X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרי החוץ של האיחוד הצהירו כי "כדי להשיג שלום, יש למצוא דרך לפתור את מצבה של ירושלים כבירתן של שתי המדינות"
▪  ▪  ▪
יש למצוא דרך לפתור את מצבה של ירושלים [צילום: AP]

שרי החוץ של האיחוד האירופי קראו (יום ג', 8.12.09) בבריסל לקביעת מעמדה של ירושלים באמצעות משא-ומתן. שרי החוץ דנו בעמדה חדשה ביחס לסכסוך הערבי-ישראלי והאזור בכלל. ראשי המדינות אמורים בקרוב לאשרר את ההחלטה.
שרי החוץ הסכימו כי "כדי שיושג שלום אמיתי, יש למצוא דרך באמצעות משא-ומתן לקביעת מעמדה של ירושלים כבירתן של שתי המדינות", כך לדברי מקורות דיפלומטיים. בהמשך היום אמורה להתפרסם הצהרה רשמית בעניין.
זהו נוסח מרוכך לעומת היוזמה השבדית המקורית עליה דווח בימים האחרונים, ובה הופיעה הכרזה חד-צדדית על ירושלים המזרחית כבירת פלשתין העתידית. בטיוטא החדשה נכתב כי שרי החוץ "מודאגים מאוד מהמצב במזרח ירושלים. כדי להשיג שלום, יש למצוא דרך לפתור את מצבה של ירושלים כבירתן של שתי המדינות".
עוד נכתב כי האיחוד האירופי "רואה בחיוב" את החלטת ממשלת ישראל "להקפיא באופן חלקי וזמני" את הבנייה בהתנחלויות. "זהו צעד ראשון בכיוון הנכון", נכתב.

ליברמן והפלשתינים מרוצים, דווקא לבני מאוכזבת

ממשרד החוץ בישראל נמסר כי "לאור הטיוטא הקיצונית שהגישה הנשיאות השבדית למדינות האיחוד בתחילת הדיונים, אנחנו יכולים רק לברך על כך שבסופו של התהליך, גבר קולן של המדינות האחראיות והשקולות באיחוד האירופי, שאיזנו ושיפרו הניסוחים". שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר כי הוא מרוצה מכך ששרי החוץ של האיחוד האירופי לא קיבלו החלטה מתלהמת וחד-צדדית כפי שהוצע בהתחלה: "ההחלטה הקובעת כי סוגיות מרכזיות בהסדר הסופי בין ישראל לפלשתינים ייקבעו רק במו"מ בין הצדדים מהווה אפילו שיפור מסוים ביחס לעמדות שהציגה אירופה בעבר. ישראל מעריכה את המדינות שהובילו לקבלת הנוסח הסופי ומנעו בכך הקצנה בעמדות הפלשתינים ופגיעה באפשרות לחדש את המו"מ".
גם ראש הממשלה הפלשתינית, סלאם פיאד, בירך על החלטת השרים האירופים, אשר לדבריו, "מסרבים להכיר בהחלטת ישראל לסיפוח ירושלים וקוראים להפסקת ההתנחלות בשטחים הכבושים, לרבות ירושלים המזרחית, ולפתיחת המוסדות הפלשתינים בעיר". הוא הוסיף כי "החלטה זו מבטאת את סירובו של האיחוד האירופי למדיניות הישראלית בירושלים הכוללת הריסת בתים, שלילת תושבות וטרנספר, שרואה בהם ובכל עוולות הכיבוש כמו המשך ההתנחלות וגדר ההפרדה, עבירה על החלטות האו"ם ופגיעה בעקרונות השלום וההסדר של שתי מדינות".
פיאד הוסיף כי הוא "רואה בהחלטת האירופים צעד משמעותי של הקהילה הבינלאומית ללקיחת אחריות ישירה לסיום הכיבוש הישראלי בכל השטחים הפלשצינים הכבושים, והענק הזכות להגדרה עצמית לעם הפלשתיני". הוא ציין כי ישנה חשיבות רבה לכך שההחלטה מדגישה כי הליך השלום חייב להתבסס על החלטות האו"ם, יוזמת השלום הערבית ועקרון אדמה מול שלום. "החלטה זו סוללת את הדרך לאיחוד האירופי לשחק תפקיד מרכזי בתהליך המדיני, ביחד עם שאר השותפים במסגרת הקוורטט", אמר.
דווקא יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, אמרה בתגובה כי היא "מצרה על ההחלטה וחושבת שהיא לא טובה לישראל. הנוסח השבדי המקורי היה טעות וכך גם הבהרתי לשר החוץ השבדי ולנשיא צרפת, שהתנגד לנוסח הזה. ההחלטה הזו חושפת ומדגישה עניין חשוב לא פחות - עד לפני כשנה התנהל מו"מ מדיני וכאשר מדינת ישראל יוזמת אז גם לא צריך להקפיא בנייה כי יודעים שאנו רציניים ולא קובעים מראש את תוצאות המו"מ כי יודעים שנוצר אמון בין הצדדים.
לבני הוסיפה כי בהיעדר מדיניות כזו, ישנה שחיקה באינטרסים הבסיסיים של ישראל. "כולי תקווה שנשכיל למנוע שחיקה נוספת בעמדותיה של ישראל", אמרה.

תאריך:  08/12/2009   |   עודכן:  08/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעמד ירושלים ייקבע במו"מ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אז עכשיו שגרירויות בירושלים?
ש. עליון  |  8/12/09 16:20
2
את צלאח א דיין אפשר למצוא-
הרשלה  |  8/12/09 16:48
3
אם ציפורה היתה שרת חוץ....
ישמעאל  |  8/12/09 18:03
4
אירופה האנטישמית אין לה זכות ל
ג'ינג'י = ת"א   |  8/12/09 19:34
5
ההחלטות פוגעות בריבונות ישראל!
הניה  |  8/12/09 19:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
למרות ניסיונות ההרגעה של שליט דובאי, גורם בכיר בממשלו אומר היום כי דובאי וורלד תיאלץ למכור מנכסיה כדי לעמוד בחובות לנושים    הבורסה באמירות צנחה ב-12% ביומיים האחרונים
ספי קיני
"הבית הישראלי" הוא שלוחה של המשרד לקליטת העלייה ב-15 שגרירויות וקונסוליות ברחבי העולם    מטרת "הבית" - שימור הקשר וערכי התרבות הישראלית בקרב אלה שחיים בחו"ל
יפעת גדות
במרכז הרפואי הלל יפה החלו בביצוע מחקר ייחודי שבודק את ההשפעה של שילוב מיץ רימונים כחלק מאסטרטגיית הטיפול בשפעת החזירים ובשפעת העונתית
ספי קיני
כמעט שנה לאחר המקרה נעצרו שלושה חשודים    שניים מהעצורים הם קטינים    לטענת המשטרה, השלושה הודו במיוחס להם
אלעזר לוין
הבטיח "להוציא בנובמבר מכרזים למכירת מגרשים לבניית 6,000 דירות, חלקן במרכז הארץ"    העובדות: מגרשים ל-47% ממה שהבטיח    מגרשים ל-1,150 דירות בלבד במרכז הארץ    בוטלו מכרזים במבשרת ציון ובתל ברוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il