X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך נפלתי פעמיים קורבן לזיוף כרטיס האשראי שלי
▪  ▪  ▪

כרטיסי-אשראי מזוייפים הפכו, זה מכבר, לא רק למכת-מדינה, אלא למכה כלל-עולמית. חדשות לבקרים אנו מתבשרים על נוכל, זה או אחר, שעלה בידיו להשיג, במירמה, את מספר הכרטיס של קורבנו וליצור, בתעשיה מתוחכמת, כרטיס-אשראי חדש, זהה בפרטיו לקודמו. כך יכול הזייפן "לחגוג" עם הכרטיס ככל שיחפץ. התוצאה העגומה: הקורבן האומלל, בעליו הקודם והאמיתי של הכרטיס, מגלה בדרך כלל מאוחר מדי את דבר ההונאה ומוצא עצמו "מגולח" מחשבון הבנק שלו.
במרוצת השנה האחרונה איתרע מזלו של כותב שורות אלה, כשנפל פעמיים ברשתם של זייפנים כאלה. את התרמית הטרייה עלה בידי לגלות בסוף השבוע הזה, עם קבלת דפי החיוב של חברת כרטיס-האשראי, "אמריקן אקספרס", שעם לקוחותיה אני נמנה. על אחד מדפי החיוב האלה הופיעו שתי רכישות שהיו זרות לי: הן נעשו בבית העסק "מאמאקל קומוניקה" בפסדנה, ארצות-הברית. סכומי החיוב בתאריך ה-3 ביולי: 100 דולר ברכישה הראשונה ו-200 דולר ברכישה השנייה.
ה-3 ביולי היה, באקראי, היום שבו חזרתי ממסע בן שבועיים באירופה. משיחזור מיידי של מעשי באותו יום, העליתי כי לא רכשתי בו כל רכישה שהיא בכרטיס אשראי, לא בפסדנה, ארה"ב, שבה כלל לא שהיתי, ולא בשום מקום אחר. יתר על כן: במחצית השנה האחרונה כלל לא השתמשתי ברכישותי במטבע אמריקני. אלא שעיון נוסף בדף החיוב העלה, להפתעתי, כי בסמוך לחיוב הופיע גם זיכוי על שני הסכומים, וכך לא יצאתי ניזוק.
בכל זאת מיהרתי להתקשר לאמריקן אקספרס", כדי לברר את פשר העניין. במחלקת הבירורים הובהר לי כי מאן דהוא ניסה לבצע, באמצעות המחשב, רכישה וירטואלית של מוצרי-תקשורת בחנות האמורה בפסדנה, שבארה"ב, ומשלא הצליח למסור פרטים מזהים נוספים - פרט למספר כרטיס האשראי - בוטלה הרכישה על-ידי בית העסק עצמו, וכך מצאתי עצמי מזוכה.
תודות לעירנותם המוגברת של אנשי בית העסק האמריקני, אכן שיחק לי מזלי וכך ניצלתי מ"גילוח" חשבוני. כאן המקום לציין לשבח את בתי העסק האמריקניים, הנוהגים לבדוק כל רכישה בשבע עיניים. פרטי הרוכש נבדקים על-ידיהם בקפדנות-יתר, שאין שניה לה בעולם הרחב. אילו היה ניסיון הרכישה מתבצע בישראל - קרוב לוודאי שהיה עולה, דווקא, יפה. שהרי אצלנו אין נוהגים, בדרך כלל, לברר את זהותו של בעל כרטיס האשראי ולאמת את חתימתו, וכך יכול כל מאן-דהוא לעשות בו שימוש חופשי.
בשן ועין
לפני מחצית השנה היה מזלי טוב פחות. נפלתי אז קורבן לתרמית דומה, שממנה הצלחתי, אומנם, שוב לצאת - אבל הפעם בשן ועין. במקרה דנן נעשה הזיוף, שוב ברכישה וירטואלית במחשב, תוך שימוש בכרטיס ה"ויזה" שלי. עניין הזיוף הובא לידיעתי, בשיחה טלפונית, בעצם יום הרכישה, על-ידי איש הביטחון של "ויזה". באותה שיחה ביקש איש הביטחון לוודא אם אכן שהיתי באותו יום, מר ונמהר, במילנו שבאיטליה, ואם אכן רכשתי שם, בחנות "מוטיבי", לאביזרי ספורט, זוג נעלי-כדורגל, כמו גם כרטיס-נסיעה ברכבת ממילנו לשווייץ. סכום שתי הרכישות היה 800 אירו והפעם, לרוע מזלי, חוייבתי עליהן.
בו במקום הבהרתי לאיש הביטחון כי לא רק שבאותו יום לא שהיתי כלל בחו"ל - בוודאי לא במילנו - אלא שלא נסעתי כלל במרוצת מחצית השנה האחרונה לחו"ל, מה גם שלא השתמשתי כלל, באותו פרק-זמן, בכרטיס ה"ויזה" לצורך רכישות כלשהן. יתר על כן: מעולם לא ביצעתי רכישה כלשהי באמצעות המחשב.
קצין הביטחון לא היה מוכן להסתפק בדברי וביקש לאמת אותם עם השלטונות המוסמכים, וזאת לאחר שאשלח אליו, על-פי הנוהל המקובל, את צילום דרכוני, בצירוף טופס-הצהרה, לפיו אכן לא שהיתי כלל בחו"ל וגם לא ביצעתי שום רכישות בכרטיס ה"ויזה". בו במקום הבהיר לי איש הביטחון כי אם, אומנם, תתאמת הצהרתי - יזוכה חשבוני ממעשה התרמית. וכך, אכן, היה.
המסקנה המתבקשת: כשאתה מגלה, להוותך, כי נפלת קורבן לזיוף כרטיס האשראי שלך ולשימוש בו לרעה - דאג, ראשית לכל, לבטל את הכרטיס, כדי שלא תיפול, חלילה, קורבן לתרמית נוספת. יתר על כן: הישמר מכל משמר כשאתה נושא את כרטיס האשראי שלך, שלא יתגלגל, חלילה, לידיים לא רצויות. ועוד עצה: הימנע, ככל האפשר, מרכישה וירטואלית במחשב. מספר כרטיס האשראי, כמו גם יתר פרטיך האישיים, עלולים להתגלגל שם לידיים לא אמינות.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וככתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  28/07/2007   |   עודכן:  28/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זיוף כרטיסי אשראי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הקוד הסודי
א..ל.. רמת-גן  |  28/07/07 12:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחמים יפת
לדעתי, "תאונת נזק" דומה לפצע קטן ותאונה עם נפגעים היא פצע גדול. אם יטופל הפצע הקטן מיד וכראוי, הוא לא יתפתח לפצע גדול. אם על כל תאונת נזק ישלם הנהג המשתולל קנס כספי משמעותי ואם הענישה בגין תאונות נזק חוזרות של אותו נהג תלך ותחמיר ככל שהוא מרבה בתאונות נזק, יקטן משמעותית מספר התאונות הקטלניות
ראובן ימרום
שלום החברה, שהוא שלום המדינה ושלום העולם - תלויים זה בזה לגמרי. מהם התנאים שחייב לקיים האדם בכדי שסוף סוף יבוא שלום עלינו?
יואב יצחק
בטורו האישי במעריב מציין דנקנר כי ביניש וארבל עומדות בראש בית...    זוהי דיבה חמורה וזילות בית משפט, והיא גם פוגעת במאבק נגד העבריינות של ביניש וארבל
אהרון רול
ברור כי צריכים אנו "לחזק" את אבו-מאזן אך נשאלת השאלה עד היכן ובאיזה מחיר עבורנו. מאידך התבטאות כגון דא, "חלון הזדמנויות", טומנת בחובה מוקש רציני לענייננו
אריק פורסטר
שש שנים לאחר ההתקפה על מגדלי התאומים, מתברר שסיפורי ההצלחה של צבא ארצות הברית הם אלה שהוכנו בידי יחצ"נים במשרדים ממוזגי אוויר בפנטגון, ולא בסערת הקרב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il