מיליארד דולר. בעקבות זאת, היא מבקשת להגיע להסדר לפריסת חובות. המניה איבדה אתמול 3% וגם היום היא ממשיכה לרדת. באקסלנס החלו לסקר את המני היום בהמלצת "קנייה" תוך אסטרטגיה של "לונג"(הימור על עלייה) החברה לישראל ושורט (מכירה) של כיל. כיל (0.0%, 23.0) ירדה ב-1.2% ורכזה את המחזור הגבוה בשוק.
עסקת הרכישה של פרטנר (-0.18%, 6750.0) ממשיכה להדהד, כאשר האנליסטים מעריכים כי ברבעונים הקרובים לאחר השלמת העסקה בן דב ישאב מהחברה דיבידנד גבוה שעשוי להגיע גם עד 1.5 מיליארד שקלים לפי UBS. פרטנר שמרה יחסית על יציבות ואיבדה רק 0.2%.
בשוק הסולידי שמרו האיגרות השקליות מסוג שחר על יציבות יחסית. האיגרות הצמודות מסוג גליל אבדו עד 0.7% בטווחים הבינונים ובטווחים הארוכים ביותר נרשמו ירידות של עד 0.9%. מדדי התל בונד איבדו 0.8%-1.2%.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  17/08/2009   |   עודכן:  17/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שווקי המניות בעולם כולו צנחו ביותר מ-2 אחוזים כל אחד, ומחירי הנפט השלימו נפילה של כ-5 דולרים ביומיים, על-רקע חששות המשקיעים כי הצרכן האמריקני לא ייצא מן השפל בו הוא נמצא במהירות בה קיוו
עופר וולפסון
הגיל החציוני של היוצא לחו"ל לתקופה ממושכת ב-2007 עמד על 27 שנים    כשני שליש מהיוצאים יהודים וחלק ניכר הם עולים חדשים שעלו לארץ לאחר שנת 2000
מחלקה ראשונה
ליעד מודריק לא "סופרת" את מקור ראשון    עמיקם רוטמן לא מקפיד על ציון מקור    ברדיו האזורי ובטלוויזיה המצב חמור בהרבה
עופר וולפסון
נשיא המרכז האקדמי כרמל, פרופ' יחזקאל טלר, מותח ביקורת על פקידי האוצר, אשר לדבריו בוחנים כל סוגייה חברתית על-פי השורה התחתונה של העלות ולא על-פי הנורמות החברתיות הבסיסיות
רותי אברהם
המדינה הודיעה על החלת הדין המשמעתי גם על עובדי מועצות דתיות    איכות השלטון: מחדל של 40 שנה בנוגע למשמעת במועצות דתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il