X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביקורת בעיתונות הערבית כלפי אירן מאמרי מערכת מאשימים אותה בליבוי הטרור מטילים את האחריות לפיגוע בבלוצ'יסטן על הממשל
▪  ▪  ▪
אחמדינג'אד. נושא באחריות[צילום: AP]

השלטונות האירנים הגיבו בחריפות לפיגוע הטרור בבלוצ'יסטאן אשר גבה את חייהם של עשרות אנשים, ביניהם מפקדים בכירים במשמרות המהפכה. אירן האשימה, כמובן, את ארה"ב, בריטניה ופקיסטן בקשרים לפיגוע, אך בעולם הערבי יש מי שמטיל את האחריות דווקא על אירן עצמה.
במאמר המערכת של עיתון אלוטן הסעודי, תחת הכותרת: "הפיצוץ בבלוצ'יסטאן - תמרור אזהרה לטהרן המורה לה לטפל בבעיה", האשים העיתון את אירן באפליית המיעוטים, אשר הובילה ליחס העוין כלפי המדינה: "התמקדותם של המנהיגים האירנים לאחר הבחירות לנשיאות אשר נערכו ב-12 ביוני בהרחקת הרפורמיסטים מהזירה הפוליטית והזנחת האזורים הרחוקים ממוקד קבלת ההחלטות, הכשיר את הקרקע באזורים אלו למאבק במשטר".
העיתון מסביר כי ארגון ג'נדאללה, אשר נטל אחריות על הפיגוע, קם כארגון מדיני שמטרתו הייתה השגת חופש דת וחלוקה צודקת של משאבים, אולם כאשר דרישותיו מהמשטר האירני נפלו על אוזניים ערלות, הוא הפך לארגון צבאי המבצע פיגועי טרור. העיתון ממשיך ומזהיר את אירן מפני המשך מדיניות האפליה וההזנחה: "מה שאירע אמש בבלוצ'יסטאן מהווה סכנה למשטר באירן, אם המשטר לא ינקוט בשוויון כלפי שאר הדתות באירן. כולם סבורים, וביניהם גם המנהיגים בטהרן, כי השלב הבא מצריך מהם לא רק עריכת וויתורים במדינה, אלא גם להיכנע לרעיון של מדינה הדואגת לבניה".
הטוקבקיסטים לא חסכו אף הם ביקורת מהמשטר האירני: בתגובה למאמר נכתב: "זה הפרי שקטף נג'אד, והוא יקצור את גופות החפים מפשע".
ביקורת כלפי אירן הופנתה גם מצד העורך הראשי של עיתון אלשרק אל אווסט, טארק אלחומייד, אשר לא פוסח על-אף הזדמנות למתוח ביקורת על אירן וגרורותיה במזה"ת. במאמר תחת הכותרת: "הטרור חוזר לביתו" ,מאשים אלחומייד את אירן בליבוי אותו טרור אשר כעת מופנה כלפיה. אלחומייד כותב: "המשטר האירני גינה בקול רם והאשים את המערב, לאחר פיגוע ההתאבדות כנגד אנשי משמרות המהפכה ואחרים, באחת מערי מחוז סיסתאן בבלוצ'יסטאן, קרוב לגבול עם פקיסטן, וכך אנו יכולים לומר כי הטרור שב הביתה, כלומר לאירן".
אלחומייד ממשיך להאשים את המשטר האירני בתמיכה בארגוני טרור באזור: "מזה זמן רב האירנים מנסים לעשות שימוש בקלף הארגונים הקיצוניים באזורנו, על-מנת להשיג את מטרות המהפכה האיסלאמית, בין אם מדובר באלקאעדה או בדומיה בעראק, לבנון, תימן וסעודיה". אלחומייד תוקף את ליבוי היצרים העדתי בו עושה אירן שימוש ומסביר כי הדבר פוגע ביציבות האזור: "ניצול הטרור למטרות פוליטיות או למען מטרות ביטחוניות, וכמו-כן המשחק בקלף העדתי, מלבים אשר תשרוף את ידו של כל מי שמשחק בה. היינו עדים לכך בכל הסכסוכים שאירעו באזורנו מזה שנים".
גם התגובות למאמר התיישרו ברובן בקו אחד עם עמדתו של אלחומייד. אחד המגיבים כתב: "אומרים שיש להשיב עין תחת עין ושן תחת שן, וזה מה שאירע אמש באזור סיסתאן בבלוצ'יסטאן באירן. משטר חכמי הדת באירן נשרף מאש הטרור אותה הוא ליבה במדינותינו הערביות".
טוקבקיסט נוסף, חמד אבו-ח'אלד מערב הסעודית כתב: אירן היא עוינת, וכל עוין הוא עיוור וחסר מצפון, כל מה שיעשה יחזור אליו, וסופו יהיה שחור כשחור כוונותיו. תן לה [לאירן] למות בעוינותה מבלי להשיג את חפצה ומבלי שתקום שנית".
אך כמובן שקשה לסיים דיונים במזה"ת מבלי למתוח ביקורת כלפי ישראל. מגיב בשם ג'מיל אלואא'לי מחזיר את הדיון אלינו: "לא מתוך הגנה על אירן, אולם האם ניתן להאשים את אירן בכל בעיות האזור"? הכותב מפרט על הקונפליקטים בעירק ובסודאן ומגיע, כמובן, לישראל: "באשר לארגונים בהם תומכת אירן, אינני סבור שהם ארגוני טרור, הרי מהו הטרור אותו מבצעת חיזבאללה בלבנון פרט להתנגדות לישראל? הם ניתן להחשיב זאת כטרור?"

תאריך:  20/10/2009   |   עודכן:  20/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיתונות הערבית: הטרור חוזר לאירן כמו בומרנג
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
להפציץ הכורים בטרם תחליף לנפט
יש מיש  |  20/10/09 10:36
2
שכל פרסי
סתם אזרח פשוט  |  20/10/09 14:27
3
הנושא של הזנחת האזורים שבהם
XXX  |  20/10/09 19:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אנשים מבוגרים שהחלו לגלוש ברשת נהנו משיפור בתפקוד המוח לאחר מספר ימים בלבד
יפעת גדות
כדי להצליח להשיג "50 שנות פעילות לאחר גיל 50", חוקרים מאוניברסיטה בבריטניה עוסקים כיום במחקר שעלותו 50 מיליון אירו והוא יימשך חמש שנים    הכל במטרה לגלות פתרון חדשני להזדקנות הגוף
יפעת גדות
"הספר הלבן השני" נועד להקפיא את היישוב היהודי בארץ על-ידי הפסקת גידולו הן בנפש והן בקרקעות, ולהשאירו תלוי בחסדי השלטון הבריטי
יפעת גדות
החומצה מסייעת בהורדת הסיכון למומים מולדים
איציק וולף
הקבינט המדיני-ביטחוני יקיים דיון מיוחד על דוח גולדסטון    בשל התנגדות שרים לא תישקל הקמת ועדת בדיקה מיוחדת    דיון בדוח יתקיים בעצרת האו"ם עד לסוף השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il