X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שהם משתדלים לשמור על הסוד, הוא דלף לאוזני מעדותו של אחד ממנהיגי העדה: הדרוזים מאמינים בגילגול נשמות
▪  ▪  ▪

לפני עשר שנים הוכש צעיר דרוזי בידו הימנית על-ידי נחש, שעה שקצר חיטה באחד מכפרי המיעוטים בגליל. במשך שבוע ימים סבל הצעיר יסורי-שאול, אולם כל מאמצי הרופאים להצילו - עלו בתוהו והצעיר נפח את נשמתו.
בו ביום נולד בכפר תינוק, שבידו הימנית נראו בבירור סימני הכשה של נחש. איש לא ידע את פישרם של סימנים אלה, עד שכעבור שנתיים, כשהחל הילד מדבר, טען הלה באוזני הוריו כי הוכש "לפני שנים" על-ידי נחש. סיפורו תאם להפליא את המקרה שאירע עשר שנים קודם לכן לצעיר הדרוזי, בן אותו כפר, והוא לא בא אלא להעיד על אמונתם של הדרוזים בגילגול נשמות.
פגישה בכפר
סיפור זה סיפר לי אחד מראשי העדה הדרוזית בארץ, תושב דלית אל כרמל, שלא התנגד לפרסמו ברבים. איש-שיחי השתתף באחרונה בכנס-ספיריטואליסטים שנערך בברייטון שבאנגליה והעיד בפני משתתפיו על אמונתם המוחלטת של הדרוזים בגילגול נשמות.
ובכל זאת: למרות שבמשך הדורות ועד עצם היום הזה נוהגים הדרוזים לשמור את אמונתם זו בדיסקרטיות - לא נמנעה מנהיג דרוזי להזמינני לכפרו, כדי שאווכח במו עיני ואוזני "באמיתות העניין". מסתבר שאת סיפורי גילגול הנשמות אצל הדרוזים ניתן לשמוע אפילו מפיהם של זאטוטי העדה, המספרים בגלוי על "בני משפחתם שהלכו לעולמם".
כתמי לידה
לזאטוטים אלה יש, כפי שמסתבר, כתמי-לידה מיוחדים על גופם, העשויים להעיד "כיצד מצאו את מותם בגילגול הקודם" שלהם. ואין הדברים אמורים דווקא בדרוזים שהגיעו לשיבה טובה, אלא באלו שמתו מוות אכזרי ולא טבעי, כמו מחניקה, היאבקות, או הכשת נחש.
במקרים רבים טוענים הדרוזים להתייחסות משפחתית כפולה - הן לבני המשפחה החיים בהווה והן לאלה שחיו חיים קודמים. במילים אחרות: לכל דרוזי יש, פחות או יותר, מספר כפול של "קרובי משפחה", מזה המקובל אצל עדות אחרות.
גילגול נביל
סיפורים שונים ומשונים שמעתי מפיו של איש-שיחי בעת סיורי בכפר הדרוזי. אחדים מסיפורים אלה אף סופרו בכנס הספיריטואליסטים בברייטון. כמו, למשל, אותו סיפור של הדרוזי נביל, שהוא כיום כבן 30, שטען כי בגילגולו הקודם היה שמו נעים והוריו התגוררו בכפר דרוזי מרוחק מבית-הוריו בהווה. בחייו הקודמים - כך טען - מת בגיל 38, בעקבות מהלומות-אגרוף שספג בקטטה. הוריו בהווה - כך לפי דבריו - חקרו את טענותיו וכל העובדות הוכחו כנכונות: לקחו אותו ל"בית הקודם", שאותו מצא על נקלה, כשהוא מזהה את בני משפחתו "הקודמים". כאשר הלכו בעקבותיו לצלם הכפר, הצליח נביל לזהות, מתוך גל של מאות צילומים, את תמונתו של נעים - גילגולו הקודם של נביל.
רבים ממשתתפי הכנס בברייטון, בהם ספיריטואליסטים ידועי-שם, הביעו את רצונם לבקר בישראל בעתיד הקרוב, כדי לראות ולשמוע, מכלי ראשון, את חוויותיהם של הדרוזים. אחד מהם התוודע בשעתו למרגוט קלאוזנר, עליה השלום, שהיתה נשיאת האגודה הישראלית לפאראפסיכולוגיה ושנטלה חלק פעיל בכנסים הבינלאומיים של הספיריטואליסטים. מסתבר שמרגוט קלאוזנר עצמה חקרה את אמונתם של הדרוזים בגילגול נשמות, אך שמרה את מסקנותיה בסוד, כשהיא מכבדת בכך את רצונם של הדרוזים.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וכתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  20/05/2007   |   עודכן:  20/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב איתיאל
עסקות קבלנים רבות מתעכבות בשל השינוי המשמעותי בשער החליפין והעובדה כי מי שמוכר דירת יד שנייה בשער דולר נמוך מתקשה לקנות דירת יד ראשונה בשער שקל גבוה. המוכרים והקונים מחכים כל אחד לראות "מי ימצמץ ראשון"...
ד"ר יובל ברנדשטטר
כאשר חוברה לה העיר גאוגרפית, היא לא חוברה דמוגרפית. זה גם בלתי אפשרי. ירושלים תהיה אפוא לעזה בלב הארץ
אלעזר לוין
ברשימה: שלדון אלדסון, אקירוב, נוחי דנקנר, יעקב נאמן    פרנק לואי תורם לאוניברסיטת תל אביב    מדוע התפטר הדירקטור שטיינמץ מבנק המזרחי    יו"ר מתווכי הנדל"ן כ"מגיד שיעור"    אייל ברקוביץ מחפש וילה ב-3 מיליון דולר    עסקי נדל"ן ליד קבר הרבי    הג'וב החדש של איתן רוב    מספר 2 נעלב ופרש
אריה אבנרי
מכתב פומבי לראש הממשלה אהוד אולמרט    אבנרי בא-חשבון עם ראש הממשלה, ומצביע על כשליו ועל מעשי השחיתות
יואב יצחק
המידע הועבר באופן אנונימי    החשד: עורך דין המיודד עם השופטת כוחן ועם זוגתו של רמון, התרוצץ ביניהן וקיים שיחות כדי להשיג גזר דין בלי קלון    ביניש: התלונה נבחנה    היועמ"ש: אין מקום לחקירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il