X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העתקת בית הנשיא לשדרות תהיה האמירה המשמעותית ביותר של שמעון פרס, הנשיא הנבחר, ושל ישראל השוכנת לבטח - לישראל שבטווח טילים: אנחנו - איתכם
▪  ▪  ▪

בן-גוריון ירד לשדה בוקר ושמעון פרס צריך לרדת לשדרות. כי זה המקום שבו צריך לשבת עכשיו נשיא מדינת ישראל - עד שיוסר איום הקסאם מן העיר הזאת.
לא בשכונת טלביה היוקרתית בירושלים צריך לשכון בית הנשיא. רק שם. במקום שצריך בו את המיליונים של גאידמק בשביל לתת לילדים ולאימהות יום של שלווה אמיתית. במקום שאחרי ההינתקות מחבל עזה היה אמור להיות בטוח הרבה יותר והפך בטוח הרבה פחות.
לשם צריכים סמלי המדינה והממלכתיות הישראלית לנדוד. לשם צריכים להגיע שגרירים זרים שצריכים להגיש כתב את כתב האמנתם.
ואם בשל "צורך ביטחוני" הם יגיעו לשם מלווים בגדוד אנשי ביטחון - הצורך הזה יבהיר להם טוב יותר מאלף מילים של "הסברה" מה משמעותה של שכנות לא טובה עם מדינת החמאס.
נכון, שר האין-ביטחון לשעבר, עמיר פרץ, כבר גר בשדרות. זה לא הפך אותה מעולם למרכז המדינה. אנשים המשיכו לנטוש את שדרות ולנטוש את עמיר פרץ.
אבל את שמעון פרס, במירוץ האחרון שלו - הם סוף-סוף לא נטשו. העתקת בית הנשיא לשדרות תהיה האמירה המשמעותית ביותר שלו ושל ישראל השוכנת לבטח - לישראל שבטווח טילים: אנחנו - איתכם.
נגמרו להם המילים?
כיבוש עזה על-ידי החמאס ועקירת מעוזי הפתח שם היה מלווה בהפרות קשות של זכויות אדם. מלחמת אחים היא טרגדיה לאומית. רגע שחור לכל עם. עמדנו פעם על-סף תהום שכזאת. לא נפלנו בה גם אחרי התותח הקדוש או לא קדוש. גם לא אחרי אלטלנה.
לפלשתינים אין עכשיו ולא היו להם בעבר דוד בן-גוריון או מנחם בגין. אבל יש לערביי 1948 - אחינו ערביי ישראל - מנהיגות מנוסה ולוחמנית שיודעת לפתוח את הפה ולצעוק.
אז איפה אתם, אחמד טיבי, מוחמד ברכה, טאלב אלסאנע, ג'מאל זחאלקה. אני לא שואל איפה עזמי - כי עזמי כבר לא גר כאן יותר. אבל אתם - כן. אתם, שרואים את המראות ושומעים את הזוועה של חיסולים בראש חוצות עזה. איפה זעקת השבר שלכם מעל בימת הכנסת? על הפרת זכויות אדם. ועל שפיכת דם בנוהל שכן ונוהל אח ואחות. על רצח באין משפט. על רצח מצולם לאור היום.
אתם לא רוצים להכניס את ראשכם בין פתחסטאן לבין חמאסטאן - ואני יכול להבין זאת. לא רוצים לנקוט עמדה. אך האסון ההומניטרי המתרגש ובא על עזה באשמת אלה המבטיחים שם חוק וסדר - האם הוא לפחות לא שווה נאום אחד עם דמעות בכנסת? רק רובי ריבלין בוכה שם עכשיו?
יתכן שנאמתם. יתכן שמחיתם. לא ראיתי כותרות בתקשורת על זעקות שבר של חברי כנסת ערבים נוכח הנעשה ב"שטחים" כמו ששמעתי אותן וסיקרתי אותן בימי האינתיפאדה הראשונה והשניה.
אם הרמתם את קולכם, קול זעקה גדולה ומרה - ואני לא שמעתי - אני מתנצל. אך אם לא הרמתם אותו - השתיקה שלכם מדברת.
את התיק הזה אי-אפשר יהיה להפיל פעם נוספת על "הכיבוש". עכשיו הכיבוש איננו רק כחול לבן. דגל הכיבוש הזה הוא ירוק, ואני לא מתכוון לחברה להגנת הטבע.

תאריך:  16/06/2007   |   עודכן:  16/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית הנשיא - לשדרות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חיים שיבי: כל הכבוד לרעיון טוב
אפריים שטרנהיים  |  16/06/07 23:16
 
- תגובה ל-1 ול-2
בני חימי  |  25/06/07 09:49
2
מה דעתך? איך מפיצים עצומה כזאת
באינטרנט?  |  17/06/07 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
אריק כרמון מנצל לרעה את כספי המכון הישראלי לדמוקרטיה    בתגובה לכך שחשפנו את קלונו - השימוש הפסול והפלילי בדרגת פרופסור, הוא התערב ומנע תקציב שתוכנן לביצוע קמפיין ב-Nfc    כרמון מכחיש וטוען: "הטענה כאילו השפיע על ההחלטה מהשיקולים שמנית או בכלל, אינה אמת. פשוט לא היו דברים מעולם"
יואב יצחק
ארנון מוזס פועל להוצאת עיתון-חינמון יומי ולהפיצו באמצעות שופרסל ותחנות דלק    מוזס נפגש עם נתניהו וביקשו לפעול אצל אדלסון כדי שזה יימנע מהוצאת עיתון    המלחמה הגדולה תחל כנראה בחודש יולי
יהונתן דחוח-הלוי
שירי (שם בדוי), אישה מוכה, חושפת את החיים עם בעל אלים. מציאות שמתרחשת כאן באזור השליו והשאנן מצפון לטורונטו. נשים מוכות בקהילה היהודית של טורונטו זו מציאות קיימת
צבי מרום
על הרעיון לתת חלקת קבר כפולה לאברום בורג; ועל השתטחות "שימון" על קברי צדיקים    וגם: על "נוהל שכן" אצל הפלשתינים - בלי בג"צ, משליכים מקומה 18...
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני זכויות אדם, פלשתינים, ישראלים ובינלאומיים, פוטרים עצמם מכל דיון מוסרי אמיתי במאבק בטרור. המשך ההתחמקות מעיסוק באתגר זה עשויה להעיד שאין בידיהם כל פתרון מעשי למאבק בטרור וכל עניינם הוא לנגח את ישראל מסיבות אחרות שראויות לברור יסודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il