X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות החברות: "הנוסח המקורי לא תאם את לשון החוק"
▪  ▪  ▪
אחד התפקידים הרגישים במגזר הציבורי. הראל [צילום: דני מכליס]

חשש ממעורבות פוליטית במינוי המנכ"ל החדש של חברת רכבת ישראל. תנאי הסף להגשת המועמדות לתפקיד המנכ"ל רוככו בימים האחרונים משמעותית - לאחר שבתוך שבוע בלבד פירסמה הרכבת שתי מודעות דרושים לתפקיד - הכוללות תנאי סף שונים.
בנוסח האחרון, שפירסמה הרכבת ביום שישי, רוככו דרישות הניסיון הניהולי לתפקיד, וכן בוטלו למעשה דרישות ההשכלה שנדרשו קודם לכן מהמועמדים. זאת, בכפוף לקיומם של "נימוקים מיוחדים" למינוי. הגשת המועמדות לתפקיד, אגב, נקבעה בלוח זמנים קצר עד ה-22 בחודש בלבד. ברכבת טענו בתגובה כי "לאחר פרסום המודעה הראשונה, פנתה רשות החברות הממשלתיות לוועדת האיתור בבקשה לתקן את המודעה, כדי להתאים את הנוסח לחוק החברות הממשלתיות". ביום שישי שעבר, פירסמה רכבת ישראל מודעה ראשונה לבחירת מנהל כללי לחברה. זאת, לאחר שמנכ"ל הרכבת הנוכחי, יצחק (חקי) הראל, הודיע על התפטרותו מהתפקיד בתום כהונה בת שנתיים בלבד. במודעה ציינה הרכבת, בין היתר, כי מדובר בניהול חברה בעלת מחזור שנתי שוטף של כמיליארד שקלים, המפעילה תקציב פיתוח בהיקף של 30 מיליארד שקלים ומעסיקה יותר מ-2,000 עובדים.
משום כך, דרשה החברה בתנאי הסף כי המועמד לתפקיד יהיה בעל תואר אקדמי באחד מן התחומים הרלוונטיים (כלכלה, מינהל עסקים, משפטים, ראיית חשבון, מינהל ציבורי או הנדסה) - וכי יהיה בעל ניסיון ניהולי של שמונה שנים לפחות "בתפקיד ניהולי בכיר בגוף עסקי גדול ו/או ציבורי גדול בעל היקף עסקים ומועסקים משמעותי".
ואולם, בחלוף שבוע בלבד, פירסמה הרכבת מודעה בנוסח שונה משמעותית. טווח הניסיון הנדרש לתפקיד הורחב גם למי שכיהן "בתפקיד ניהולי בכיר בשירות הציבורי בנושאים כלכליים או מסחריים" - ולא רק בגוף עסקי או ציבורי גדול. אם לא די בכך, הוכנסה למודעה תוספת המאפשרת חלופה אחרת. חלופה זו, אינה כוללת את דרישות ההשכלה שצויינו קודם, אלא רק תואר אקדמי (שאינו נמנה עם התחומים שהוזכרו), וכן ניסיון מצטבר של 12 שנים בתפקידים שצויינו שמתוכן רק שש שנים "בגופים בעלי היקף פעילות שאינו נופל מזה של חברת רכבת ישראל". זאת, צויין במודעה "בכפוף לאישורה של הוועדה לבדיקת מינויים, שקיימים נימוקים מיוחדים למינוי".
תפקיד מנכ"ל רכבת ישראל הוא אחד הרגישים במגזר הציבורי משום תקציבי הענק שעליהן חולשת החברה וכן בשל הכוח הפוליטי הטמון בכמות המשרות בחברה ובגיוס ועדי העובדים בה. בראיון ל-TheMarker לקראת סגירת המכרז הקודם לתפקיד ביולי 2007, הביע יו"ר ועדת האיתור דאז, בועז סופר, חשש כי בקרב הציבור נוצר הרושם כי ההתמודדות מיותרת משום המעורבות הפוליטית במכרז, והוסיף כי: "אנשים ראויים נרתעים מלהגיש מועמדותם מתוך חשש שיש כאן משחק מכור. שהתפקיד תפור פוליטית".
בעשור האחרון החליפה הרכבת חמישה מנכ"לים, כאשר גם המנכ"ל הנוכחי, הראל, פורש על-רקע מתיחות ששררה בינו לבין שר התחבורה, ישראל כץ, בחודשים הראשונים בתפקידו. יש לציין, כי בראש ועדת האיתור למנכ"ל הרכבת הנכנס עומד יו"ר דירקטוריון הרכבת, יעקב אפרתי, ולצדו נציגי משרד התחבורה: פיליפ פראן ועו"ד אביבה נסים-וולף, השופטת בדימוס קיי בלנש ונציגת הציבור, ענת איילון-גנור.
מרשות החברות נמסר בתגובה: "בשל אי-עמידה בנוסח המדויק שקבע החוק, הורינו לרכבת לתקן את מודעת הדרושים. לא מדובר בהקלה או הפחתה בתנאי הכשירות הנדרשים לתפקיד".

שתי המודעות
פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  15/03/2010   |   עודכן:  15/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרכבת פרסמה דרישות לתפקיד מנכ"ל - והקלה אותן בתוך שבוע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חנן וייס-הסר את המלה "חשש"
הבן שלי כבר יודע  |  15/03/10 12:28
2
נו מה.. מישהו מתפלא?
הגונח בשנתו  |  28/03/10 14:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי דברת-מזריץ
את המהלך מתכננת החברה להתחיל במחצית 2011    לפני מספר חודשים הודיעה שופרסל כי תחל בסדרנות עצמית
הילה רז
לטענת האישה, ההוצאות שלה ושל בעלה הסתכמו בכ-60 אלף שקל בחודש; היא מעריכה את הונו במיליוני שקלים
צחי הופמן
הוט ו-yes גובות עשרות שקלים בחודש מלקוחות המעוניינים בשידורי HD, אך התוכן עדיין מצומצם    "גלובס" בודק אילו ערוצים תוכלו לראות בחבילות של שתי החברות, ולמה מאלצת הוט את מנוייה להחזיק שני ממירים כדי ליהנות גם מיכולת הקלטה וגם משידורים באיכות גבוהה
אלעזר לוין
יקנו את מניות הציבור ב-23.2 מיליון שקל - 15% מעל מחיר השוק אתמול
עליס בליטנטל
תככים ומזימות אהבה תמיד אקטואליים    בהפקה המודרנית של האופרה הישראלית, הקהל צוחק, נהנה מהמוזיקה המוכרת, מהסולנים הנפלאים, מהמשחק הנהדר ומהחוויה כולה
רשימות נוספות
עובדי מדינה מושחתים מסרו מידע חסוי תמורת כסף  /  איריס פרחי
אומ"ץ מסייעת לחברות להכין תוכנית למניעת שוחד  /  מחלקה ראשונה
כתב אישום נגד מפקד הכבאות  /  עידן יוסף, איציק וולף
החוק מת מצחוק  /  אריה אבנרי
נציבי הכסף המלוח  /  אריה אבנרי
על סגנון, עיתוי ואכסניא  /  יראון פסטינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il