X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם הפעולה הצבאית בעזה תהווה גרורה נוספת של "מורשת אוסלו", או האם תהיה ציון דרך בהיחלצות ממסלול אובדני ושיקום תדמית ההרתעה שאפיינה את ישראל עד 1993?
▪  ▪  ▪

ככל שמתפשט המיגון - שהשתרש מאז הסכמי אוסלו - כן גובר הטרור. תפישת המיגון מחד ו"אין פתרון צבאי" מאידך מכרסמים בכושר העמידה, משדרגים את פוטנציאל הטרור, ומקדמים את מטרותיו השלביות:
1. ערעור אמון הציבור ביכולת השלטון להעניק ביטחון אישי/לאומי.
2. התייחסות לרולטת הטרור כאילו הייתה מכת טבע.
3. כניסה למסלול של מלחמת התשה, שהיא "חלום רטוב" של טרוריסט וסיוט של חברה דמוקרטית.
4. ערעור האמונה בצדקת הדרך, ואימוץ ההנחות כאילו קיימת סימטריה מוסרית ישראלית-פלשתינית, וכאילו קיים "מעגל אלימות" שגם ישראל אשמה בקיומו.
5. הדבקת הציבור הישראלי בחיידק העייפות, ותמיכתו בויתורים סוחפים המלבים את הטרור הפלשתיני, המונחה ע"י תקווה לוויתורים נוספים.
6. קריסת המדינה היהודית ונטישתה.
"מורשת אוסלו" וגרורותיה - מהסכם חברון ועד ה"הינתקות" וה"התכנסות" - הפכו את המיגון, "הפרדה", "הכלה", "מלחמה בעצימות נמוכה", הנסיגה לקווי 1949 וגיוס קבלני
משנה ללוחמה בטרור (כוח בינלאומי, מצרים, ירדן, אבו מאזן) לשיטות העיקריות במאבק בטרור הפלשתיני. הן מוותרות על אופציית ההכרעה, ולכן שופכות שמן על מדורת הטרור.
במקום להגן על תושבי ישראל גויסה תפישת המיגון כדי למגן את קונספציית "אוסלו-הפרדה", הקורסת לנגד עינינו עם תג מחיר מזעזע: למעלה מאלפיים חללי טרור, מיליארדי דולרים לביטחון פנים, כרסום האמונה ביכולתנו לעמוד מול אויבינו וערעור תדמיתנו האסטרטגית במזרח התיכון ובארה"ב.
מיגון ודיפון החלונות ברחוב האנפה בשכונת גילה בירושלים, בניית חומות מגן בשכונה וחיסולים ממוקדים לא הפסיקו את הירי הפלשתיני. הם הזרימו אדרנלין לוורידי הטרוריסטים הפלשתינים ואפשרו להם לשדרג את עוצמת הירי. פעילות יומיומית של צה"ל
והשב"כ בבית ג'אלה, בית לחם, שכם, ג'נין, חברון ושאר ערי יו"ש מסוף שנת 2002 - ולא החומה והגדר - הביאה להפסקת הירי בגילה, ולצמצום הטרור ב-80%.
מיגון גני ילדים, בתי ספר, בתי כנסת, תחנות אוטובוסים, טרמפיאדות, מסעדות, בתי קפה ובתי מגורים בשדרות, אשקלון, קיבוצי הנגב המערבי - ומחר באשדוד, כפר סבא, חדרה ונתב"ג - מספקים תחושת ביטחון מזויפת וקצרת טווח, אבל משחקים לידי הטרור הפלשתיני.
במקום להכרית את תשתיות ויכולות הטרור - ולא רק להפסיקו - משדרת תפישת המיגון דו-קיום עם טרור הכותש חברות דמוקרטיות. הסגידה למיגון, האמונה ש"איפוק הוא עוצמה" והנכונות לשעבד את המלחמה בטרור לדעת הקהל הבינלאומית, הן פועל יוצא של
ההנחות כאילו "כבר ניסינו הכל" וכאילו אין פתרון צבאי לטרור.
הנחות אלו נובעות מחולשת הדעת ורפיון עמוד השדרה שהשתלטו על הממסד מ-1993. לתופעה זאת אין אח ורע בין המדינות הנאבקות בטרור: הודו, טורקיה, אוסטרליה, רוסיה, צרפת, איטליה, גרמניה, פרו, סרי לאנקה, תאילנד, מצרים, אלג'יר ועוד.
ארבע עשרה שנות טרור פלשתיני חסר תקדים - מאז אוסלו - מבהירות שאין פתרוןמדיני לטרור, שפעולה צבאית יעילה חייבת להיות מערכתית, הכרעתית ובלתי-מדתית, ש"ההפרדה" משדרגת את יכולות הטרור, שהרשות הפלשתינית אינה שותף למו"מ לשלום אלא
אויב הנחוש להשמידנו, שדעת הקהל הבינלאומית אינה שבעה מוויתורים ישראלים, ושהגיעה העת "להחליף דיסקט" ולהשיג הכרעה ברורה.
במקום מגננה ותגובה יש לעבור למתקפה שיטתית ולמניעה ע"י עקירת פוטנציאל הטרור (תשתיות רעיוניות, חינוכיות, דתיות, פוליטיות, לוגיסטיות ומבצעיות) מן השורש. במקום להתכנס לקווי 1949, יש להשתלט על שטחי הדגירה וההיערכות של הטרור הפלשתיני, כדי לשדרג את כושר ההרתעה והמודיעין, וכדי לצמצם ב-90% את יכולות הטרור לחנך לשנאה, להסית, לגייס, להכשיר, לייצר, להבריח, לתכנן, לתמרן ולתקוף. במקום מיגון מפני ירי יש להשמיד את יכולות הירי.
האם הפעולה הצבאית בעזה תהווה גרורה נוספת של "מורשת אוסלו", או האם תהיה ציון דרך בהיחלצות ממסלול אובדני ושיקום תדמית ההרתעה שאפיינה את ישראל עד 1993?

תאריך:  27/05/2007   |   עודכן:  27/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיגון שמיגון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יורם אטינגר צודק לחלוטין
משה, עורך-דין  |  27/05/07 14:48
2
כל עוד האקלים הפוליטי לא ישתנה
אניגמה  |  27/05/07 22:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי מטלון
בניגוד לפרויקטים "הזולים" שמיועדים לשכבות הנמוכות, שבהם הן החומר והן העיצוב מישניים הם עבור היזמים והקבלנים, במגדלים שמיועדים לבעלי הממון, העיצוב והחומר, כולל זה האנושי, ראשונים הם בחשיבותם, ראשונים בשרות הפובליציסטים!
ציפורה חלפון
היום גם גורמי הפשע הבינו שהכסף הגדול יכול לבוא לא רק מפשעים קלאסיים כמו סמים, זנות והימורים - אלא גם מגופים כלכליים, הלבנת כספים ושימוש באינטרנט. לכן על המשטרה להתארגן בהתאם ללחימה בפשע במושגים של הדור השלישי. דיכטר חייב להפנים זאת
צבי גיל
"הגורם האנושי" המשתולל בכבישים ראוי שיישב תחילה מול מחנך, אחר כך מול שופט ולבסוף מול סוהר. קנס של 5,000 שקל על אי עצירה באור אדום יחדד את החושים שלו
עו"ד הורנשטיין, שרון
בטור מן השבוע שעבר ציינו מהם תכנוני המס החייבים בדיווח הקשורים קשר הדוק למקרקעין. להלן נצביע על דרכי התמודדות עם החקיקה, בפרט בהתייחסות לפעולה שעניינה רכישת שירותי בניה (או קבלת מימון) נגד תשלום תמורה המחושבת לפי סכומי מכירה של המקרקעין
קובי כהן
נכים רבים המתקיימים מקצבאות והחיים כיום בקיבוצים מופרטים ובמושבים נאלצים על-פי החוקים הקיימים לשאת ובאופן מלא בחלקם במסי האגודה. הנכים לא זוכים להתחשבות ולהגנה הסוציאלית המוענקת ובכללים הנהוגים בשאר המדינה. המצב מביא רבים מהם למצוקה כלכלית קשה ונוראית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il