X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שותפות הנפט מודיעין נסקה ב-62% ב-3 ימים לקראת הנפקת הזכויות סולטן, אחד מבעלי השליטה בשותפות, מסמן את המטרות: להוציא את מודיעין מרשימת השימור בבורסה ולהתחיל לקדוח במחצית השנייה של השנה האם החלום יהפוך למציאות או יתפוצץ בפני המשקיעים?
▪  ▪  ▪
סולטן. מסמן את המטרות [צילום: תמר מצפי]

עושה רושם שיותר ויותר משקיעים מעוניינים לקחת חלק בהנפקת הזכויות של שותפות הנפט מודיעין. יחידות ההשתתפות של מודיעין, הנסחרות ברשימת השימור, זינקו היום (ג') ב-33% במחזור ער של 1.78 מיליון שקל, בעוד שהאופציה קפצה ב-40% במחזור של כ-820 אלף שקל. יצוין כי לאחר הנסיקה נסחרת היום מודיעין לפי שווי נמוך יחסית של כ-22 מיליון שקל, מה שמסביר חלק מהתנועות החדות בנייר.
מחרתיים (ה') יחול היום הקובע להנפקת הזכויות, כלומר מי שיחזיק ביום זה יחידות של מודיעין יזכה להשתתף בהנפקת הזכויות שתיערך עד סוף החודש. בהנפקה יוצעו למשקיעים יחידות השתתפות חדשות של מודיעין במחיר של אגורה אחת בלבד לכל יחידה, ובנוסף יוצעו למחזיקי האופציות עד 12 מיליארד כתבי אופציה.
מודיעין חייבת לגייס 8 מיליון שקל עד ה-27 בינואר כדי להגיע להון עצמי של כ-4 מיליון שקל, או שתימחק מהמסחר בבורסה והשותפות תתפרק. המשקיעים מהמרים כי צחי סולטן, בעל שליטה במודיעין המכהן גם כיו"ר כלל חיתום, יוביל את ההנפקה בהצלחה ויוציא את החברה מרשימת השימור. ב-19 בינואר יתקיים יום המסחר בזכויות.
בסוף אוקטובר רכשה מודיעין 15% מרישיון "צורים", הכולל גם את מובלעת "חלמיש", על-מנת לחפש נפט באזור ים המלח. בנוסף, החברה פעילה ברישיון "שרית" מול חופי אשדוד. בשיחה עם "גלובס" אמר סולטן כי יש לו תוכניות לגבי רישיונות אחרים בים התיכון, אך סירב להיכנס לפרטים. מבחינה כלכלית, ייתכן כי מדובר ברישיון "שמשון" הנמצא דרומית ל"לווייתן" (הקידוח של רציו הנמצא דרומית לשדה "תמר"), כיוון ששאר הרישיונות יקרים יחסית.
בינתיים, סולטן מתמקד ביעד ביניים אחד: להוציא את מודיעין מרשימת השימור בעזרת הנפקת הזכויות.
- לפי התנהגות המניה בימים האחרונים נראה שהמשקיעים מאמינים בך מאוד.
"הלכתי להנפקת הזכויות כדי להוציא את מודיעין מרשימת השימור. זו המשימה שלקחתי על עצמי. המשקיעים כנראה מאמינים שהמהלך יצליח והחברה תישאר בבורסה".
- מאין האמונה שההנפקה תצליח?
"כלל חיתום היא המפיצה; בהנפקות אחרות אותן הובילה כלל חיתום, כגון זרח וגבעות, היו שיעורי היענות גבוהים של יותר מ-90%. אני מאמין שגם פה זה צריך להיות דומה, אך שום דבר לא סגור".
- מה גורם לך להאמין שיש נפט באזורים בהם מודיעין מתכוונת להתמקד?
"זרח, למשל, קודחת עכשיו ב'צור תמרור 4' שזה מקום שבעבר היה בו נפט ואני מאמין שיש גם עכשיו. סימני השאלה הם איכות הנפט, הכמות וכו'. אני מקווה שב'צורים' יהיה נפט בהיקפים גדולים. הגיאולוגים חושבים שים המלח זה אזור מעניין. אם ההפקת הזכויות תצליח, התחלת הקידוח ב'צורים' תתחיל במחצית השנייה של השנה".
- מודיעין היא כרגע מניית חלום; האם החלום יתנפץ למשקיעים בפנים?
"תחום הנפט והגז בישראל היה ידוע כ'חלום ושברו' במשך שנים רבות. היו כאן חיפושים ואכזבות - אך עכשיו יש שינוי. ישנן הצלחות בים התיכון (קידוחי 'תמר' ו'דלית' - ע.ב.י) ואולי גם בגבעות. חל שדרוג משמעותי בטכנולוגיה והיום רואים סקרים סייסמיים של 3 ו-4 מימדים, וכן ניתוחים מורכבים שמאפשרים להגיע לסיכויי הצלחה גבוהים יותר.
"אני כאן כדי לעשות משהו אמיתי ולא פעלול פיננסי. אני רוצה להיות שותף במקומות שיש בהם סיכויי הצלחה; פעלולים פיננסיים יכולים לעבוד לפרקי זמן קצרים יחסית, אבל אם אתה לא מביא בסופו של דבר את הסחורה - שום דבר לא יחזיק מעמד. המטרה שלי היא להפוך את החלום למציאות, אך בסופו של דבר המקדח קובע. אתה יכול להשקיע הרבה כסף ובסוף לא תהיה הצלחה. זו התעשיה".

פורסם במקור: גלובס
תאריך:  05/01/2010   |   עודכן:  05/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צחי סולטן: "אני כאן כדי לעשות משהו אמיתי ולא פעלול פיננסי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בסיכום הדיון בוודעה לביקורת המדינה, הביעה זו צער על החלטת משרד האוצר ומשרד התשתיות להתעלם מהחלטתה    מבקר המדינה: "העלאת המחיר פוגעת קשות בציבור"    לנדאו ושטייניץ: "העלאות המחירים ייבחנו סופית לאחר פרסום דוח ועדת החקירה הממלכתית"
רותי אברהם
נשיאת בית המשפט העליון פרסמה נוהלי דחיית דיונים    בנוהלים: רק במקרים חריגים תידחה שמיעת ראיות    יו"ר הלשכה: הנוהל קשוח
גלית יצחק
הורי הפעוטה הביאו אותה לבית החולים כשהיא סובלת מכוויות עמוקות באזור בית החזה והכתפיים    מצבה מוגדר יציב
עופר וולפסון
המערכת החדשה מספקת ללקוחות גישה שקופה ומאובטחת למשאבים המחשוביים של הארגון מרחוק    במיקרוסופט אומרים כי המוצר עדיף על ה-VPN, לדוגמא, מפני שאינו דורש התקנות תוכנה או עבודת טכנאי, אלא רק חיבור לאינטרנט
עופר וולפסון
העובדים - מתדלקים, מנהלי תחנות ומזכירות - מחו על חוסר הרצינות של ההנהלה, לטענתם, בקיום מו"מ על הסכם קיבוצי    ההסתדרות: "לא יינתן מנוח להנהלה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il