X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתנפלות של שר המשפטים על רשויות החוק, מעידה רק על דבר אחד, החרדה שאוחזת בראש הממשלה, מפני החקירות של רשויות החוק ותוצאות הצפויות בקרוב מחקירות אלה. ואוי לנו אם מזוז יזוז או ימצמץ כעת
▪  ▪  ▪

שר משפטים לא חייב לקבל את המוסכמות של קודמיו בתפקיד, כל שר, ודאי שר משפטים, זכאי וחייב להשפיע על הנושאים הקשורים למשרדו. לשר טוב יש אג'נדה ונכון שאג'נדה זו תשפיע על פני המשרד ועל פני הציבור כולו. שאם לא כן מדוע נחליף שרים וממשלות.
לכן, נכון עושה שר המשפטים כאשר הוא שוקל מחדש את היקפה של זכות העמידה, וכאשר הוא בוחן את שיטת הבחירה של שופטים. אולי באמת כדאי לגוון המועמדים לשפיטה, כך שייצגו טוב יותר את הציבור וצרכיו, טוב הוא גם עושה כאשר הוא שוקל את שיטת המינוי של הבכירים במערכת המשפט, פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה, יו"ר הוועדה למינוי בכירים בשירות הציבורי ואחרים ועוד.
מה שלא נכון הוא לעשות הכל בשלושת החודשים הראשונים למילוי התפקיד, בחופזה, בשיטה של נעשה ונשמע (קודם עושים ורק אחרי כן שוקלים ובוכים) ובאופן שנזקן של הפעולות רב מאוד על תועלתן.
והרי לא מדובר באיש חסר בינה, נהפוך הוא, מדובר באיש חכם, במשפטן מעולה, ומה אם כן מביא אותו למתקפת הבליץ המרוכזת הזו נגד כל מי שיש לו יד ורגל במערכת המשפט בישראל?
בואו ננסה להסכים על כמה הנחות בסיס, ומשם נגיע לדעתי למסקנה המתבקשת:
1) שר המשפטים הוא "חייל פולני" הוא מצפה לצייתנות עיוורת של היועץ המשפטי כלפיו, והוא ודאי מציית צייתנות עיוורת לבוס שלו, ראש הממשלה.
2) השר פרידמן איננו פוליטיקאי ולעולם לא יהיה פוליטיקאי, כי פוליטיקאי, גם אם יש לו אג'נדה, לא שורף את כל הגשרים בלילה אחד. ובכלל מה אכפת לו, לפרידמן הגשרים בפוליטיקה? הוא נקרא לדגל, הוא ישכב על הגדרות, יישרט, ייפצע, יקיז דם - והכל במטרה אחת, להציל את האוגדונר אולמרט - ושהאוגדה עצמה - תישרף.
3) נסראללה חיסל את הסיכוי של אולמרט לקבל את החיסון הטוטאלי הנובע מאהדת קבוצת המיעוט השלטת בישראל בתרבות, באמנות, ובתקשורת - אותה היה מקבל לו היה מחליט על נסיגות נוספות של צה"ל משטחי יהודה ושומרון.
4) היועץ המשפטי לממשלה חוקר כעת מספר חשדות לעבירות פליליות חמורות על-ידי ראש הממשלה ושר האוצר.
5) החלטה של היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתבי אישום בפרשיות אלה היא הרסנית להמשך דרכו הפוליטית של אולמרט (ואולי גם לדרכו כאדם חופשי), וכהרגלו, אולמרט יכשיר את כל האמצעים על-מנת להציל את עורו.
6) הציבור לא יודע, אבל בחוגיו של ראש הממשלה, יודעים ודאי אם אשם ראש הממשלה ועד כמה הוא אשם, הם גם מכירים את היועץ המשפטי לממשלה, ואת מידת נחרצותו יושרו ויושרתו.
מכל אלה אין לי אלא להסיק את המסקנה המתבקשת: ראש הממשלה ומקורביו יודעים בדיוק היכן עומד ראש הממשלה בהיבט הפלילי של מעשיו, הם יודעים שהם מיצו את כל הספינים האפשריים, הם יודעים שהיועץ המשפטי לממשלה אומנם עוטה כסיות של משי אך עם אותן כסיות הוא מטפל מאוד ברגישות ובנחישות בנשיא המדינה, בשר המשפטים הקודם, ועתה הגיע תורם של צמד רעים (גם בצירה וגם בקמץ) ראש הממשלה ושר האוצר.
ומכאן שלא נותרה לו לראש הממשלה כל ברירה אלא לסכל באופן מאוד מאוד ממוקד את מני מזוז מתפקידו כיועץ המשפטי לממשלה, ואין שליח טוב לביצוע הסיכול מאשר שר המשפטים, החייל הפולני הנאמן.
על-פי דוח "הוועדה הציבורית לבחינת דרכי המנוי של היועץ המשפטי לממשלה ונושאים הקשורים לכהונתו" (ועדת שמגר) מפסיק היועץ המשפטי לממשלה את כהונתו במקרים הבאים:
1)תמו 6 שנים לכהונתו, ונבחר לו מחליף.
2)אם הוא החליט לפרוש והודיע על פרישתו לממשלה.
3)אם הממשלה החליטה על הפסקת כהונתו, מכמה טעמים, אשר אחד מהם הוא "קיימים חילוקי דעות בין הממשלה לבין היועץ המשפטי היוצרים מצב בו נמנע שיתוף פעולה יעיל".
ויש עוד תנאי אחד קטנטן, ממש קטנצ'יק, המחייב את הממשלה במקרה כזה להתייעץ עם הוועדה (אותה ועדה אשר בחרה את מזוז לתפקיד), ואשר פרידמן כל כך רוצה לשנות עכשיו את מאזן הכוחות בתוכה, ולהגדיל פי כמה את השפעת הממשלה בה.
בקיצור, הם מ..פ..ח..דים ומתחילים לעשות שטויות, ממש כמו החל מהיום השני למלחמת לבנון השנייה. הפחד אוחז בגרונם, הם יודעים ודאי כמה עמוק וכבד השק, הם יודעים שעם מזוז אין להם סיכוי, הם יודעים שהדרך היחידה להתחמק ממורא הדין, היא להראות למזוז את הדלת, ולהביא אישה/איש כדמותו של פרידמן, צייתן/צייתנית, נאמן/נאמנה לבוס ולראש הממשלה, הם גם יודעים שלשם כך חייבים להרכיב מחדש את ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.
ואם מסתכלים כך על התמונה, הכול ברור לגמרי, לא חסרה אפילו אבן אחת מאבני הפאזל. ואם זאת אכן התמונה, ואם מזוז יזוז או ימצמץ כעת, אוי לכולנו.

תאריך:  10/06/2007   |   עודכן:  10/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הם מ..פ..ח...דים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אפרי, כתבה מעולה אך יש לי הערה
טוהרת המידות  |  10/06/07 09:04
2
מי נגד מה????
אזרחית מבוהלת  |  10/06/07 09:08
3
ניתוח חד ומדויק - כל הכבוד
דודו מהשרון  |  10/06/07 09:43
4
צריכים לעשות מהפך במוסדהמשפטי
נה  |  10/06/07 09:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
אחמד טיבי אומר שנתניה מסוכנת מדי לצרכנים הערבים של הביטוח הלאומי. אם כך, יש לסגור את הביטוח הלאומי
ד"ר יוחאי סלע
עוברי-אורח שהסתובבו באמצע חודש מאי באזור רחוב המלך ג'ורג' בתל אביב, לא יכלו שלא לשים לב למודעות הענקיות שנתלו באישון לילה על לוחות-המודעות ועל גבי תחנות האוטובוסים. המודעות הגדולות נפתחו במשפט הבא: "צבר, במקום הזה היה פעם כפר ערבי"
עידן יוסף
כינוס הרדיו הראשון איפשר להתוודע לברנז'ה הרדיופונית של ישראל קודם לפריצת העידן הדיגיטלי, ולשמוע באיזו שפה מדברים    תורנות שבת
יואב יצחק
השר פרידמן מנסה להדיח את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז    המטרה: מניעת מיצוי הדין עם אולמרט    מזוז מתחיל לשלם מחיר על שלא גונן על מבקר המדינה; ועל כך שהוא נוקט סחבת בתיקים בפרשות השחיתות של אולמרט
אברהם (פריצי) פריד
פריצי נתקל בשלד של עמיר פרץ, מזכיר לח"כים מהי תרבות, מארח עד על משרד התחבורה, מגלה תוכנית של ראשי חברת החשמל, עוזר ליועץ המשפטי לממשלה להבין הנחיות משפטיות ומודה לשופט אליהו מצא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il