במכתב שהעביר השבוע משרד התקשורת לסלקום הוא דורש ממנה להפסיק לאלתר את חסימתם של שירותים ותכנים ברשת. לטענת המשרד, סלקום מחתימה כיום לקוחות על הסכמי שירות שמאפשרים לה לחסום כל שירות או תוכן באינטרנט שהיא רוצה, מה שפוגע בעיקרון ניטרליות הרשת. סלקום בתגובה: "איננו מגבילים את הרשת, התנהלות משרד התקשורת תמוהה".
תחילתו של סיפור זה היא בתלונה שהגישה למשרד התקשורת ביולי האחרון חברת Free Telecom המספקת שירותי VoIP, המאפשרים לבצע שיחות טלפוניות דרך האינטרנט בעלות מוזלת. Free Telecom טענה בזמנו כי חברת סלקום חוסמת את השירות שלה ולא מאפשרת ללקוחותיה לגשת אליו. התלונה נבדקה אז על-ידי משרד התקשורת ומאז הוא אסר על סלקום לחסום תכנים ושירותים ברשת.
סלקום בתגובה הודיעה אז כי השירות נחסם ללקוחות שהצטרפו לחבילת אינטרנט הכוללת גלישה בפורטן שלה בלבד. לטענתה, הפורטן שלה לא תומך בשירותי VoIP ולכן היא לא יכולה, מבחינה טכנולוגית, לאפשר להם להשתמש בו. מאז האירוע ההוא החליטה סלקום להוסיף לפרטי ההסכם שלה עם הלקוחות סעיף שבו היא מודיעה כי שמורה לה הזכות לחסום שירותים דרך הרשת בכל עת.
משרד התקשורת אומר כעת כי הפעילות הזו של סלקום לא מקובלת עליו ושהיא מנוגדת להסכם הרישיון שלה. היא איננה יכולה לחסום אפליקציות מסוימות ברשת ואין לה את הזכות לבצע תעדוף של תכנים, נכתב במכתב. סלקום, כאמור, מכחישה את הטענות ואומרת כי היא כלל לא חוסמת שירותים ברשת ולכן לא מבינה על מה המכתב.