X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העשור האחרון היה מלא תהפוכות מוסיקליות, לא מעט אומנים חדשים שצמחו וגם כאלה שפשוט פתאום נפלו ללב המיינסטרים המוזיקה השחורה הפכה למיינסטרים העולמי, המוזיקה הים תיכונית הפכה למיינסטרים הישראלי והמוזיקה האלקטרונית פשוט תפסה את מקומה הטבעי
▪  ▪  ▪
הסנדקית הרשמית. מדונה [צילום: יח"צ]

בחרתי שלא לדרג, אלא לסכם מנקודת הראות שלי, הן כ-DJ והן כמאזין פרטי. בחרתי כמה קטגוריות: זמר, זמרת והרכב לועזי, זמר, זמרת והרכב ישראלי, שיר העשור, עברי ולועזי וכמובן האומנים שהשפיעו על רחבת הריקודים. בכל קטגוריה בחרתי שלושה. כתבה ראשונה מתוך שלוש: הלועזיים.
זמרת העשור - לועזי
מכל הסעיפים זהו אחד הסעיפים היותר נוחים לבחירה, זה לא שלא היו זמרות טובות בעשור, היו גם היו והיו גם ממש טובות. אבל השלישייה שבחרתי פשוט התבלטה מעל כל השאר בצורה ניכרת לאוזן. הנה השלישייה שלי והסדר אקראי לחלוטין:
Madonna
הסנדקית הרשמית של מוסיקת הפופ בעולם. מה שמדונה אומרת קורה ואיך שנשמע השיר האחרון של מדונה ישמעו השירים הבאים של הרבה אחרים. זה נכון שמדונה עשתה גדולות ב-80 וב-90 אבל גם בעשור שחלף היא השאירה את חותמה וסיפקה לנו רשימה של להיטים רבים כגון: Hung Up ,American Pie ,Die Another Day ,Don't Tell, Me ,Sorry ,Music ,4 Minutes ,CELEBRATION ועוד רבים...
מדונה מבחינתי השפיעה עלינו בעשור האחרון בכל הרמות, רדיו, מועדונים, קולנוע וכמעט בכל מדיה. כמובן שהגברת הראשונה של הפופ לא נחה מהעשייה וכיום חברה ל-David Guetta אחד ה-DJs המובילים בעולם ושוב מכתיבה איך מוסיקת דאנס צריכה להישמע.
Beyonce
דיוה נשארת דיוה, ביונסה הולכת בדרך שזמרות גדולות לפניה הלכו ומשאירה את חותמה בכל שיר ובכל דואט בו היא משתתפת. ביונסה הוכיחה שלעשות את מה שנראה לה נכון עובד ובעזרת העיקרון הזה השאירה לנו המון להיטים: Irreplaceable ,Listen, Naughty Girl ,Single Ladies ,Sweet Dreams ,Halo ,Baby Boy ,Beautiful Liar ,Crazy In Love ועוד כמה...
ביונסה היא מסוג הזמרות שכיף לראות ממש כמו שכיף לשמוע. מעבר למראה המרשים שלה, נראה שפשוט קל לה להוציא את הקול האלוהי שלה והיא כמעט ואינה מתאמצת. אני חושב שמכל הכוכבות שהיו לנו בעשור האחרון, ביונסה ללא ספק היא זו שהשקיעה את הכי הרבה עבודה הן מבחינת זמן באולפן והן מבחינת יחסי הציבור, ככה זה לפחות נראה.
Rihanna
ריהנה היא הפריצה הגדולה ביותר בעשור האחרון מבחינתי. היא כאילו הגיעה משום מקום (למרות שהיא פה כבר ממזמן) ונכנסה ללב המיינסטרים עם השילוב המדהים שלה של Pop Soul חם מהול בדרמטיות איכותית. קל מאד לדמיין את הצורה והדרך שבא היא שרה רק מלהקשיב לה.
ריהנה אחראית על מספר רב מאוד של להיטים, שביניהם ניתן למצוא שירים כגון: Pon De Replay ,Take a Bow ,Disturbia ,Don't, Stop the Music ,Unfaithful ,Umbrella ,Russian Roulette,
Hard.
אחת הסיבות העיקריות שגרמו לי להכניס את ריהנה לשלישייה שלי היא הוורסטיליות שלה, הגברת מתאימה את עצמה כמו זיקית לכל שיר, לכל סגנון ואף מגדילה לעשות בהתאמה לבני זוגה לדואטים.

הרכב העשור - לועזי

שלושת ההרכבים שבחרתי, לטעמי הם הרכבים ניצחיים, כאלו שנוכל להתרפק על שירים שלהם גם בעוד 20 ו-30 שנה כמו שירים ישנים של U2 ,Depech Mode ,Eurhythmics, ו-Pink Floyd. זה לא שהבחירה הייתה קלה מאוד, היה לנו עשור שופע במוזיקה וההרכבים שהצליחו הצליחו בזכות ולא בחסד, זו הבחירה שלי:
Coldplay
אח... הבריטים האלה, איזה להקה, איזה מופעים, איזה סאונדים. פשוט להקה מעולה וכל מילה שאוסיף מיותרת, אבל אני צריך להוסיף... בשביל זה אני כאן.
קולדפליי עשו עבודה טובה מאוד בעשור האחרון והוציאו 4ארבעה אלבומי סטודיו, שני אלבומי הופעות, אלבום אוסף אחד וכ-15 להיטי רדיו, שביניהם ניתן למצוא את: Speed of Sound Talk ,The Hardest Part ,The Scientist ,Coldplay ,Trouble, Violet Hill ,Viva La Vida ,Yellow ,Lost! ,Fix You, Clocks ,Don't Panic.
קולדפליי זכו ללא מעט עיבודים, רמיקסים וחידושים לשירים שלהם בגרסאות שונות ובחלק מהמקרים מדהימות לא פחות מהמקור.
Green Day
עם רשימת הפרסים שגרין דיי זכו בהם קשה מאוד להתווכח, החבר'ה זכו בעשור האחרון בפרסים מה-TV ,Billboard ,Brit Awards American Awards ועוד עשרות פרסים שהיריעה קצרה מלהכיל. גרין דיי הוציאו שלושה אלבומים בעשור האחרון ולא מעט להיטים: Wake Me Up When September Ends ,Boulevard of Broken Dreams ,21 Guns ועוד.
מה שיפה אצל החבר'ה האלה זה שהמון מעריצים שלהם (גם מעריצות) הם אנשים בוגרים ולא רק בני נוער. כמו-כן, גרין דיי משמשים דוגמה בפיהם של המון מוסיקאים בינלאומיים כאשר הם רוצים לייצר השוואה חיובית או הצבעה על איכות. גרין דיי מספקים רוק קליל ואיכותי מאד שכמעט תמיד נותן תחושה של "רק שלא יגמר השיר".
Black Eyed Peas
אם מישהו רוצה לדעת איך לעשות מוזיקה, ליהנות מהעשייה, ליהנות מהתוצאה ולעשות מזה גם כסף שילמד טוב טוב את הבלק איי פיס. המייסדים שה הלהקה (will.i.am, apl.de.ap, Taboo) עשו בשכל רב כשצרפו ב-2003 את הזמרת הלבנה עם הקול הכי שחור שיש Fergie (ומרגול תסלח לי).
הלהקה שיחררה בעשור האחרון ארבעה אלבומי פגז ועשרות להיטים כגון: Shut Up ,Let's Get It Started ,My Humps ,Boom Boom Pow ,Don't Lie ,Don't Phunk with My Heart ,I Gotta Felling ,Where Is The Love ועוד המון.
החבר'ה יודעים מה הם עושים וכל הזמן מספקים גרובים מפתיעים חדשניים אבל עם אלמנטים מוכרים. הם מספקים מוזיקה איכותית מאד שנוגעת כמעט בכל אחד ועם זאת מתאימה לרחבת הריקודים, יש מעט להקות שזוכות ליכולת כזו.
תודה רבה למיכאלה פטאי לוי וירון קורן, שעזרו לי בבחירת הרשימה הסופית.
בכתבה הבאה - סיכום העשור העברי.

זמר העשור - לועזי

בבחירת זמר העשור התחרות הייתה קשה, היו המון אומנים בולטים, לא מעט שירים ממש טובים ורוב הפעילות הייתה אצל הזמרים. כשניגשתי לבחור את הזמרים שלדעתי היו הטובים ביותר בעשור, עמדה בפני רשימה ולבסוף בחרתי בשלושה שלטעמי עשו שינוי אמיתי והביאו לקידמה בתעשיית מוזיקה:
Eminem
הילד החוצפן והפרובוקטיבי של מוסיקת הראפ והוא אפילו לא בצבע המתאים, אמינם הלך כנגד כל הסיכויים בנחישות, אסרטיביות כשהוא יודע את המקום אליו הוא שואף ואתם יודעים מה? יש לו את זה, הבחור בועט בבטן הרכה של כולנו, מביא מסרים שדוקרים איפה שכואב ואנחנו נהנים מזה מאוד.
אני לא יכול להגיד שהדיסק של אמינם מתנגן לי באוטו, אני אפילו לא מרבה לנגן אותו כ-DJ, אבל אי-אפשר לקחת ממנו את ההשפעה שלו על מוסיקת הראפ ואי-אפשר לקחת לו רשימת להיטים ענקית שכוללת שירים כגון: My Name Is ,Stan ,Lose Yourself, Shake That ,Sing For the Moment ,Without Me ,Like Toy, Soldiers ,The Real Slim Shady ,Mockingbird ,Cleanin' Out My Closet ועוד.
בשורה התחתונה, הילד השובב שוב עושה את זה.
Justin Timberlake
מלך הפופ החדש (אחרי עידן מייקל כבר אפשר להגיד את זה), ג'סטין עבד קשה בעשור האחרון וכל דבר שנגע בו הפך זהב, לא רק שהוא בעצמו עשה חייל, גם כל מי שאיתו בא במגע הצליח ואפשר לראות את כל זמרות העשור ברשימה למעלה כדוגמא.
ג'סטין הוא אומן פופ אמיתי שנראה טוב, רוקד לא רע והכי חשוב מוסיקאי מצויין שהביא לנו להיטים רבים בעשור האחרון בהם ניתן למצוא שירים כמו: SexyBack ,My Love ,Rock Your Body ,Cry Me a River ,Seniorita ועוד רבים. ג'סטין הוא סוג של שלומי שבת בינלאומי שמעלה אחת לשנה את "ג'סטין וחברים" מופע שבו עם ג'סטין על הבמה שרים ומופיעים מיטב האומנים שהכנסותיו נתרמות לילדים.
Robbie Williams
רובי ויליאמס זכה כמעט בכל פרס בריטי מוסיקלי אפשרי וגם פרסים בינלאומיים לא חסרים לבחור.
רובי עשה קפיצה אדירה מחבר בלהקת פופ-בנים (Take That) מוערכת ככל שתהיה להימנונר של הבינלאומי. השירים שלו הופכים להימנונים ניצחיים ובעשור האחרון הוא סיפק לנו לא מעט כאלו:Rock DJ ,Eternity ,Feel ,Supreme ,Somethin' Stupid ,She's Madonna ,Kids ,Something Beautiful ,She's The One, Millennium ,Angels.
רובי נותן איכות מאד דומה לזו של סטינג ביחד עם שואו שדומה למשהו כמו שילוב של בונו עם ג'ורג' מייקל. אם הייתי צריך לבחור זמר אחד כזמר העשור, רובי וייליאמס הייתה הבחירה הראשונה שלי.

הפריצה הגדולה. ריהנה [צילום: יח"צ]
דיוה נשארת דיוה. ביונסה [צילום: יח"צ]
מאוד איכותי. ויליאמס [צילום: יח"צ]
מלך הפופ החדש. טימברלייק [צילום: יח"צ]
פורסם במקור: JOYDJS
תאריך:  30/12/2009   |   עודכן:  30/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מבקר המדינה פרסם חוות דעת מיוחדת על תעריף המים החדש    "ההתייקרות ב-40% איננה סוף פסוק; את המחיר ישלמו האוכלוסיות החלשות"
סוכנויות הידיעות
מניית ג'פן איירליינס נופלת ב-25% לאחר שצנחה ב-32% מוקדם יותר הבוקר
יפעת גדות
סדאם חוסיין שלט בעירק במשך 23 שנים והופל משלטונו בחודש אפריל 2003, עת הגיע לשיאו המבצע האמריקני
יפעת גדות
הימנעו ממאמץ מיותר
עידן יוסף
הרימון שהתפוצץ החטיא את ראש המועצה ובני משפחתו שישנו בחדר סמוך    חמוד: "לא ניסו להבהיל אותי, לסמן אותי או לפצוע אותי; ניסו לרצוח אותי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il