X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה טען שהאפשרות נשקלת עקב צרכיה הפנימיים של ישראל קרא לשנות את חוקי המלחמה לעידן של מלחמות גורילה וטרור השר ברק הודיע שוב על התנגדותו להקמת ועדת חקירה
▪  ▪  ▪
נתניהו. צרכים פנימיים [צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוציא (מוצ"ש, 24.10.09) הודעת הבהרה לפרסומים בשבת, ואמר כי בדבריו לעיתון "וושינגטון פוסט" לא כיוון שיש צורך להקים ועדת חקירה עצמאית כדי לחקור את ההאשמות הכלולות בדוח גולדסטון. בדברים המלאים שאמר לעיתון הבהיר נתניהו שישראל חוקרת אירועים מהסוג שהתרחשו במבצע 'עופרת יצוקה' כדרך שיגרה ובנהלים פנימיים קיימים, בלי קשר לדוח גולדסטון.
לדברי ראש הממשלה, כפי שנאמרו בראיון המלא, ישראל חוקרת את האירועים עוד לפני אימוץ הדוח על-ידי ועדת האו"ם בז'נבה: "(כבר) חקרנו 24 מתוך 36 הטענות. (עשינו זאת) לא בגלל החלטת האו"ם, אלא כיוון שזהו הנוהל שלנו. חקרנו ואף שפטנו אנשים בעבר על התנהגות לא ראויה, כי אנו מדינה דמוקרטית".
כשנשאל על הצורך בוועדת חקירה עצמאית, חזר ואמר: "אנו בוחנים זאת לא בגלל דוח גולדסטון אלא בגלל צרכינו הפנימיים" [ובאנגלית: "We are looking into that not because of the Goldstone Report but because of our own internal needs"]
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי רצף דברים אלה מבהיר שנתניהו התכוון לומר שישראל כבר בוחנת את האירועים בנהלים הפנימיים הקיימים, ולא שהיא "שוקלת" לחקור את מהלך האירועים עצמם באמצעים אחרים. נתניהו אף רמז בדבריו המלאים לעיתון, שאם בכלל צריך לחקור משהו – זה כיצד קמה ועדת גולדסטון מלכתחילה: "זאת תהיה חקירה מעניינת לבדוק כיצד נולד דוח גולדסטון מלכתחילה".
נתניהו טען בראיון שיש צורך לשנות את חוקי המלחמה לעידן של מלחמות גרילה וטרור. "ישראל הגנה על עצמה באמצעים צודקים כנגד מתקפה לא צודקת"ף אמר בהתייחסו למלחמה בחמאס. "אם הטרוריסטים חושבים שיש להם רישיון להרוג, אם הם בוחרים לפעול מתוך אוכלוסיה אזרחית, מה ישראל אמורה לעשות?" - הוסיף.
ראש הממשלה התבקש להתייחס להסכם הנרקם בין מדינות המערב לאירן בנוגע להעשרת האורניום. "מוקדם מדי לקבוע, משום שהדבר החשוב הוא שהקהילה הבינלאומית תפעיל לחץ על אירן, להפסיק את העשרת האורניום, שיש לה תכלית אחת בלבד. אירן שוחה בנפט. מטרת ההעשרה היא פיתוח יכולת גרעינית צבאית, ולכן כל פיתרון צריך להיות מלווה בהפסקת ההעשרה". נתניהו נשאל אם ישראל מתכננת תקיפה צבאית כנגד אירן, אך הצהיר שמאמץ בינלאומי בהנהגת ארה"ב הוא הכיוון הנכון.
כשנשאל בנושא התהליך המדיני אמר נתניהו: "זה עתה בזבזנו שישה חודשים בגלל המאמץ הפלשתיני להציב תנאים מוקדמים למשא-ומתן - תנאים מוקדמים שלא היו ב-16 השנים האחרונות". הוא ציין כי התביעה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות כמוה כדרישה לקבוע מראש את תוצאות המגעים.
נתניהו אף הוסיף כי הממשל בארץ נמצא ביחסים טובים עם ממשלו של ברק אובמה. "יש שיתוף פעולה רב יותר ושקיפות רבה יותר בין ממשל אובמה לממשלתי, ממה שידוע לאנשים. אנחנו מדברים בפתיחות". אמר.

ברק: מתנגד להקמת ועדת חקירה

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר כי הוא מתנגד לוועדה שתחקור קצינים וחיילים של צה"ל. ברק הדגיש כי הוא סומך באופן מלא על תחקירים המבצעיים שנעשים בצה"ל.
"אין צבא בעולם שחוקר כך את עצמו" אמר ברק. הדברים נאמרו בתגובה לדבריו של בנימין נתניהו בראיון שפורסם בוושינגטון פוסט, שבו הוא אמר שישקול הקמת ועדת חקירה פנימית למבצע עופרת יצוקה.

תאריך:  24/10/2009   |   עודכן:  24/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישראל לא תקים ועדת חקירה לעופרת יצוקה"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לא לוועדת חקירה. כן, לבדיקה
ל רפי  |  24/10/09 12:59
2
ומה יהיה משקלה? וכי לא נהוג
יהושפט  |  24/10/09 13:09
3
אל תקחו עו"ד מהשירות הציבורי
גולדסטון  |  24/10/09 17:10
4
גולדסון ולהקתו - לאן...?!
הרשלה  |  24/10/09 17:41
5
הפעם אני מסכים עם ברק ל"ת
ימין ישראל  |  24/10/09 18:53
6
ממליץ לטייח את הסיפור עם שופט
מאשינה  |  24/10/09 19:01
 
- אתה סתם מעליב את אדמונד לוי
יעקב סולם  |  24/10/09 22:22
7
הפעם ברק צודק מאד
יקיפ  |  24/10/09 19:13
8
במה יש צורך ובמה אין צורך
קצתהיגיון לא יזיק  |  24/10/09 19:46
9
דוח גולדסטון בפשעי מלחמה
יהודית בואנוס  |  24/10/09 21:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
בהודעה שפרסם הארגון הוא איים לפגוע במשתתפים בבחירות ולחסום צירי תנועה    "הבחירות הנם תהליך אמריקני כושל" נאמר בהודעה
מחלקה ראשונה
בת זוגו נפצעה בינוני    השניים נכנסו למבנה נטוש ונפלו בשטח המבנה    הם התגלו בזכות תושייתו של מתנדב של משטרת התנועה הארצית
עופר וולפסון
יו"ר האופוזיציה אמרה בנאום כי לישראל החזקה אין צורך לנהל דין ודברים עם ארגון טרור, כיוון שהדבר נתפס כחולשה    ציינה כי הפתרון היחיד לסוגיית הפליטים נעוץ בהקמת מדינה פלשתינית
עופר וולפסון
בהודעה שיצאה מלשכתו פורסם כי הבחירות לנשיאות ולפרלמנט יתקיימו בכל מחוזות העם הפלשתיני, כולל ברצועת עזה    ההערכה כי ההכרזה נועדה ללחוץ על חמאס להגיע עם פתח להסכם אחדות
עופר וולפסון
אנקרה הודיעה כי ראש-ממשלתה ישוחח עם האירנים על כל נושאי מדיניות החוץ שעל הפרק, כולל הסכמי אנרגיה בין המדינות ותוכנית הגרעין האירנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il