X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

שוטרים ומחשבים
1,200 שוטרים פשטו ביום שני השבוע על 2,000 בתי ספר כדי להסביר לילדים איך להמנע מסכנות הגלישה ברשת האינטרנט. הכוונה לפדופילים ועברייני מחשב.
ההסברים נעשו כמובן ללא מחשב, כי ממילא רוב השוטרים היו נקלעים למבוכה לו התבקשו להדגים לילדים איך מפעילים מחשב, שעה שחלק מהילדים היו וודאי שמחים להדגים לשוטר איך פורצים למאגר המידע של המשטרה. אבל אין ספק שמערכת החינוך שלנו מדהימה ברעיונותיה: תלמידי מדינת ישראל מוכנסים לעידן ההי-טק על-ידי המשטרה.

אבות ההסתדרות

ההסתדרות החדשה הכריזה שביתה והמשק נעצר. אבל בקופת החולים הכללית לא שבתו ועבדו כרגיל. נחמד להיזכר שעד לא מזמן הפנקס של קופת החולים הזו היה אדום וההסתדרות היא שנקראה כללית, אם זה מנחם במשהו את חיים רמון האומלל, שההישג ההיסטורי הזה נזקף לזכותו.

החקירה

"בשבוע הבא יתבקש הירשזון להסביר את תנועות הכספים בחשבונותיו וגם יחקר על מזוודת הדולרים מפולין" הודיעו לנו השבוע כלי התקשורת. מאחר והאינפורמציה הזו מקורה במשטרה (או בפרקליטות), אני בהחלט רואה את הירשזון נתקל בחקירה הבאה בשאלה קשה ומשיב לחוקרים: אין לי מושג.
למה לא הודעתם מראש שתשאלו אותי גם על זה, והייתי מתכונן?

החקירה הקודמת

שאלה: אחרי שנה של האזנות סתר לכל העולם ואישתו (או לפחות מזכירתו) ואחרי שעצרתם את כל ראשי רשות המיסים, סגניהם ועוזריהם, אתם מסוגלים להסביר לנו למה לא הוגש שום כתב אישום ולמה רובם חזרו לעבודה? שוב עשיתם רעש וצילצולים בלי שום ביסוס וראיה?

הטיול על חשבונכם

שנים רבות שהסוכנות היהודית הביאה לארץ 20,000 צעירים בכל שנה לתוכניות הקיץ שלה ומדינת ישראל הרוויחה מכך, כי כל המימון בא מהצעירים ומהוריהם. יום אחד קמו יהודים טובים בחו"ל והכריזו שלכל צעיר יהודי יש "זכות מלידה" לבוא לארץ בחינם והם אפילו נתנו לנושא קצת כסף.
הכסף כמובן לא הספיק, אז הם ניצלו קצת קשרים (וכי לא תרמו מספיק למועמדים בפריימריז?) וכיום ממשלת ישראל מעבירה את הכסף.
מדובר במליוני דולרים שממשלת ישראל מעבירה לסיבסוד תוכניות כמו "תגלית" או "זכות מלידה" שמביאה צעירים לארץ ללא שום תשלום מצידם. אז הסטודנט הישראלי משלם למכללה שכ"ל יקר כי למדינה אין כסף למימון השכלה אקדמית, וקשישים לא יכולים לרכוש תרופות נחוצות כי נגמר תקציב סל הבריאות, אבל החשב של משרד האוצר מעביר עשרות מיליוני דולרים כדי שהסטודנט ליאון וולף מניו-יורק, שאביו מרוויח 300,000 דולר לשנה, וחברתו הלן כץ מניו ג'רזי, שלאביה יש משרד עוה"ד מצליח במרכז מנהטן, יוכלו לבוא ולטייל הקיץ בישראל בחינם, או ליתר דיוק - על חשבונכם.

טוקבק לרהב

"הטוקבקים זה אחד הדברים הכי בזויים באינטרנט" התלונן היחצ"ן רני רהב והוסיף: "במקום ללכת לפסיכולוג הם כותבים תגובות מטומטמות באינטרנט".
אין כמו העצבנות הזו של יחצ"ן המיליונרים בישראל בכדי להעיד עד כמה יעילה, כואבת, עוקצת ומדוייקת היא פגיעתם של הטוקבקיסטים הללו.
הם אולי לא הולכים לפסיכולוג, אבל הם גם לא הולכים לארוחות הערב ולמסיבות שמארגן רני רהב לעיתונאים המקורבים אליו ולכן הם מסוגלים להגיב ולכתוב חופשי על בעלי ההון ששוכרים את שירותיו. מעניין רק אם את ההצעה שלו "לעצור אותם" (את הטוקבקיסטים) הוא יזם על דעתו ובחינם, או שגם זה נעשה למען ובמימון מישהו מהקליינטים שלו (שטרם נעצר).

מחקר מוזר

מחקר שערכו פרופ' אריה רטנר וד"ר מאיר יעיש מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת חיפה העלה כי 56% מהציבור מאמינים שהדרך היחידה בה אנשים יכולים להתעשר במדינת ישראל היא רק באמצעות מעשי שחיתות.
אני מפקפק בתוקף המחקר הזה ובתוצאותיו. אי אפשר להאמין ש- 44% מהאוכלוסיה בישראל מנותקים לחלוטין מהמציאות ומאמינים באופציות אחרות.

מקור הציטוט

מתנחלי חברון נכנסו לבניין חדש שלטענתם נרכש כדין. הרוח החיה במבצע ההתנחלות הזה, הגב' מרים גרבובסקי, הכריזה כי: "זהו מעשה אמיתי ושורשי. זה מימוש הרצף בין קריית ארבע לחברון שעליו דיבר בשעתו אריאל שרון".
מעניין לשמוע שהמתנחלים עדין מצטטים את אריק שרון כמורה ההלכה שלהם, כי כשיפנו אותה משם, בטח יצטטו לה שוב את אריק שרון, והפעם מאוסף נאומיו על הצורך לפנות שטחים ומתנחלים.

שופטים א'

נציבת תלונות הציבור על שופטים, השופטת טובה שטרסברג-כהן, מתנגדת להצעה שמועמדים לכהונת שיפוט ישלחו למבחני אישיות. לדעתה די בכך שהם עוברים איזה קורס מצחיק של שבוע בנווה אילן בכדי שיהיו שופטים טובים.
אולי צריך להזכיר לשופטת המכובדת שהתפקיד שלה כנציבת התלונות נוצר לאחר שגם לעורכי הדין נמאס משופטים גרועים והם החלו לפרסם עליהם את "המשוב" הפנימי של הלשכה, מה ששכנע את המערכת להקים את נציבות התלונות. לכן עדיף לכולם שהמועמדים לשיפוט ישלחו מעכשו למבחני אישיות ויעשה סינון מוקדם, בטרם ימונו שוב שופטים ושופטות שהתנהגותם על דוכן השיפוט מעידה על בעיות נפשיות קשות.
אבל אם השופטת שטרסברג לא מאמינה לי - שתמשיך בעצימת העיניים ובגיבוי המערכת שלה - ואני מבטיח לה שלא ירחק היום ושוב יצא "משוב", רק שהפעם הוא יהיה ציבורי, עם שמות ותמונות ותיאור האירועים.

שופטים ב'

בכנס פנימי של הפרקליטות אמר פרקליט המדינה, ערן שנדר, כי הפרקליטות מותקפת כדי להחלישה במאבק בשחיתות הציבורית. לא קנינו מר שנדר. קודם תנקה את המוסד שלך ותיישם אצלכם נורמות של הגינות ויושר ורק אח"כ תטיף לאחרים. כי כל עוד הפרקליטים שלך משקרים בבתי המשפט, מעוותים טיפול בתיקים ומשחיתים בהתנהגותם כל חלקה טובה, אתה לא תצליח להלחם בשום שחיתות של אחרים.
ובהזדמנות זו יש לי בקשה: אנא, אל תשלח יותר את כל הבררה שלכם לתפקידי שיפוט. נכון שיש לכם קשרים מצויינים בוועדה למינוי שופטים ואתם מומחים במניפולציות שמסדרות את התפקיד למי שאתם רוצים, אבל מדינת ישראל תהייה זקוקה בשנים הקרובות להרבה שופטים טובים, אינטליגנטים וחכמים, ולא לפרקליטות בינוניות שסידרו לעצמן ג'וב בשיפוט.

תאריך:  23/03/2007   |   עודכן:  13/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
גאון, פשוט גאון
ע.ג1  |  23/03/07 22:04
 
- אכן גאון, אבל מטעמים אחרים
כהן מחיפה (לשעבר)  |  24/03/07 12:02
 
- שמח
ע.ג1  |  24/03/07 23:39
 
- ג.1 , אילו לא היית ט.ל.
נ.צ.2  |  24/03/07 16:21
 
- אם התכוונת ל- ע.ג1
קוראת בקפה, בכף ה  |  24/03/07 17:13
2
מר פריצי
בועז מושקוביץ  |  24/03/07 17:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
כנס החורף של הכנסת ה-17 ננעל השבוע עם התמוטטותם של חברי הכנסת טרטמן ומרציאנו, אולי בגלל הגזמתה של התקשורת?    בנוסף, למרות שהכנסת לא פרסמה דוח על עבודת חברי הכנסת, Nfc מביא סיכום קצר על חברי הכנסת הבולטים ומדוע נכנס שמעון פרס לתחום הרכש?    המאה ועשרים
יואב יצחק
המשטרה פתחה בחקירה נגד חברת אקסל בחשד שמנהליה גנבו מסמכים ומידע עסקי מחברת חאן    על-פי החשד, המידע שימש את אקסל בעסקים שביצעה יחד עם אופיס דיפו    נחקרים גם קשרי אופיס דיפו עם אקסל
רונן ליבוביץ
כנס החורף של הכנסת ה-17 הסתיים השבוע ימים ספורים לפני מליאת שנה לכהונתה    שני שרים וחברי כנסת לשעבר, יוסי שריד ושאול יהלום סיפרו ל-Nfc על תחושותיהם הקשות מהמערכת הפוליטית
אלעזר לוין
אבנר לוי, מהשבוע בראש ארגון הקבלנים הגדול בישראל, חושף ל-Nfc את השקעותיו בנדל"ן בתל אביב    מגלה: הכין עם נשיא הקבלנים, בובליל, תוכנית לבחירת נשיא ההתאחדות בבחירות כלליות ולחלוקת ההתאחדות ל-5 מחוזות
עומר שיקלר
השבוע צפתה המדינה בתרגיל העורף הגדול ביותר    כוחות הצלה תירגלו בכל רחבי הארץ סדרה של תרחשים אשר נועדו לדמות מצבי איום והתמודדות עם התקפות טרור, נפילות טילים והתקפה כימית    Nfc מביא רשמים מהשטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il