X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מצעד הגאווה בירושלים, לא יוכל אולי לקדם את זכויות ההומוסקסואלים, אבל הניסיון הנואל למנוע אותו בחקיקה, מכרסם כרסום נוסף בדמוקרטיה הישראלית. במקום חוקים חשוכים כאלה, על הכנסת לחוקק חקיקה שתעניק זכויות אזרח מלאות גם למי שהינם הומוסקסואלים ולסביות
▪  ▪  ▪

בשבוע שעבר עברו בקריאה טרומית בכנסת, הצעות חוק של ח"כ אליהו גבאי ויצחק וקנין, שתכליתן, להסמיך את עירית ירושלים, למנוע את קיומו של מצעד הגאווה בירושלים.
אמנם, נראה כי עד לקיומו של המצעד, שקיבל כדין את אישורה של משטרת ישראל, לא יעלה בידי חברי הכנסת הנ"ל לממש את זממם ולהשלים את הליכי החקיקה, אך עם זאת מדובר במגמה, מתמשכת ומסוכנת, לא רק לחברי הקהילה ההומו-לסבית, כי אם לכולנו, כחברה וכאזרחים. הצעות חוק כאלה, אם תתקבלנה כחוקים, יש בהם משום מדרון חלקלק מסוכן, עד כדי פגיעה חמורה ביסודות הדמוקרטיה.
ייטיבו מגישי הצעות החוק אם יחשבו לעומק ויבינו כי ההתדרדרות במדרון חלקלק זה, עלולה ביום מן הימים, לפגוע בשולחיהם. נניח כי מחר יקום מאן דהוא, מחברי הכנסת ויגיש הצעת חוק הפוגעת בחופש התפילה והפולחן של חרדים או דתיים אחרים. נניח כי אותה הצעת חוק תזכה לרוב ותהפוך לחוק. הרי השמיים יזעקו והאדמה תרעד ובצדק רב. אני אהיה בין אלה שילחמו בחקיקה כזו, אף על-פי שאיני אדם דתי.
ביום שישי האחרון נטלתי חלק במצעד הגאווה שהתקיים בתל אביב. לא ראיתי שם אנשים שפוגעים במדינת ישראל, לא שמעתי שם אנשים שדיברו לשון הרע במאן דהוא. ראיתי מצעד ססגוני, אנשים שמחים ברחובותיה של עיר, חוגגים חגיגת קיץ.
לטעמי, חברי הקהילה ההומו-לסבית אינם זקוקים למצעדים שיבדילו אותם בידול נוסף מן החברה הישראלית. נהפוך הוא, אני רואה בחברי הקהילה חלק מן החברה הישראלית, שהינה מגוונת לכשעצמה. אולם, עם זאת, הלכתי למצעד הגאווה בתל אביב, אף שאיני נמנה עם חברי הקהילה, מאחר שראיתי חשיבות רבה, בחיזוק ידי חברי הקהילה.
זאת בעידן שבו מחד, החברה בכללותה מגלה סובלנות ופתיחות לשונה בעיני הרוב, מאידך, יש מי שרוצים להחזיר אותנו לחשכת ימי הביניים ובהם חברי כנסת חסרי אחריות.
החברה הישראלית, כמו חברות אחרות בעולם, עברה תהליך ארוך של שינוי ביחסה לחברי הקהילה ההומו-לסבית. חלק ניכר מן החברה, מקבל את חבריה ההומוסקסואלים כחלק אינטגראלי בחברה, בשוק העבודה, במדיה ובמקומות הבילוי.
כחלק מתהליך זה, רבים מחברי הקהילה ההומו-לסבית, "יוצאים בגאון מהארון", לרבות כאלה המפורסמים בתחומי המדיה, הבמה, האקדמיה, המשפט, הצבא ומנהלים בכירים.
הומוסקסואל או לסבית אינם עובדים טובים יותר או פחות מחבריהם ההטרוסקסואלים, במקום העבודה, בצבא או באקדמיה. הומוסקסואלים הם אזרחי המדינה הזו בדין. הם אינם פוגעים בזולתם, אינם גוזלים דבר מאיש והיותם הומוסקסואלים, זהו עניינם שלהם בלבד ואל לאיש לנסות ולחשוב אפילו לשנותם, ודאי שלא להוקיעם.
נראה כי הגיעה העת, לאחר תהליך חברתי ארוך וסיזיפי שעברה החברה הישראלית ולהערכתי, בחלקה הגדול בשלה להכיר בכך כי הומוסקסואלים ולסביות, ראויים לזכויות שוות לאלה של הטרוסקסואלים, כי הכנסת תחוקק חוק המכיר בנישואין חד מיניים על כל הזכויות הנלוות לכך.
ראוי להכיר בזוגות חד מיניים שחיים כנשואים/ידועים בציבור ככאלה הזכאים לזכויות בדיוק כמו שזכאים להם זוגות הטרוסקסואלים. מדינת ישראל והציבור בישראל, יעשו צעד גדול קדימה, כחברה מתקדמת, לכשתעבור חקיקה כזו שתכיר בזכויות אזרח, של כל מרכיבי החברה.
בכוונתי לחקור ולבחון האם ובאילו תחומים נוספים מופלים חברי הקהילה ההומו-לסבית לרעה, ולפעול כשליח ציבור לתיקון המעוות.

הכותב הוא משפטן ושליח ציבור. חבר מפלגת העבודה.
תאריך:  10/06/2007   |   עודכן:  10/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זכויות הקהילה ההומו-לסבית
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אנחנו מדינה י-ה-ו-ד-י-ת
פנחס  |  10/06/07 13:52
2
זכויות שוות? בסדר שיחוקקו שגם
צלילה  |  10/06/07 14:20
3
לולא ההתעקשות על מצעד בירושלים
שושי  |  10/06/07 16:34
4
חיי המין אינטימיים
אבי קרן  |  10/06/07 18:36
5
הבן-זוג שלי הוא חתול,גם אני
.  |  10/06/07 18:37
6
כתב שתומך במצעד מעלה חשד
yeshurun  |  11/06/07 02:19
7
כל הכבוד לכותב
מיכאלה  |  15/06/07 16:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
ביציאתו של בורג מן הארון מתברר, שהוא מתחרה בגרועים שבאויבינו, ולהם לא נותר אלא לתרגם את ספרו ולהפיצו ברחבי העולם, כדי להוכיח שמי שהיה יו"ר ההסתדרות הציונית ויו"ר הפרלמנט הישראלי שולל את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית
נרי אבנרי
עיניכם הרואות: ישראל לא התחייבה בהסכם אוסלו לעקור ישובים, ועקרה. הפלשתינים התחייבו להפסיק את הטרור - ולא הפסיקו. האבסורד הזה יש לו סיבה: השמאלנים יושבים לנו על הגב וצורחים לנו באוזן: בכל הצרות, המתנחלים אשמים!!! ככה שלושים שנה
רפי לאופרט
השגיאה החמורה ביותר במלחמת 1967 ברמה הלאומית היתה שישראל לא גלגלה כחלק ממהלכי המלחמה את המשך חילופי האוכלוסין בא"י המערבית, באזורי איו"ש - יהודים ממדינות ערב שבאו לישראל בתמורה לערבים שיצאו ממדינות ערב
אריק פורסטר
פולארד אינו גיבור ישראלי, ובהחלט אינו דרייפוס יהודי. הוא אדם חלש אופי שמכר את ארצו לכל המרבה במחיר, ושמעשיו גרמו - בעקיפין - להחזרת שיתוף הפעולה בין המוסד ובין הסי.איי.אי שנים רבות אחורה
עו"ד משה מכנס
במאמר במעריב הראה פרופ' אמנון רובינשטיין כיצד מתעלמים מחובת הגילוי הנאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il