X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר התעשיה, המסחר והתעסוקה אלי ישי (שס) נלחם בהתלהבות יתרה בדמוקרטיה. היכן השר כאשר חוק שכר מינימום מופר רבתי? היכן השר כשיש עשרות אלפי מובטלים, ומצד שני עשרות אלפי פועלים זרים? היכן השר כשמשרדי ממשלה הם מפרי חוק? נלחם בהארי פוטר... נקרא לשר בשמו, לא עוד שר התעסוקה אלא שר שמירת השבת
▪  ▪  ▪

מן העיתונות: אלי ישי נגד הארי פוטר
שר התמ"ת מתנגד לקיום אירוע השקת הספר החדש בסדרה ביום שישי בלילה, ומאיים להגיש כתבי אישום ולהטיל קנסות אם יתקיים. אמר השר: "צריך לשים גבול לרצון להיות דומים לאומות העולם. לא יעלה על הדעת לגייס עובדים רבים שיאפשרו את קיום האירוע, כשכלל לא בטוח שהם מעוניינים לעבוד, ובתוך כך לפגוע בדמותה של השבת. הוריתי ליחידת האכיפה לפעול. בכוונתי להגיש כתבי אישום ולהטיל קנסות אם יופר חוק שעות עבודה ומנוחה".
אז מה יש לנו? יש הטפת מוסר, יש קריאת מחשבות, יש אכיפה יתרה של סעיף אחד מתוך 37 הסעיפים בחוק. "צריך לשים גבול לרצון להיות דומים לאומות העולם"' אמר השר, ועל כך אענה לו: "זה לא עניינך". רצוני להדמות לאומות העולם הHנו חלק מחופש הפרט, ומניעתו אינה כלולה בתפקידי ממשלת ישראל.
"לא יעלה על הדעת לגייס עובדים רבים שיאפשרו את קיום האירוע, כשכלל לא בטוח שהם מעוניינים לעבוד"' אמר השר, ועל כך אענה לו: "משר בממשלה מצופה לפעול לפי עובדות, לא לפי קריאת מחשבות", האם טרחת לשאול אותם?
"בכוונתי להגיש כתבי אישום ולהטיל קנסות אם יופר חוק שעות עבודה ומנוחה"' אמר השר. הרבה סעיפי הגנה על העובד יש בחוק. השר מצווה לאכוף סעיף אחד בלבד. חוק שכר מינימום מופר ללא הרף. איזו אכיפה נעשית בנושא? כמה פקחים מוקצים לנושא, לעזרה לחלשים שבעובדים? נאדה.
סעיף אחד בחוק, הבעייתי בהיותו לא דמוקרטי, נאכף בהתלהבות יתרה. מתוך חוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א 1951: "7. שעות המנוחה השבועית... (1) לגבי יהודי - את יום השבת; (2) לגבי מי שאינו יהודי - את יום השבת או את יום הראשון או את היום השישי בשבוע, הכל לפי המקובל עליו כיום המנוחה השבועית שלו."
סעיף זה בחוק סותר את מגילת העצמאות. מתוך ההכרזה על הקמת מדינת ישראל: "מדינת ישראל... תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות;"
הדגשה מנוסח החוק: " לגבי יהודי - את יום השבת... לגבי מי שאינו יהודי... לפי המקובל עליו...". ואיך זה מסתדר עם מגילת העצמאות: "מדינת ישראל תהא ... . תקיים שוויון זכויות... בלי הבדל דת".
כל ילד בוגר חינוך יסודי יראה את הסתירה בין הסעיף בחוק ובין מגילת העצמאות, ומה בדבר חברי הכנסת? והשר? לשר פשוט לא אכפת מדמוקרטיה, חשוב לו לכפות את הדת.
נושא זה מבליט את החסר בחוקי היסוד של מדינת ישראל, חוק יסוד זכויות האדם. קואליציות פוליטיות גורמות לחברי הכנסת לדורותיהם להפר את חובתם לדמוקרטיה, וכך אין לאזרח בישראל זכויות. כך יכול שר בממשלה לכפות עלי את אמונתו שלו.

תאריך:  19/07/2007   |   עודכן:  19/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השר ישי ומלחמתו בדמוקרטיה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מצער שהכותב אינו מוצא לנכון
גילוי נאות  |  19/07/07 10:35
 
- מצער שהמגיב אינו בודק עובדות
איתן גנור  |  19/07/07 12:27
2
שייך לעניין...
בן ימין  |  19/07/07 13:47
 
- איזה עניין?
איתן גנור  |  19/07/07 14:12
 
- אני לא משינוי- אז מה?
דליתה  |  20/07/07 06:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
שוחרי הסביבה: החיבוק שלכם חונק אותי וגם... את הסביבה
דוד בדין
בזמן שממשלת בוש משתפת פעולה עם התמיכה הישראלית בפת"ח, ייתכן שמחוקקים בקונגרס האמריקני יגדירו את ישראל כנותנת חסות רשמית לישות טרוריסטית
ראובן ימרום
"אינו דומה בית מבוצר בעיר פרוצה, המועדת לפורענות, לבית פתוח במושב עיר חומה, שאיננה מאפשרת למזיקים להיכנס לתוככי העיר" (רבי יהודה הלוי)
שאול בן נתן
על האיש שהקדיש את כל חייו ללימוד חכמת הקבלה וגילויה לרבים. מאמר לרגל ה' באב, יום ההילולא של האר"י הקדוש
אהרון רול
אנו כולנו מחזיקים אצבעות לנשיא החדש כי ידע להתעלות מעל קטנוניות היום יום והקומבינות בהם היה מעורב עד כה ולהוביל מוסד נשיאות המכבד את העם ומשום כך מכבד את עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il