אבן דרך נוספת בקרב הענקיות בין גוגל ולפייסבוק: דיוויד פישר, סגן נשיא החברה למכירות פרסום גלובליות, אחד מחמשת הבכירים ביותר בגוגל העולמית, נטש את החברה ועבר לתפקיד בכיר בפייסבוק. עבור גוגל מדובר במכה קשה, שכן פישר היה אחראי להכנסות החברה מפרסום.
מבחינת פייסבוק מדובר ברכש משמעותי. פישר - בנו של נגיד בנק ישראל
סטנלי פישר - היה זה שהזניק את המודל הפרסומי של החברה (AdWords) למודל היעיל והיציב ביותר ברשת כיום, שהפך את גוגל לענקית שהיא כיום. פייסבוק, לעומת זאת, לא הצליחה עד היום לממש את הפוטנציאל שלה בכל הקשור להכנסות מפרסום ולכן הרכש החדש שלה הוא אסטרטגי עבורה, ואמור לפתור לה את הבעיה המרכזית שלה: כיצד להפוך את 400 מיליון הגולשים שמבקרים בה דרך קבע להכנסות מפרסום.
בתפקידו החדש בפייסבוק מוגדר פישר כסגן נשיא לפרסום והאחראי על התרחבות החברה למדינות נוספות (Global Operations). פישר, 37, מכהן בתפקידים שונים בגוגל מאז 2002. פישר כיהן בעבר כסגן ראש הסגל של משרד האוצר האמריקני, שם היה יועץ לשר האוצר וטיפל בסוגיות מדיניות כלכלית שונות בממשל הפדרלי. לפני כן היה עורך שותף ב-World" "Report & U.S. News, וכתב על כלכלה ועסקים בוושינגטון.
בתחילת שנות ה-90 ייעץ לממשלת רוסיה בנושא ההפרטה שביקשה לבצע. לפישר תואר ראשון מאוניברסיטת קורנל ותואר שני מאוניברסיטת סטנפורד. על-פי הבלוג של קארה סווישר, שמופיע במערכת הבלוגים של ה
וול סטריט ג'ורנל, הן גוגל והן פייסבוק הוציאו ביום שישי האחרון מייל פנימי שמודיע על השינוי. במקביל, מחקה גוגל כל זכר מהפרטים אודות פישר באתר החברה.
עד לפני כמה ימים, באתר של גוגל תיארה החברה את תפקידו ותרומתו של פישר כך: "דיוויד פישר הוא סגן נשיא למכירות מקוונות והאחראי על התפעול העולמי של גוגל. דיוויד מייצג את ההכנסות ממרבית לקוחות החברה בעולם. דיוויד הנהיג את תוכנית המכירות המקוונות והמבצעים מאז הקמתה בתחילת 2002, וסייע בבניית רשת הפרסום המקוונת של גוגל ובהפיכתה לגדולה בעולם. הוא גם מפעיל את ערוץ המכירות המקוון של תוכנית השותפים של AdSense, המאפשרת לבעלי אתרים בעולם להרוויח באמצעות שותפויות עם גוגל".
גוגל פירטה גם את תרומתו בפרויקט הספרים שלה: "דיוויד מנהל את התפעול עבור מוצרי הצריכה של גוגל ברחבי העולם ומפעיל את פעולות הסריקה של תחום הספרים של גוגל ועובד עם ספריות ובעלי אתרים ברחבי העולם לצורך סריקה דיגיטלית של ספרים מתוך האוספים שלהם. כמו-כן, הוא מוביל את תוכנית המענקים של החברה, שתרמה יותר מ-300 מיליון דולר לתקציב פרסום לאלפי ארגונים שלא למטרת רווח ברחבי העולם. דיוויד פתח משרדים רבים עבור גוגל בעולם".
כאמור, גוגל הורידה כל זכר למחמאות האלה. סמנכ"ל התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, שגם היא עברה מגוגל, אמרה ל"וול סטריט ג'ורנל": "העובדה שאנחנו מקבלים לשורותינו בכיר בסדר גודל כמו של דיוויד, היא עדות להזדמנויות המתרחבות של פייסבוק בפרסום. עבדתי עם דיוויד מקרוב במהלך השנים וראיתי את ההתלהבות, האנרגיה והיעילות שלו בבניית צוותים בקנה מידה עולמי. הגעתו של דיוויד מעמיקה את היכולות התפעוליות שלנו כך שנוכל לבסס את היכולת שלנו לשרת מפרסמים, ללא קשר לגודלם או למיקום שלהם, שרוצים לבנות את המותגים שלהם בפייסבוק".
גוגל פירסמה בתגובה למהלך של פישר הצהרה קצרה בבלוג של סווישר: "אנו מודים לדיוויד על תרומתו הרבה לגוגל ומאחלים לו הרבה הצלחה בעתיד".