X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אליעזר לב פותח את לבו ואת ביתו לכל מי שזקוק לעזרה
▪  ▪  ▪

הרחק מאור הזרקורים, בקומתו הרביעית של בית, שחזיתו אכולת הטחב נשקפת אל מול ימה של תל אביב, מתנוסס על הדלת שלט כחול, זעיר-ממדים, בעברית ובערבית: "בית האדם". מעבר לדלת, בחדר צנוע, שבו שתי מיטות, ארון-בגדים, שולחן-כתיבה רעוע וערימת-ספרים מאובקת, מתגורר אדם שמאחוריו מגילה ארוכה של הושטת עזרה לזולת, אף שהוא עצמו זקוק לעזרה.
אליעזר לב, בן ה-68, שאת סנטרו עוטה זקן לבן, מוצא את לחמו בעיסוקי-שעה. זה שנים שהוא חי מן היד אל הפה, ובכל זאת פתוח ביתו לכל דיכפין. כאן התגוררו בשנים האחרונות מאות אנשים שהגיעו עד סף הייאוש: פושעים מועדים, שלא הצליחו לחזור למוטב; אנשים שביקשו לשלוח יד בנפשם; זרוקים למיניהם, פרוצות וסתם צעירות שנמלטו מבית-הוריהן - כולם-כולם מצאו את הכתובת. היא נלחשה מפה לאוזן.
ש.מ. הוא אחד מאותם אומללים שמצאו את דרכם אליו. הוא קיבל את הכתובת שלו בבית הסוהר. מכירים אותו שם כאבא של האסירים. מייד לאחר השחרור הלך ש.מ. אל אליעזר לב, שכן לא היה לו בית משלו. הוא קיבל את פניו באדיבות, העמיד לרשותו את המטבח הצר ומיטה בחדר, ונתן לו דמי-כיס. בשעות הערב היה לב מדבר על ליבו. ש.מ. גר אצלו במשך שבועות מספר, ובעזרתו מצא עבודה. היום, ש.מ. הוא בעל-משפחה המתפרנס בכבוד.
אירוע פלילי
מאז עלה ארצה מווינה, לפני 40 שנה, היו חייו של לב קודש למבצעי-עזרה. הכל החל כשעוד התגורר בחיפה. יום אחד ראה ילד משוטט ברחוב בבגדים קרועים ובמבט רעב. הוא אסף אותו לביתו, האכילו וחקר אותו. הילד סיפר שאביו נהרג על-ידי שודד מזויין ורק בנס לא פגעו באימו, אלא שזו, למרות מאמציה, לא הצליחה, בעקבות הירצחו של בעלה, למצוא מקור-פרנסה כלשהו.
לב מיהר לביתה של האשה ומצאה מתגוררת בחדר עלוב, בתנאים קשים ביותר. בו במקום ביקש ממנה לבוא ולהתגורר בביתו, וזמן קצר לאחר מכן אף נשאה לאשה. כיום הבן הוא חקלאי מצליח, ששהה במשך שנים כשליח המדינה בחו"ל, וחולש על משק גדול ועל משפחה עניפה משלו. ילדו השני של לב, שנולד לו מנישואיו, הינו מוסיקאי, המנגן בתזמורת שווייצרית רבת-מוניטין.
אימוץ האשה והילד היה רק ראשון בשורה ארוכה של מבצעים אנושיים. אולם את הדחף האמיתי להקדיש את חייו לעזרת הזולת, סיפק לו מאורע פלילי מסעיר.
לפני 25 שנה נרצח בפרדסי תל-נוף מהנדס תל אביבי. כחשוד ברצח נעצר בעל קרקעות, שנידון לעשר שנות מאסר. חוש נסתר הודיע לו, ללב, כי האיש חף מפשע. הוא העתיק את העדויות והחל לומד את הבעייה. תוך זמן קצר הגיע למסקנה כי היתה זו עלילת-שווא. לב מיהר וכתב על כך ליועץ המשפטי לממשלה. המשפט חודש ובסופו של דבר קיבל הנאשם חנינה מהנשיא.
סרטים פורנוגרפיים
מאז היה לב מעורב בפרשיות-רצח ושוד שהסעירו את המדינה. כמליץ-יושר, כמובן, הוא התנדב להגן על נאשמים במעשי פשע, למרות שאין לו השכלה משפטית. בשל ידיעותיו המעמיקות, שאותן רכש בכוחות עצמו, קנה לו לב מעמד של "ידיד בית המשפט" - תואר שהעניקו לו השופטים עקב בקיאותו בפרשיות הפליליות.
את הכספים המיועדים לשיקום העבריינים ומשפחותיהם, הוא מגייס אצל אנשי ציבור. סוהרי בית הכלא, רופאי בתי-חולים לחולי-נפש ואנשי משטרה. כל אלה מאפשרים לו גישה ישירה אל העבריינים, ביודעם כי אצל לב הם מצויים בידיים בטוחות.

תאריך:  17/05/2007   |   עודכן:  17/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אמיר טיטונוביץ
רגע לאחר מינויה של השופטת הילה גרסטל כנשיאת בית המשפט המחוזי החדש בפתח-תקוה, חושפת החלטה חריגה ויוצאת דופן של שופט בית משפט השלום בתל אביב, צבי כספי, טפח מתסכולם של שופטי השלום נוכח התנהלותה של שופטת הערעורים גרסטל. וגם: לידיעת לשכת הסיוע המשפט
בנימין נתניהו
לא עזבנו את ירושלים גם בתפוצותינו. בכל מקום בעולם במהלך הדורות אמרו היהודים בראש תפילותיהם: "לשנה הבאה בירושלים"    נאום במליאת הכנסת מיום 14.05.07
נרי אבנרי
כשר משפטים שהגיע מהאקדמיה, יש לך פטור מהשתכשכות בבריכה המעופשת שמר אולמרט מיטיב לשחות בה. תן לרוני בראון לשחות לידו, ולעשות בשבילו את העבודה המלוכלכת. הוא טוב בזה. בראון ואתה- זו לא אותה ליגה
עו"ד יוסי דר
אתה מנסה להבין את מעשה הליצנות הזה שבו מינו את עמיר פרץ לתפקיד שר הביטחון ונזכר מיד בקטע, מאלף מאין כמותו, המתאר את האופן שבו אזרח אחר - דוד בן-גוריון - התקין עצמו וקיבל עליו את התפקיד
יהונתן דחוח-הלוי
פריצתה מחדש של מלחמת האחים הפלשתינית ביום ציון "הנכבה" ממחיש את מקור "הנכבה" האמיתי של העם הפלשתיני - מבצע צבאי יהיה ככל הנראה בעתיד בלתי נמנע, ואולם כעת כדאי יהיה לתפוס את עמדת הצופה, להושיט סיוע הומניטארי לאוכלוסיה הפלשתינית ולפעול בנחישות נגד חוליות הקסאם ודרג הפיקוד הבכיר של ארגוני הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il