X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השמאל, שבימי ההינתקות סירב ללכת לבחירות בטענה כי די בסקרים לדעת כי העם רוצה בשרון, מונע כעת הליכה לבחירות ומתעלם בכך מרצון העם, המופגן בבהירות בסקרים
▪  ▪  ▪

מאמר שפרסם מעריב ביום 03.05.07, מאת יעל פז-מלמד ("אל תלכו לכיכר"), מצטרף לדייסה הדביקה של צביעות, איפה-ואיפה ואמת-מידה כפולה, הנהוגים בשפע על-ידי השמאל בישראל. וזאת יש לדעת: אותה יעל קופצת מיד וכותבת מאמר, במיוחד כל אימת שהיא חשה כי מישהו בימין עשה עוול, ושנאתה למתנחלים בפרט, ולימין בכלל, מפעפעת מכל שורה במאמריה המזכירים אותם.
לפני כשנתיים רעשה הארץ וגעשה בפרשת ה"הינתקות". ציבור ה"כתומים" זעק על שרומסים את הדמוקרטיה וקרא ללכת לבחירות. התשובה של השמאל, ושל מובילי ה"הינתקות" מחבורת שרון, אולמרט ושות', היתה: אין צורך בבחירות. כל הסקרים מראים שרוב העם רוצה בהינתקות, וחבל לבזבז כעת הון רב ואנרגיה על בחירות מיותרות. מפלגת העבודה, בראשות שמעון פרס (לפני עריקתו), תמכה בגישה זו בכל ליבה.
כידוע, מהלך ה"הינתקות" בוצע והושלם, ללא בחירות. המפגינים הכתומים הוכו ונרמסו בפרסות הסוסים, נערות בנות 14 נשלחו למעצר עד תום ההליכים, ועל כך לא שמענו זעקות מהצד השמאלי של המפה, היודע לזעוק חמס על שהמשטרה נוהגת ברוטאליות בסטודנטים (אף שהללו מגלים אדישות לכל נושא אחר שאינו קשור ישירות לכיסם הפרטי, בחברה הישראלית רוויית הבעיות).
כיום, כאשר כל הסקרים מצביעים על כך שהעם מאס בממשלה זו ובעומד בראשה, וברור כי אילו התקיימו היום בחירות היתה סיעת הליכוד הסיעה הגדולה ביותר בכנסת – שכח השמאל את שיטתו מימי ההינתקות העליזים. אלה שצעקו "אין צורך בבחירות, כי הסקרים מוכיחים", שכחו לפתע שהסקרים מוכיחים. לפתע אין עוד משמעות לכך, שכל הסקרים מראים כי רק אחוזים בודדים בציבור נותנים אמון באהוד אולמרט, שנאלץ להשמיע בשל כך את נאומו "אני ראש ממשלה לא-פופולרי".
ומה הם טוענים?. אסור ללכת כעת לבחירות, מאחר שבכך יעלה נתניהו לשלטון. כך בדיוק טוענת יעל פז-מלמד באותו מאמר, וכך טוענים גם כותבים אחרים. אל תשתתפו בפעולות מחאה נגד אולמרט, ואסור לאולמרט להתפטר, מאחר שנפילת הממשלה תעלה לשלטון את נתניהו ואת הליכוד, רחמנא ליצלן. ועליית הליכוד ונתניהו לשלטון היא זוועה כה איומה, עד כי למניעתה מותר לנו לשכוח את כל אותם כללי מוסר, צדק, הגינות וסדרי השלטון, שבשמם נשבענו רק אתמול. הרואות עיניכם את שכותבות מקלדותיכם?. אתם מודים בפה מלא ומאשרים, כי גם לכם ברור שרוב העם רוצה בנתניהו ובליכוד בראש הממשלה, ולכן אתם עושים כל מאמץ למנוע התגשמות רצונו זה של העם. שיטה זו של כיבוד הדמוקרטיה, צריכה להילמד בכל אוניברסיטה שבה מלמדים מדע המדינה.
אכן, נראה כי רק תמים כמוני מזדעזע עדיין משיטה זו של מוסר כפול, במיוחד לאחר שראינו כיצד קמה מפלגה שלימה, קדימה שאינה אלא אחורה, על-פי אותה שיטה: אין עוד אידיאולוגיה, מותר לרמוס כל כלל דמוקרטי, ומותר גם לבעוט בכל הרעיונות הלאומיים שבשמם נשבענו עשרות שנים עד עתה. העיקר למרוח את הכיסא בדבק-ישבנים חזק ועמיד.
הבחילה גוברת, ככל שקוראים עוד מאמרים כמו זה של יעל פז-מלמד ושומעים גם בתקשורת המשודרת דיבורים בנוסח זהה.
ברצוני להדגיש, כי אני-עצמי לא אבחר בליכוד ובנתניהו, שכן לדעתי הוא הוכיח כי אינו מתאים להיות ראש ממשלה. בהגיעו לשלטון, שכח נתניהו את כל הדברים היפים שכתב בספריו והשמיע בנאומיו, בתחומים הלאומיים ובתחומי המאבק בטירור, בישר לנו כי מצא בערפאת ידיד חדש, נהג בפאניקה בפרשיות אחדות, במיחד בפרשת "מנהרת הכותל" – שבה עודד אותו דווקא אולמרט להפגין קשיחות – והגשים ללא בושה את מסירת חברון לשלטון ערפאת. כיום, נתניהו וחבריו לביזיון (לבנת, הנגבי, כץ, נוה ואחרים) שוכחים ומשכיחים כי גם הם ישבו שנים אחדות בממשלה, שמחדליה אפשרו את הכישלון בקיץ האחרון, שהבליגה על התעצמות חיזבאללה ואשר הגשימה את תועבת ההינתקות (נתניהו ברח מהממשלה שבועיים לפני הגירוש, בסברו בטעות כי הדבר ישכיח את חלקו באותה תועבה לאומית). מי שכיהן כשר האוצר, ובתפקידו זה היה חבר הקבינט המדיני-ביטחוני וידע את כל הסודות, אינו יכול להתנער כיום מחלקו באחריות. התנערות כזו ראינו גם אצל אריאל שרון, ששימש אלוף פיקוד הדרום עד כחודשיים לפני מלחמת יום הכיפורים, אך שכח והשכיח את חלקו הגדול בבאלאגן ובמחדלים של הצבא ושל הפיקוד שעליו פיקד.
לדעתי, העם טועה בהעדיפו את נתניהו, שהוא איש-ביצוע והסברה מצוין - כל עוד אינו נושא באחריות העליונה - וצריך לנצל את כישוריו בתחומים אלה, אך חלילה לנו מלמנותו כראש הממשלה. אני נמנה איפוא עם החוששים מתוצאות הבחירות, שבהן ניפול מן הפח אל הפחת, ובמקום חסרי-אחריות וחדלי-אישים היושבים בשלטון כעת, נקבל חסרי-אחריות וחדלי-אישים אחרים.
ואולם, אין בכך לשנות את דעתי על הצבועים ועל השקרנים, העושים את האמת פלסתר וממציאים מדי שעה כללים חדשים על-פי נוחותם, בנוסח "חוק סיני עתיק שחיברתי כרגע, קובע כי...".

תאריך:  04/05/2007   |   עודכן:  05/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאמרי צביעות ומוסר כפול
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
הצביעות אינה הבעיה העקרית
גולדבלט משה  |  5/05/07 11:34
 
- שאולמרט יסתלק מחיינו - דיינו!
אביתר בן-צדף  |  5/05/07 16:03
 
- תשובה למשה גולדבלט
משה מכנס, עו"ד  |  5/05/07 22:06
2
לא אמרת דבר בעל משמעות
אבי קרן  |  5/05/07 12:35
3
כשתקום ממשלת ימין, צריך להגביל
נה  |  5/05/07 13:09
 
- התקשורת מעלה באמון שנתנו בה
אזרח מאוכזב  |  5/05/07 22:55
4
אם רוצים את ביבי, אז בבקשה!
אלון ה  |  5/05/07 15:04
 
- להיות טיפש זה לא רע
ניקולאי  |  5/05/07 22:36
 
- הוא לא טיפש, הוא צודק
הגולש הנבון  |  6/05/07 05:31
5
משהו על יעל פז מלמד והסמול
פנחס  |  5/05/07 15:41
6
יתכן, שהמטרה של השמאל,
הניה  |  5/05/07 16:54
7
אתה צבוע בדיוק כמוהם כותב
על דבר והיפוכו  |  5/05/07 18:25
 
- תשובה לאוויל
מישהו  |  5/05/07 22:20
8
שלטון השמאל הוא דיקטטורי
אפריים שטרנהיים  |  5/05/07 22:51
9
אפשר לכתוב כרכים שלמים על
צביעות השמאל  |  5/05/07 23:14
10
סחבק
ארני  |  6/05/07 06:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים שיבי
מוטי אשכנזי יבוא לאוהל המחאה שמקים אופיר פינס מול בית רה"מ    מישהו צריך להמשיך ולמקד את נחשול המחאה שהחל בכיכר
אלעזר לוין
שר האוצר לשעבר מונה לדירקטור בחברה של לב לבייב    גם המשנה למנכ"ל בנק הפועלים פוצח בקריירה שנייה    רק ורדיזר נשאר    אלי אלעזרא טס למרוקו
דב גולדפלם
ההפגנה בכיכר רבין הצליחה להביא אזרחים מכל גווני הקשת רק בגלל ההבטחה שהיא תהיה לא פוליטית
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת התכנסה השבוע לדיון מיוחד בעקבות דוח ועדת וינוגרד    שניים מהמתמודדים לפריימריז, שר הביטחון, עמיר פרץ והמבקש להחליפו עמי אילון לא מצאו את הזמן להגיע לדיון    ראש הממשלה, אהוד אולמרט ושרת החוץ, ציפי לבני הגיעו ונראו רחוקים מתמיד    ומה לחש אהוד אולמרט לח"כ גדעון סער?    המאה ועשרים
פרופ' (אמריטוס) דני גור
מתוך ניסיוני בעבודה עם אולמרט כשר הבריאות, אני יכול להעיד שהאיש הזה הוא חכם וביצועיסט באופן בלתי רגיל ויש לו לב ענק עם דחף בלתי נלאה להיטיב עם הזולת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il