X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דיוויד פישר - בנו של נגיד בנק ישראל - הזניק את המודל הפרסומי של גוגל והפך אותו ליעיל והיציב ביותר ברשת פייסבוק מקווה כי יצליח לשחזר את ההצלחה גם בקרב 400 מיליון הגולשים של הרשת החברתית
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אבן דרך נוספת בקרב הענקיות בין גוגל ולפייסבוק: דיוויד פישר, סגן נשיא החברה למכירות פרסום גלובליות, אחד מחמשת הבכירים ביותר בגוגל העולמית, נטש את החברה ועבר לתפקיד בכיר בפייסבוק. עבור גוגל מדובר במכה קשה, שכן פישר היה אחראי להכנסות החברה מפרסום.
מבחינת פייסבוק מדובר ברכש משמעותי. פישר - בנו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר - היה זה שהזניק את המודל הפרסומי של החברה (AdWords) למודל היעיל והיציב ביותר ברשת כיום, שהפך את גוגל לענקית שהיא כיום. פייסבוק, לעומת זאת, לא הצליחה עד היום לממש את הפוטנציאל שלה בכל הקשור להכנסות מפרסום ולכן הרכש החדש שלה הוא אסטרטגי עבורה, ואמור לפתור לה את הבעיה המרכזית שלה: כיצד להפוך את 400 מיליון הגולשים שמבקרים בה דרך קבע להכנסות מפרסום.
בתפקידו החדש בפייסבוק מוגדר פישר כסגן נשיא לפרסום והאחראי על התרחבות החברה למדינות נוספות (Global Operations). פישר, 37, מכהן בתפקידים שונים בגוגל מאז 2002. פישר כיהן בעבר כסגן ראש הסגל של משרד האוצר האמריקני, שם היה יועץ לשר האוצר וטיפל בסוגיות מדיניות כלכלית שונות בממשל הפדרלי. לפני כן היה עורך שותף ב-World" "Report & U.S. News, וכתב על כלכלה ועסקים בוושינגטון.
בתחילת שנות ה-90 ייעץ לממשלת רוסיה בנושא ההפרטה שביקשה לבצע. לפישר תואר ראשון מאוניברסיטת קורנל ותואר שני מאוניברסיטת סטנפורד. על-פי הבלוג של קארה סווישר, שמופיע במערכת הבלוגים של הוול סטריט ג'ורנל, הן גוגל והן פייסבוק הוציאו ביום שישי האחרון מייל פנימי שמודיע על השינוי. במקביל, מחקה גוגל כל זכר מהפרטים אודות פישר באתר החברה.
עד לפני כמה ימים, באתר של גוגל תיארה החברה את תפקידו ותרומתו של פישר כך: "דיוויד פישר הוא סגן נשיא למכירות מקוונות והאחראי על התפעול העולמי של גוגל. דיוויד מייצג את ההכנסות ממרבית לקוחות החברה בעולם. דיוויד הנהיג את תוכנית המכירות המקוונות והמבצעים מאז הקמתה בתחילת 2002, וסייע בבניית רשת הפרסום המקוונת של גוגל ובהפיכתה לגדולה בעולם. הוא גם מפעיל את ערוץ המכירות המקוון של תוכנית השותפים של AdSense, המאפשרת לבעלי אתרים בעולם להרוויח באמצעות שותפויות עם גוגל".
גוגל פירטה גם את תרומתו בפרויקט הספרים שלה: "דיוויד מנהל את התפעול עבור מוצרי הצריכה של גוגל ברחבי העולם ומפעיל את פעולות הסריקה של תחום הספרים של גוגל ועובד עם ספריות ובעלי אתרים ברחבי העולם לצורך סריקה דיגיטלית של ספרים מתוך האוספים שלהם. כמו-כן, הוא מוביל את תוכנית המענקים של החברה, שתרמה יותר מ-300 מיליון דולר לתקציב פרסום לאלפי ארגונים שלא למטרת רווח ברחבי העולם. דיוויד פתח משרדים רבים עבור גוגל בעולם".
כאמור, גוגל הורידה כל זכר למחמאות האלה. סמנכ"ל התפעול של פייסבוק, שריל סנדברג, שגם היא עברה מגוגל, אמרה ל"וול סטריט ג'ורנל": "העובדה שאנחנו מקבלים לשורותינו בכיר בסדר גודל כמו של דיוויד, היא עדות להזדמנויות המתרחבות של פייסבוק בפרסום. עבדתי עם דיוויד מקרוב במהלך השנים וראיתי את ההתלהבות, האנרגיה והיעילות שלו בבניית צוותים בקנה מידה עולמי. הגעתו של דיוויד מעמיקה את היכולות התפעוליות שלנו כך שנוכל לבסס את היכולת שלנו לשרת מפרסמים, ללא קשר לגודלם או למיקום שלהם, שרוצים לבנות את המותגים שלהם בפייסבוק".
גוגל פירסמה בתגובה למהלך של פישר הצהרה קצרה בבלוג של סווישר: "אנו מודים לדיוויד על תרומתו הרבה לגוגל ומאחלים לו הרבה הצלחה בעתיד".

"פייסבוק - הגוגל של אתמול"

System.String[]

בריחת המוחות מגוגל

System.String[]

תאריך:  28/03/2010   |   עודכן:  28/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר הבן עורק לפייסבוק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"בתחילת שנות ה-90 ייעץ לרוסיה" ל"ת
היה אז בן 17   |  28/03/10 14:09
 
- Face book - a fad
Ron2  |  28/03/10 15:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בתוך שישה שבועות נבנה איצטדיון שהכיל 5,000 מקומות ישיבה ו-15,000 מקומות עמידה    מאיר דיזנגוף הוביל את מצעד הספורטאים, שמנה 390 ספורטאים, כשהוא רכוב על סוסו הלבן
איציק וולף
ביתו של רס"ן אלירז פרץ ז"ל, בשכונת היובל בעלי, מועמד להריסה בשל הגדרת המקום כמאחז לא חוקי    ב-11:00 יובא למנוחות בהר הרצל בירושלים    סמ"ר אילן סביאטקובסקי יובא למנוחות ב-15:00 בראשון לציון
אייל גרוסברד
ניו אורלינס לא תהיה בפלייאוף, הרוקטס בדרך החוצה. 40 נק' לבובואה מהמאבס
עידן יוסף
לקראת המכרז למפעיל סלולרי נוסף, משרד התקשורת יחייב את החברות הסלולריות לאפשר שימוש באתרים הסלולריים שלהן למפעיל סלולרי חדש ומפעילים סלולריים אחרים
איריס פרחי
התובע טען כי כלבו של הנתבע ברח מהחצר, תקף את כלבו וגרם לו לשיתוק    הנתבע השיב כי כלבו קשור כל הזמן ולא נשך את כלבו של התובע    נפסק שהנתבע ישלם בגין הוצאות רפואיות ועוגמת נפש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il