X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרויקט הערים הדיגיטאליות יביא לקרוב לבבות בין יהודים וערבים לצד מהפכה בתחומי התיירות, הבריאות, החינוך והשירות לאזרח כמו גם בהכשרת הציבור לשימוש אינטרנטי מחוכם
▪  ▪  ▪

אחת הבעיות המרכזיות של החברה העולמית בכלל וגם בישראל היא זו של "הפער הדיגיטאלי". ניתן ללמוד, היום, על פערים חברתיים בישראל בעיקר מבדיקת הימצאות מחשבים במשקי בית ובהתחברות לשרתי אינטרנט. בית ללא מחשב וללא חיבור לאינטרנט הוא בית שברוב המקרים ילדיו נידונים ליכולת השתכרות עתידית נמוכה ולריבוד חברתי נמוך. מחשב ואינטרנט צמודים הם, בעולם המודרני, תנאי הכרחי‏ להשתלבות בחברה. אם בעבר הסיסמא שהטביע שמעון פרס "מכונית לכל פועל" סימלה את המוביליות החברתית הרי היום "אינטרנט לכל ילד" היא הדרך להתקדמות בחיים.
כאשר מתבוננים ברמת החיבור האינטרנטי בארץ מגלים כי האוכלוסיה הערבית עומדת בתחתית הסולם. התבוננות בנתונים בפריזמה הגיאוגרפית מגלה כי עיקר החיבורים הם במרכז הארץ ואילו הצפון והדרום מפגרים אחרי נתונים אלו.
הפער הדיגיטלי בישראל מבוסס למעשה על שני מרכיבים; האחד הוא רמת ההתחברות והשני, החשוב יותר לדעתי, הוא רמת ההכשרה והיכולת להשתמש בתבונה באינטרנט על כל יתרונות הגלישה בחיי היום יום.
תקציב המדינה בישראל כמו במדינות אחרות הינו קשיח ברובו ונותרו בו סכומים קטנים מאוד למה שניתן לכנות "נדיבות אנושית". יתכן ובעוד מספר שנים חיבור לאינטרנט ומחשב ביתי יהיו מצרך בסיסי שהממשלה תספק לתושביה בדומה למים, ביטחון ועוד. המצב כיום מחייב את מקבלי ההחלטות לנסות ולערב את חברות ההיי-טק הגדולות במשימה חשובה זו של הקטנת הפער הדיגיטאלי בישראל.
הנשיא הנבחר, שמעון פרס, בכהונתו כמשנה לרה"מ ומשרדו, משרד המשנה לרה"מ הממונה על פיתוח הנגב והגליל נרתמו למשימה זו והצליחו לשכנע (אגב את המשוכנעים) את ענקית התקשורת "סיסקו" להשקיע בשנים הקרובות מיליוני דולרים בהפיכת הערים נצרת (הערבית) ונצרת עילית (היהודית) ל"ערים תאומות דיגיטאליות".
פרויקט הערים הדיגיטאליות יביא לקרוב לבבות בין יהודים וערבים לצד מהפכה בתחומי התיירות, הבריאות, החינוך והשירות לאזרח כמו גם בהכשרת הציבור לשימוש אינטרנטי מחוכם. כך למשל ישודרג המרכז הקהילתי בנצרת עילית ויהפוך ממרכז המארח חוגי נשים וחוגי טכנולוגיה לנוער למרכז אינטרנטי.
הנוער מנצרת ומנצרת עילית יפתח מרכז שירות (קול סנטר) מקוון ויתקן בהתנדבות מחשבים של תושבי המקום. במרכז יהיה בית קפה אינטרנטי הפתוח לשתי קהילות. בית הקפה יהיה מרחב פתוח לגלישה חופשית ויקרב את הקהילות זו לזו ולנעשה במרכז. נשים ישתתפו בקורסי העצמה, נערים ונערות ישתתפו בתוכנית MYTecC המקשרת בין בני-נוער בנצרת ונצרת עלית לבני נוער מאגן הים התיכון דרך לימודי טכנולוגיה, משחקים ושיחות, אנשים מהקהילה יוכלו ללמוד ולתקשר עם חברים וקרובים בארצות אחרות. השינוי המתוכנן כתוצאה מהפרויקט ישפיע גם על תחומי חיים אחרים ויאפשר לשתי הערים לקפוץ מדרגה בתיירות וברפואה לדוגמא.
בתחום התיירות למשל תוצבנה מצלמות אינטרנט באתרי תיירות מרכזיים בעיר נצרת שיאפשרו למאמינים מכל רחבי העולם לצפות באתרים בזמן אמת וליהנות מהתפילות היומיות ומהנופים וכמובן מטקסי חג מולד וחג הפסחא. כמו כן יוצגו סיורים וירטואליים באתרים וסיורים "בעקבות ישו בנצרת". נוצרים בעולם שנבצר מהם מלהגיע למיסה של חג המולד יוכלו לחזות ולהקשיב באתר של נצרת, או להביע משאלה ולזרוק מטבע במעיין שבו המלאך גילה למריה הבתולה כי היא מצפה לתינוק. תיירים שאכן יגיעו לנצרת יוכלו לשמוע על ההיסטוריה של העיר ולקבל סיוע מודרך מעמדת המידע שתהיה באתרים ההיסטוריים בעיר ואף יוכלו לפני בואם לתכנן את טיולם בעיר דרך האתר.
רשת בתי חולים
גם בתחום הבריאות יכולה להתחולל מהפכה. בנצרת פועלים היום שלושה בתי חולים - צרפתי, סקוטי, ואיטלקי. בתי החולים נבדלים זה מזה בתחומי התמחותם, כך שנוצר מצב בו תושב יגיע לבתי חולים שונים במהלך חייו. בתי החולים נבדלים כמובן במוסדות הרפואיים איתם הם עומדים בקשר, במדינות שונות.
הפרויקט יאפשר לבתי החולים לתקשר במערכות וידאו קונפרנס עם בתי חולים במרכז הארץ וליהנות משירותי ייעוץ מרחוק ומקורסי העשרה בתחומים שונים כמו גם עם בתי חולים באירופה המעניקים, כבר היום, חסות לבתי החולים בנצרת.
שלושת בתי החולים בעיר ימחשבו ויאחדו את הגיליונות הרפואיים של התושבים. כאשר חולה יגיע לאחת המרפאות בעיר, או לבית החולים, כל רופא שיטפל בו יוכל לקרוא את תיקו הרפואי ולדעת את ההיסטוריה הרפואית המעודכנת שלו. הרופא המטפל לא יצטרך לטלפן למקומות שונים בניסיון לדלות אינפורמציה ממרפאות שונות או ממוסדות הרווחה בעיר במקרה ויש צורך בעזרתן.
גם הרופאים יוכלו להשתתף בסמינרים אינטרנטיים עם עמיתיהם בבתי חולים אחרים בארץ ובחו"ל, והמתמחים בביה"ח יוכלו ללמוד באוניברסיטה ללא צורך לנסוע למרכז ולוותר על יום עבודה על-מנת להתקדם.
פרויקט סיסקו יכול וצריך להפוך מודל לחיקוי. חברות ענק אחרות יכולות וצריכות לתרום את חלקן לקהילה בתחומי התמחותן בין אם בתחום החומרה ובין אם בתחום התוכנה או ההכשרה. העלויות אינן גבוהות והתועלת מיידית.
לבד מהחשיבות החברתית והמוסרית של פעילות זו יש בה גם היגיון עסקי. יותר משתמשים, יותר מתחברים וחשוב מכך יותר משכילים מביאים בעקבותיהם שוק גדול פי כמה, צמיחה וגידול עתידי במכירות.
מן הראוי שהפרויקט בנצרת עילית ובנצרת יהפוך ל"עמוד האש" ההולך לפני המחנה.

תאריך:  10/07/2007   |   עודכן:  10/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינטרנט לכל ילד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סנשו דה-דורי רוכב שנית
משה, עורך-דין  |  10/07/07 21:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ארנון מוזס מנהל קרב נגד מזוז, הן בניסיון לסכל את ההחלטות הצפויות בפרשות הפליליות בהן נגוע אולמרט והן כדי להדוף את הצמד נתניהו-אדלסון
גוון צרויה
לעומת היוגה שהינה מסורת עתיקה בת אלפי שנים, הבייבי יוגה היא באמת "בייבי", שכן היא נולדה רק במחצית השנייה של המאה ה-20. גוון צרויה, מדריכת סדנאות בייבי יוגה במרכז אמא אדמה, מסבירה על השיטה שהפכה לפופולרית בארץ בשנים האחרונות
ראובן לייב
אנדרטה מרשימה לזכר יהודי המקום שניספו בשואה מוצבת במרכז המדרחוב העירוני וכמטחווי קשת ממנו מזדקרים דיוקנאותיהם של שלושת הישראלים החטופים בחזית החנות לחפצי קודש, הצמודה לבית הכנסת המפואר שבסמוך [צילומים: מיקה]
שאול אמרני
בעתירות נגד קצב הנפגע הוא היועץ המשפטי
לירון זיידין
האם יש תוכן לאמירה "יהודי חילוני ציוני"?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il