X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט נדרש להכריע: מי יהא היורש של דירתה וכספים שהותירה המנוחה: בני משפחתה (בהתאם לצוואה ראשונה), או התובע (בהתאם לצוואתה האחרונה) - פיזיוטרפיסט, שהעניק לה שירותים בשנותיה האחרונות
▪  ▪  ▪

הוראת צוואה שנעשתה מחמת אונס, איום, השפעה בלתי הוגנת, תחבולה או תרמית - בטלה. כך קבעה שופטת בית המשפט לענייני משפחה מחוז תל אביב, טובה סיוון.
פסק הדין ניתן לגבי עזבונה של בלומה מילר, שנפטרה בינואר 2005 כשהיא ערירית, ללא בעל או בן. בית המשפט התבקש להכריע: מי יהא היורש של דירתה וכספים שהותירה המנוחה: בני משפחתה של המנוחה (בהתאם לצוואה ראשונה), או התובע - פיזיוטרפיסט, שהמנוחה כתבה צוואה שנייה, מאוחרת יותר, שבו היא מורישה לו את כל רכושה.
בצוואתה הראשונה הורישה המנוחה דירה בבת ים וכ-2.5 מיליון שקלים לקרוביה: אחיה, רעייתו ובנם שהוא הנתבע, עמיחי חיטרון. קרוביה היו עימה בקשר הדוק עד לשנת 1999 ודאגו לכל צרכיה. בצוואה הראשונה היא אף ביקשה מהם לנהל את עיזבונה. את צוואה זו הם הגישו לקיום, כאשר התובעים מתנגדים לכך ומבקשים לכבד את הצוואה המאוחרת.
בהיותה כבת שמונים נזקקה המנוחה לטיפול פיזיוטרפיסטי, והתובע (שלמה טל) העניק לה טיפול זה. התובע בפרשה הוא המוטב בצוואה השנייה, והוא מבקש לקיים את הצוואה השנייה ולא לפסולה. במהלך תקופה זו ועד מותה הוא ביקר את המנוחה תכופות, ודאג לכל מחסורה, כולל הוצאת כספים בשמה מסניפה.
עם מרוץ הזמן החלה המנוחה להתנתק ממשפחתה. כשנה לאחר שהגיע הפיזיוטרפיסט שינתה המנוחה את צוואתה, בפני עדים במשרד עורכי דין. לאחר כמה חודשים נוספים, רותקה המנוחה לכיסא גלגלים והתובע (הפיזיוטרפיסט) המשיך לטפל בה. במקביל לקרבה שנותרה בין המנוחה לתובע (הפיזיוטרפיסט) התרחקה המנוחה ממשפחה עד לכדי מצב בו היא סירבה שהם יבקרו אותה.
הפיזיוטרפיסט טוען בעדותו כי "לאחר כל נפילה שלה (של המנוחה, ט.ס), הוא היה מעניק לה טיפול פיזיוטרפי ללא תשלום, ובתמורה היא הבטיחה לו שהוא יפוצה בצוואה "היא תדאג שהוא יהיה מסודר", כמו-כן הוא טוען כי היא ביקשה ממנו להיות מנהל הצוואה שלה, ידאג לחלוקת כספה לעמותת אלו"ט, יתחזק את קברה וכן יקבל חלק מסכום הירושה.
מהראיות שהעלו ניתן לראות שהמנוחה הפסיקה ללכת לבני משפחתה בחגים כפי שהייתה עושה לרוב, ועשתה את כל החגים אצל התובע (הפיזיוטרפיסט). בחודש אוגוסט 2001 חתמה המנוחה על יפוי כוח כללי לטובתו של התובע, ותצהיר, האומר שבמידה ותזדקק לאפוטרופוס לגופה ורכושה, ימונה התובע בלבד, ולא מי מקרובי משפחתה או אדם אחר. לאור משיכות הרבות שנעשו מחשבונה על-ידי התובע, הוכרזה המנוחה כפסולת דין ב-2002 (הוצאה של כמיליון שש מאות אלף שקלים מחשבונה של המנוחה, העברת כל כספיה מחשבונה לחשבונו, צירופו כבעל חשבון ביחד עם המנוחה, ורכישת דירה לו ולמשפחתו).
בנוסף, חוות דעת שהובאו לבית המשפט קבעו כי המנוחה נמצאה לוקה בדמנציה במצב בינוני, והייתה במצב נפשי קשה לאור היותה ערירית, וניצולת שואה. לכן הוחלט בבית המשפט לענייני משפחה (מחוז ת"א), בפני כבוד השופטת טובה סיוון, כי בצוואה המאוחרת יפסלו הסעיפים המטיבים עם התובע על-פי סעיף 30(א) לחוק הירושה, תשכ"ה-1965, "(א) הוראת צוואה שנעשתה מחמת אונס, איום, השפעה בלתי הוגנת, תחבולה או תרמית-בטלה."
כמו-כן נקבע כי "לא רק שהוכחת תלות והוכחת השפעה בלתי הוגנת יש בהן כדי לבטל הורשה שניתנה לאדם שבו תלוי המצווה, אלא שבית המשפט העליון אף הוסיף וקבע כי נטל ההוכחה להוכיח שהתלות לא הולידה השפעה בלתי הוגנת (שתוצאתה ביטול ההורשה) רובץ על כתפי המקבל - התובע בענייננו, ולא על מי שמבקש לבטל את הוראות הצוואה - הנתבע", כדי שלא יהא חוטא נשכר.
כאמור, בסופו של דבר החליטה השופטת לדחות את תביעתו של הפיזיוטרפיסט. עזבונה של המנוחה ניתן לבני משפחתה.

בית במשפט לענייני משפחה, מחוז ת"א, בפני השופטת טובה סיוון; התובעים: עמותת אלו"ט, שיוצגה ע"י ב"כ עו"ד שרעבי; ושלמה טל, שיוצג ע"י ב"כ עו"ד שלם; הנתבע: עמיחי חיטרון, שיוצג ע"י ב"כ עו"ד אלוני
תאריך:  23/03/2010   |   עודכן:  23/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השפעה בלתי הוגנת - "לא יהא חוטא נשכר"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לו אני שלומי טל - מערער מיידית
zoomarch  |  24/03/10 20:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
על-רקע שבירת שיאים נוספת ברמות השכר והבונוסים אותם לקחו הביתה בכירי החברות הבורסאיות במשק בשנת 2009, באוצר מתכוונים לכנס וועדה שתקבע דרכים להגבלתם
עופר וולפסון
הנציג שגורש - ראש שלוחת המוסד במדינה    שר החוץ הבריטי מסר לפרלמנט כי לממשל יש "סיבות משכנעות" להאמין כי ישראל אחראית לניצול לרעה של דרכונים בריטיים בחיסול אל-מבחוח
עידן יוסף
מחו על גיבוי שנתן נשיא מכללת ספיר למרצה ערבי שסירב ללמד חייל מילואים
עופר וולפסון
בכנס משטרת ת"א לסיכום שנת 2009 במשטרה, אמר השר אהרונוביץ' כי ימשיך לפעול להגדלת כוח האדם והשכר במשטרה בשנה הקרובה    התייחס לארגוני הפשיעה: "החגיגה שלהם נגמרה"
ניבה מרקוס
מנות האוכל המופיעות ביצירת האמנות המפורסמת "הסעודה האחרונה" הלכו ונעשו גדולות יותר במרוצת השנים    כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת קורנל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il