X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מה לחטוף מהמדף ועל מה אפשר לוותר? נגה משל עם טיפים יעילים לצרכנות הורית נבונה
▪  ▪  ▪
אל תתפתו [צילום: סטודיו אסם-יח"צ]

כל-כך הרבה מוצרים מזמנים לנו המדפים בחנויות הספרים והצעצועים, וכל-כך מעט זמן (וכסף) יש לנו על-מנת לברור מתוכם ולבחור לצאצאינו את המוצלחים שבהם. בשל כך גייסנו את נגה משל שמדי שבוע (או קצת יותר) תלקט עבורכם שלושה (או קצת יותר) פריטים חדשים על המדפים, שמבטיחים ניסים ונפלאות. האם גם מקיימים? הנה התשובות.
אל תוותרו: "מתמיד ומאז - שירי אמא אווזה"
על הפופולריות התמידית של הספרות הקלאסית העברית לילדים - כבר נכתב רבות. הצצה בטבלת רבי המכר האחרונה שהתפרסמה ב"הארץ ספרים" מלמדת ש"מעשה בחמישה בלונים" של מרים רות ו"איה פלוטו" של לאה גולדברג הם עדיין, גם בשנת 2009, מספרי הילדים הנמכרים ביותר. כנראה שלסיפורים ושירים הנולדים מתוך כישרון, אהבה וכבוד (לשפה, לילד, למילה) יש כוח אל זמני.
הפעם אנחנו רוצים להמליץ על נכס תרבותי שתורגם לעברית על-ידי הפרופסור בדימוס צבי אבן-פז. "אמא אווזה" הם שירים ודקלומים שתינוקות באנגליה למשל, שומעים מינקות ודורות של ילדים גדלים עליהם. הספר המתורגם מאגד למעלה מ-160 שירים עתירי דמיון, שעשוע ותום - חלקם מוכרים (למשל "המפטי דמפטי" ו-"Hush little baby") ורובם מוכרים פחות. כל אלו מלווים באיורים נפלאים של נעמי גיגר. בעולם דובר האנגלית כל פעוט מכיר את היצירות האלה (שחלקן בנות 250 ו-700 שנה!) והספר הוא ניסיון תרגומי נוסף לחשוף את ילדי ישראל לקורפוס הקאנוני. בניגוד לרוב היצירות המתורגמות, הנוסח העברי של השירים מופיע לצד הנוסח האנגלי. באופן מוצהר התרגום לא נעשה מילה במילה ומעניין לראות את השינויים שנעשו מתוך התאמה לשפה ולמקום ובעקבות רצון לשמור על חריזה, משקל וקצב. לפעמים הפתרונות יפים וקולחים לפעמים מוצלחים פחות ומעלים שאלות, אך עבור הורים ממוצא אנגלוסקסי, סבים וסבתות דוברי אנגלית ובתים שילדיהם דוברי שתי שפות - זהו עונג ספרותי גדול ודרך מצוינת לקרב בין שני העולמות.
"מתמיד ומאז - שירי אמא אווזה" - צבי אבן-פז, הוצאה פרטית. איורים נעמי גיגר. 99 שקלים. להשיג בחנויות הספרים.
אל תתעקשו: DVD "גילי בא לבקר"
השחקן גיל ורנר שמשחק כבר שנים בהצגות ילדים ומככב בקלטות, הוציא לאחרונה די.וי.די משלו , "גילי בא לבקר - בייביסיטר שהוא משהו אחר". הדי.וי.די כולל 12 שירים (את רובם כתב והלחין ורנר עצמו) וסיפור המסגרת הוא על טום שלא מתעורר בבוקר ואז אמו מזמינה את גילי הבייביסיטר, שיעיר אותו וייקח אותו לגן (אם תשאלו אותי, קצת מנותק מהמציאות, אבל שיהיה). כשגילי מגיע לגן הוא כבר עושה שמייח עם הילדים, הגננת וההורים.
השירים קליטים ומלודיים (כולל עיבוד בסגנון קלאב מד ל"Blame It On The Boogie"), אך אין בהם ניצוץ מוזיקלי והטקסטים בסיסיים ורחוקים מלהיות מבריקים או רגישים. קצת מפריע הניסיון להלביש על השירים הפשוטים את הכותרת "מסע בעולם הרגשות של הילדים" וגם אפשר היה לוותר על לוגו הקשת שצץ אחרי כל קטע, כאילו אנחנו צופים בשעשועון טלוויזיה. אבל בתחום הדיוידי'ס לילדים יש הרבה יותר גרועים ממנו ורק ספורים טובים ממנו. אם אתם חייבים להביא מתנת חג מתחום המדיה העכשווית לבן דוד זו אופציה אפשרית, אבל ממש כזו שאין צורך להתעקש עליה.
"גילי בא לבקר", NMC, במחיר 49.90 שקלים. להשיג ברשתות הספרים, הצעצועים והילדים.
אל תתפתו: פתיתים בצבעים
חברת אסם לא ממש הגדירה את פתיתי שלושת הצבעים כפתיתים לילדים, אך מתבקש להציע את הכדורונים הכתומים-ירוקים שמנקדים את שקית הפתיתים הרגילים לדור הצעיר. זה אולי מפתיע, אבל המציאות מוכיחה שמבוגרים מתלהבים מהחידוש (על בסיס רכיבים טבעיים בלבד) יותר מילדים. הנסיינים הקטנים (שאוהבים גם ככה פתיתים) לא גילו עניין רב יותר בפתיתים בגלל התוספת הצבעונית וחשוב לציין שלקוסקוס (השם הרשמי של הפתיתים האפויים) אין טעם מובחן אחר. בקיצור זה לא באמת משהו שיש להישמר מלהתפתות אליו, אבל לא מדובר במוצר שהופך עולם או יותר נכון הופך ארוחה לנחשקת יותר.
פתיתים צבעוניים. 6.30-6.90 שקלים. להשיג ברשתות השיווק.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  09/09/2009   |   עודכן:  09/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שירי אמא אווזה בעברית או די.וי.די מוזיקלי?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההוצאה הממוצעת למשפחה בחמישון העליון הייתה בשנת 2008 גבוהה פי 2.7 מזו שבחמישון התחתון - גידול לעומת 2007    בעשירון העליון 2.5 נפשות בממוצע לעומת 4.3 בעשירון התחתון    מגמה: יותר מחוברים לאינטרנט, אך רבים נטשו הטלוויזיה
מאיה שני
יורשיו של איש עסקים יהודי שנמלט מידי הנאצים הגיעו להסכם עם מוזיאון בשוודיה אודות יצירה שהייתה ברשותו: אספן יקנה מן המוזיאון את היצירה וישאיל לו אותה לתקופה של חמש שנים
גלית יצחק
לוי שימשה כמנחה בערוץ הילדים בחמש השנים האחרונות    לוי: "הגיע הזמן שלי להמשיך הלאה"
מאיה שני
ארצות הברית חוששת שאירן קרובה או שכבר יש בידיה מספיק אוראניום לייצור פצצה גרעינית    הפצירה באירן לשוב לשיחות
עידן יוסף, צבי נצי"ב
הודעת לשכתו לפיה ביקר במתקן בטחוני מתבררת כשקרית    דיווח: סוריה הזמינה מרוסיה 36 סוללות של טילי נ"מ מתקדמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il