X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלגוריה ישראלית בהמשכים
▪  ▪  ▪

כשהארי, עולה חדש מפולין וגרוש עם ילדים, פגש את סאלימה, לא היתה זו אהבה ממבט ראשון. גם היא היתה גרושה עם ילדים, לא ממש יפה, ובנוסף, גם לא היתה אשכנזיה. הארי ידע שלשאת אשה שהיא בת עדות המזרח אינו פשוט. תרבות שונה, אוכל שונה, והכי גרוע, המוזיקה שסאלימה האזינה לה יום ולילה – מוזיקה א-טונלית ערבית – נשמעה באזניו כיללות תן מיוחם. מה שכן היה לסאלימה, ובעיני הארי חיפה על כל הבעיות האחרות, היה נדל"ן.
לסאלימה היתה דירה גדולה במרכז תל אביב, לא רחוק מהתחנה המרכזית הישנה, בה היה מספיק מקום כדי לשכן גם את הארי וילדיו וגם את סאלימה וצאצאיה. חתונה של ממש לא היתה להם (משום מה הרבנות סירבה להשיא אותם, וחתונה קפריסאית לא עניינה אותם במיוחד), ובמזל טוב הארי ומשפחתו יצאו מהמעברה ועברו להתגורר עם סאלימה. השניים עשו סידור כספי מסויים, והארי נתן לסאלימה המחאה בנקאית עבור מחצית מערך הדירה. סאלימה טענה מאוחר יותר שהסכום שקיבלה הקביל, פחות או יותר, ל-20% משוויה האמיתי של הדירה. חוזה של ממש לא נערך בין השניים.
השידוך לא עלה יפה. ילדיו של הארי רבו עם בניה של סאלימה על כל דבר פעוט, וסירבו לאכול את מאכליה של האם החורגת. גם יחסיו של הארי עם סאלימה עברו שינוי לרעה והסקס, נו, הסקס פשוט לא היה קיים. בכך לא היו שונים השניים מזוגות אחרים בגילם – זוג שעבר לגור ביחד משיקולים מוטעים. הארי החל לתכנן את המהלך הבא בחייו, וסאלימה ערכה דיונים ארוכים עם שלושת אחיה.
זמן מה לאחר מכן ערך אחד מאחיה של סאלימה ביקור היכרות אצל פקיד הטאבו ביפו. מה שמצא במשרד הטאבו גרם לפניו להחשיך ולשיחת טלפון מבוהלת לאחותו. מסתבר שאיכשהו - ולא ברור כיצד זה קרה – הוסף שמו של מר הארי לובלינר לבעלות על הדירה, ומחציתה הועברה על שמו. להארי היה הסבר משכנע – כל מה שעשה, אמר לסאלימה, היה לרשום את הקבלה שנתנה לו סאלימה במשרד הטאבו. "קניתי ממך את מחצית הדירה," אמר לה, "לא 10% ולא 20%, אלא חמישים אחוז. נתתי לך את מלוא הסכום עבור מחצית הדירה." סאלימה ראתה את העניין בצורה שונה. "הכמה לירות שנתת לי לא מכסות אפילו את שכר הדירה עבורך והשרצים שלך," צעקה. "אני מכרתי לך חצי דירה? אתה מטורף? קח את הסמרטוטים שלך וצא מכאן מיד, כי כשהאחים שלי יגיעו לכאן הם ישברו לך את העצמות."
עצמות נשברו אומנם באותו ערב, אך הן לא היו עצמותיו של הארי (למרות שסיים את הערב עם עין נפוחה ושריטות על לחייו). חבריו של הארי – והיו לו הרבה חברים – הפתיעו את אחיה של סאלימה, שחזרו לבתיהם מוכים וחבולים. אח אחד איבד שתיים משיניו, השני שבר ידו, והשלישי – השלישי ברח מזירת הקרב כל עוד נפשו בו. אך גם הארי וגם סאלימה ידעו שהיה זה קרב ראשון במלחמה ארוכה. למחרת היום שכרה סאלימה עורך דין כדי לבטל את הרישום בטאבו, תרגיל שעלה לה הון תועפות ובסופו של דבר נדחה על-ידי בית המשפט. הארי, מצידו, ניסה לגייס כספים מקרובי משפחה כדי לקנות את חלקה של סאלימה בדירה, אך היא סירבה מכל וכל. "הדירה הזו נבנתה על-ידי סבי," אמרה, "ותשאר במשפחתי לדורי דורות." בינתיים המשיכו שתי המשפחות לגור באותה דירה, ובמטבח הגדול הוכפל עתה הכל: הארי הכניס כיריים ומקרר חשמלי נוסף.
שנים עברו. מערכת היחסים בדירה הפכה לבלתי נסבלת, וניידת המשטרה חנתה לפני הבית כמעט באופן קבוע. הארי וסאלימה לא החליפו ביניהם מילה בכל אותן השנים, אך ילדיהם שגדלו השתמשו בכל הזדמנות כדי להכות אחד את השני והצעקות לעולם לא חדלו. קיץ אחד, כשסאלימה ובניה חזרו משבועיים באירופה, נדהמו לראות שהארי החל לבנות קיר הפרדה בין שני חלקי הדירה. עורך הדין של סאלימה הצליח אומנם לשכנע את בית המשפט לאסור על סיום בניית הקיר, אך לא הצליח לשכנע את השופט להורות על הריסת הקיר.
כשבנו הבכור של הארי, אורי, ניסה לשכנע את אביו שהגיע הזמן שהאב וסאלימה ינסו ליישר הידורים ושייתכן – יתכן – שלסאלימה יש תביעות צודקות כלפי הארי, החליטה המשפחה לנדות את אורי. אורי, שהפך בינתיים לעיתונאי מצליח, לקח על עצמו להיות מליץ היושר של סאלימה, דבר ששכנע את משפחתו שיש באמת לנתק כל מגע עימו. "שמאלני מתועב," הם הסבירו. "אדם שבגד במשפחתו." נכון להיום הודיעו גם הארי וגם סאלימה, שהזדקנו עם חלוף השנים, כי אין סיכוי שיעברו מהדירה לבית אבות או כדי להתגורר עם הילדים. "סבי בנה את הבית," אומרת סאלימה, "ובו אמות". "זו נחלתי," אומר הארי, והשכנים מתבוננים ומשתוממים.

פובליציסט.
תאריך:  27/05/2007   |   עודכן:  27/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהארי פגש את סאלימה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אלגוריה ליחסי פלסטין ישראל?!
מה?!  |  27/05/07 13:44
 
- עד היום הם רבים
גדי יערי  |  27/05/07 19:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
עולם "הציור הרטוב" של זוג האמנים היפואי, סוזן ואייל שפרון
אלכס לוין
נטשה נמכרה על-ידי אמא. היא הובאה לישראל מאחת ממדינות חבר העמים על-ידי סוחרים, שמכרו אותה לסרסורים. כאן היא עברה אונס ונאלצה לעסוק בזנות, עד שחולצה על-ידי אלכס. ח"כ גלאון סייעה בחילוצה. כיום נטשה נשואה לישראלי. היא הקימה משפחה וחיה באושר. הסרסורים נשלחו לכלא.
ד"ר יובל ברנדשטטר
קרוליין גליק מנסה לחיות את האופציה הירדנית. דא-עקא, היא שוב חושבת כמו יהודייה
איילת פישביין
נקעה נפשנו מאהוד אולמרט לא רק מהיותו מושחת, אלא גם נוכח כישלונו כאיש ביצוע, מהיותו אדם שאומר ולא עושה
חיים שיבי
ישראל זקוקה לנבחרת שהאישים בה מאזנים זה את זה באישיותם, נבחרת המבטיחה מערך בקרה נמשך ואיזונים שאינם תוצאה של חוקה שלא הושלמה אלא של הרכב הנפשות הפועלות בצמרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il