X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירידה של עד 21% במחירי עמלות עו"ש

הבנק היקר ביותר: הבינלאומי

בנק ישראל: מבין חמשת הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי הם הזולים ביותר ירידה של 49% בעמלות לקבוצות חלשות
▪  ▪  ▪
הבינלאומי. הכי יקר [עידן יוסף]

"מתחילת הרפורמה בעמלות הבנקים חלה ירידה ממוצעת של 10%-21% במחירי העמלות על שירותי חשבון עובר ושב בסיסיים. מחירי העמלות על שירותי חשבון עובר ושב בסיסיים לקבוצות חלשות באוכלוסיה הוזלו בכ-49%" - כך כותבים בבנק ישראל בעבודה שמטרתה לבחון את תוצאות הרפורמה בעמלות הבנקים שנכנסה לתוקפה ביולי 2008.
בבנק המרכזי טוענים כי לאחר הרפורמה בעמלות, בנק הפועלים (0.99%, 1425.0) ובנק לאומי (1.38%, 1538.0) הם הבנקים הזולים ביותר למשקי בית, מבין חמשת הבנקים הגדולים, ולעומתם - הבנק הבינלאומי (0.31%, 5824.0) הוא הבנק היקר ביותר. בנוסף, כרטיסי האשראי של ויזה כ.א.ל המונפקים בבנק דיסקונט והבנק הבינלאומי הם היקרים ביותר. מחירי העמלות על כרטיסי אשראי, סבורים בבנק ישראל, נמצאים במגמת ירידה שנמשכת לאורך שלושת הרבעונים האחרונים; מתחילת 2009 חלה ירידה של כ-7% בעלות הממוצעת להחזקת כרטיס אשראי.
ממחקר שערכו בבנק עולה כי לאחר הרפורמה בעמלות, ההוצאה השנתית על שירותי בנקאות בישראל נמוכה מהממוצע העולמי. ממצא זה מצביע על ירידה במחירי השירותים הבנקאיים לעומת המצב שלפני הרפורמה בעמלות כאשר ההוצאה בישראל הייתה דומה לממוצע העולמי. הבדיקה נערכה לגבי פרופיל הצריכה המקומי, כלומר לגבי סל שירותים אופייני בכל מדינה בקטגוריות מוגדרות וגם לגבי פרופיל הצריכה הגלובלי, כלומר לגבי סל שירותים אחיד.
כמה עולה לנהל חשבון עו"ש? בדקו והשוו
על-פי בנק ישראל, ההוצאה על סל השירותים הנפוצים בעו"ש (כולל מסגרת אשראי) והלוואות צרכניות פחתה ב-21%, מ-22.9 שקלים לפני הרפורמה ל-18.1 שקלים ברבעון השלישי של 2009. ההוצאה על סל השירותים הנפוצים בעו"ש (כולל מסגרת אשראי) פחתה ב-10% מ-17.8 שקלים לפני הרפורמה ל-15.9 שקלים ברבעון השלישי של 2009.
ההוצאה החודשית הממוצעת על סל שירותים נפוצים בעו"ש (כולל מסגרת אשראי) עומדת ברבעון השלישי של שנת 2009, על 14.7 שקלים בממוצע בשני הבנקים הגדולים - המשרתים קרוב ל-70% ממשקי הבית - לעומת 18.8 שקלים לפני הרפורמה. במקביל, עומדת הוצאה זו בחמשת הבנקים הגדולים על 15.9 שקלים לעומת 17.8 שקלים לפני הרפורמה.
ההוצאה החודשית הממוצעת לכרטיס בגין אחזקת כרטיסי אשראי נפוצים (כרטיס מקומי, כרטיס בינלאומי, וכרטיס זהב) של ישראכרט, המהווים כ-42% מכלל הכרטיסים מסוגים אלה המוחזקים על-ידי לקוחות, היא כ-4.4 שקלים, של חברת לאומי קארד, המהווים כ-27% מהכרטיסים מסוגים אלה היא כ-9 שקלים ושל חברת ויזה כא"ל, המהווים כ-31% מכלל הכרטיסים המוחזקים על-ידי לקוחות, היא 10.7 שקלים. מאז כניסת הרפורמה לתוקף, חלה ירידה בעלות הממוצעת להחזקת כרטיס, כאשר מתחילת 2009 חלה ירידה של כ-7% בעלות הממוצעת האמורה.
המודעות עלתה
בבנק ישראל כותבים כי הגברת השקיפות בנוגע למחירים, בעקבות הרפורמה בעמלות הבנקים, הובילה לצרכנות נבונה יותר המתבטאת בהנחות משמעותיות שקיבלו הלקוחות לעומת המחירים המפורסמים בתעריפוני הבנקים. כמו-כן, היא הובילה להתפתחות תחרות בין הבנקים על לקוחות חדשים מקרב משקי הבית, אשר לא הייתה קיימת קודם לכן. ברבעון האחרון חלק ניכר מהבנקים מציעים ללקוחות חדשים פטור מלא או חלקי מעמלות. זאת, בנוסף להטבות נוספות שהבנקים החלו להציע ללקוחות אלה.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  15/11/2009   |   עודכן:  15/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי קיני
ראש הממשלה לשעבר מנה את עיקרי ההצעה שהגיש לפלשתינים בספטמבר    ההצעה כללה פתרונות לסוגיות הליבה ובכלל זה ירושלים, הגבולות, הפליטים והאגן הקדוש
גלית יצחק
הישראלים אינם מודעים לשכיחות הגבוהה של מחלת הסוכרת    50% ציינו כי רמת סוכר גבוהה בדמם לא מעידה על כך שהם סובלים מסוכרת    אך הישראלים מודעים לכך שהסוכרת יכולה לפגוע בראייה ולגרום למחלות לב וכלי דם
יפעת גדות
מחקר חדש מעלה את הצורך בהערכה מחדש של השפעת עליית ריכוז גז החממה דו תחמוצת-הפחמן באטמוספרה כתוצאה משריפת דלק    עליית הריכוז של הגז גורמת להחמצה גוברת של מי הים ולנדודי שינה אצל מדעני הסביבה
ספי קיני
המדינה תמשיך לסבסד עבור המפונים את מעונות היום למשך השנתיים הקרובות, או עד שיגיעו לבתי הקבע    ארבע שנים לאחר ההינתקות - 80% מהמפונים עדיין לא מתגוררים בבתי קבע
איציק וולף
בינתיים יוקמו שני אתרים שבהם ינוצלו הפרשי גבהים לייצור חשמל    נקבעו תעריפים ליצרני האגירה הפוטנציאליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il