X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוחרי הסביבה: החיבוק שלכם חונק אותי וגם... את הסביבה
▪  ▪  ▪

שמירת הסביבה היא ברכה לטווח ארוך וגם לטווח הקצר. סל של מחמאות ותודות מגיע לפעילים בתחום הסביבה. אלא שלעתים, החלק האידיאולוגי, ולא המעשי, של המאבק למען סביבה ידידותית, גובר, ואידיאולוגיה, בייחוד קנאית, עלולה להיות במקרים מסוימים נטל ולא נכס.
עיכוב בפתיחת כביש מספר 9 שעוקף את הכניסה לירושלים, הוא אחת הדוגמאות. סוף סוף אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים את פתיחת הכביש, תוך התחייבות ראש העיריה וחברת מוריה, היזמית, להשלים את עבודת השיקום. אבל זאת אפשר היה לעשות גם לפני חודשיים.
כאשר אני נוסע לירושלים באוטובוס אני נהנה להתבונן סביבי על הנוף הנפלא. מאות פעמים אתה יכול לחלוף בכביש הזה ובכול פעם ליהנות ממנו מחדש. זה כאשר אני נוסע מן הבירה לתל אביב. כאשר אני חוזר, אני מצטייד בעיתון משום שתמיד קיימת אפשרות שבצומת "מוצא" השיירה נעצרת. אז, במקום להתבונן בנחש התחבורתי הזוחל, אני קורא עיתון. ומה רואות עיני. ידיעה קטנה שכביש מספר 9 יישאר סגור על-פי דרישת החברה להגנת הטבע עד לשיקום העבודות הסביבתיים והנופיים בשולי הכביש החדש.
כביש מספר 9, לתשומת לבכם, שסלול מיד לאחר צומת מוצא, אמור להזרים את כל התנועה שהיעד שלה צפון ירושלים, מעלה אדומים, ים המלח והבקעה, ובכך להפחית את העומס בכניסה לעיר. חברת מוריה שאחראית לבניית הכביש טענה שאמנם עבודות השיקום לא הושלמו אך יש לאשר את פתיחת הכביש בגלל העומס ובמקביל להמשיך בעבודות השיקום. בית המשפט המחוזי קבל את העתירה של החברה להגנת הטבע והכביש בינתיים לא נפתח.
יום לאחר הודעה זאת התפרסם דוח של ארגון "אדם, טבע ודין", הסבא רבא של ארגוני הסביבה, שבו נקבע בין היתר כי על ישראל להציב לעצמה יעד של צמצום גזי החממה בשיעור של 20% עד לשנת 2020, באמצעות צמצום פליטת זיהום אוויר וחסכון באנרגיה. שבוע מאוחר יותר מגלה לנו יו"ר הארגון, הפרופסור דני רבינוביץ', כי 20% מתחמוצת הפחמן הנפלטות בישראל הוא כלי הרכב. שימו לב: לא שיפור, או שיקום סביבתי בכביש מס' 9 אלא פליטת פחמן- כמו ליד סיבוב מוצא.
אינני כלכלן אלא שוחר טבע וסביבה ולכן לא התעמקתי בנזק הכלכלי שגורם העומס, כולל איבוד זמנם של הנוסעים, צריכה גבוהה של דלק, ערעור עצבים, גם עניין בריאותי וגם עניין כספי וכיו"ב. לעומת זאת חשבתי מה כמות הזיהום שנפלטת מאלפי כלי הרכב אשר נעים בקצב של צב. מה כמות הרעל שנדבק לעלווה הירוקה בואכה לירושלים, מה כמות החום שיוצאת מן המפלטים כתוצאה מן הפקק האדיר הזה. לא רק של יומם יומיים, אלא חודשים שהכביש לא נפתח בגין אי השלמת השיקום בצדי הכביש על-ידי חברת מוריה. אז מי כאן תורם לזיהום הסביבה וכתוצאה - לחימום כדור הארץ?
מעניין אם הפעילים בארגון "אדם,דין וטבע", הזדמנו לאותו זיהום האוויר שכנגדו הם מתריעים. מה שהביא אותי למסקנה שלפעמים מיטיבנו, שוחרי הסביבה, הם מאוד סלקטיביים בכל הקשור לבריאותנו. תיקוב הסביבה את התנועה הממונעת, ייקוב הדין של שיקום נוף את הר האנשים שתקועים בפקק, ובלבד שחברת מוריה תיענש. שכן, פתיחת כביש מספר 9 לא היתה מענישה את הנוהגים בו, אך אי פתיחתו מענישה את הבאים לירושלים ובמידה רבה שוחרי הסביבה כמוני. בומרנג חלמאי. שרות דב. הכביש, כאמור ייפתח בשבוע הבא, אך את הפתרון ניתן היה למצוא לפני חודשיים.

המאמר מתפרסם באתר המחבר "זרקור".
תאריך:  19/07/2007   |   עודכן:  19/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חונקים את הסביבה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדובר גם על שלטון החוק
איתי  |  20/07/07 21:35
 
- כביש מס' 9
גרינברג-  |  24/07/07 20:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד בדין
בזמן שממשלת בוש משתפת פעולה עם התמיכה הישראלית בפת"ח, ייתכן שמחוקקים בקונגרס האמריקני יגדירו את ישראל כנותנת חסות רשמית לישות טרוריסטית
ראובן ימרום
"אינו דומה בית מבוצר בעיר פרוצה, המועדת לפורענות, לבית פתוח במושב עיר חומה, שאיננה מאפשרת למזיקים להיכנס לתוככי העיר" (רבי יהודה הלוי)
שאול בן נתן
על האיש שהקדיש את כל חייו ללימוד חכמת הקבלה וגילויה לרבים. מאמר לרגל ה' באב, יום ההילולא של האר"י הקדוש
אהרון רול
אנו כולנו מחזיקים אצבעות לנשיא החדש כי ידע להתעלות מעל קטנוניות היום יום והקומבינות בהם היה מעורב עד כה ולהוביל מוסד נשיאות המכבד את העם ומשום כך מכבד את עצמו
אפרי הלפרין
חיים ומשה, שני עברייני מין, האחד הורשע, השני הודה אך טרם הורשע, שניהם בכירי הפוליטיקה בישראל, אור לגויים וחושך ליהודים. במסגרת הדיון בבג"צ השוותה כבוד השופטת ביניש ביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il