X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בד"ץ: אסור להשקיע במניות הגז והנפט - הקידוחים מתקיימים בשבת בית דין צדק של העדה החרדית קבע: אסור להשקיע במניות - גם לא דרך הפנסיה; העניק כשרות למסלולי השקעה באמצעות מדדים עוקבים, תעודות סל או אג"ח שקיבלו אישור הלכתי
▪  ▪  ▪
מרבית החברות הנסחרות קשורות באופן כלשהו לאיסורים הלכתיים [צילום: פלאש 90]

האם המגזר החרדי ימשוך את ידו מהשקעות ישירות בבורסה? לפי הוראה חדשה של בד"ץ (בית דין צדק) העדה החרדית, גוף הכשרות הגדול ביותר במגזר, אין להשקיע במניות של חברות ישראליות - גם לא של אנשי עסקים דתיים וחרדים, כמו לב לבייב, שעיה בוימלגרין ומוטי זיסר. הסיבה: השקעה במניות היא שותפות בחברה, מסבירים בבד"ץ, ומרבית החברות הנסחרות קשורות באופן כלשהו לאיסורים הלכתיים, כחילול שבת או פרסום תועבה ואסור לאדם חרדי להיות שותף בעסקים כאלה.
בחוברת שהוציא הארגון נכתב: "אפיקי ההשקעות השונים, ובמיוחד הפנסיה והגמל, הם שותפות מלאה בהשקעות שיש בהן איסורי תורה, שמניבות תשואה מרווחי הפדיון של ימי השבת הנרמסת בקניונים, מתוצרת המפעלים בשבת וביום הכיפורים, מערוצי התוכן המלאים זוהמה, מפרסומי שחץ - בכל אלה שותפים אני ואתה מבלי משים". בחוברת מובאת כדוגמה קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר: "אם השקעתם בחברת האחזקות הנדמית בתמימות כחברת אחזקות ראויה המבטיחה תשואה נאה, הפכתם לשותפים בעוד כמה מאות חברות בנות המוחזקות על ידה ומניבות את רווחי הענק שלה, בהן חברת המלט נשר, הפועלת רשמית ומייצרת הררי מלט בשבת.
זאת אפילו ביום הכיפורים, רחמנא לצלן; מסוף המטען בנתב"ג ממ"ן הפועל בשבת כבחול... גם מניות 'תמימות' כמו דרבן, העוסקת בפיתוח מקרקעין, אך מחזיקה מרכז מסחרי פעיל בשבת קודש, או בנק לאומי השותף ברשת האופנה פוקס. גם מניית שטראוס כוללת את סניפי רשת בתי הקפה קופי טוגו הפועלות בשבת".
בד"ץ גם אוסר על שומרי ההלכה להשקיע בלהיט החם של הבורסה בחודשים האחרונים - חברות הגז והנפט - משום שהן ממשיכות לבצע את הקידוחים גם בשבת.
ועד הפיקוח להשקעות ופיננסים של בד"ץ הוקם לפני כשנתיים במטרה להעניק כשרות למסלולי השקעות פיננסיות לחרדים. רבני הארגון ישבו על המדוכה וניסו למצוא את הנוסחה שתאפשר להשקיע במניות של חברות הפועלות על-פי ההלכה.
כעת הגיעו הרבנים למסקנה הגורפת והקיצונית, ולפיה, אין להשקיע במניות כלל, משום שכמעט בכל חברה ציבורית יש בעיות הלכתיות.
במקום השקעה במניות, מעניק הבד"ץ כשרות למסלולי השקעה באמצעות מדדים עוקבים, תעודות סל או איגרות חוב שקיבלו אישור הלכתי. לפי הארגון, "כיום כבר הצטרפו למהלך החברות הראל, איילון, אקסלנס והפניקס, ועוד כמה חברות בשלבי הצטרפות".
בבד"צ מדגישים כי אינם מתכוונים לפתוח חזית מלחמה ציבורית נגד החברות, כמו האירועים סביב פתיחת חניון קרתא בשבת או מאבקים אחרים של המגזר החרדי, אלא רק לייעץ למשקיעים החרדים כיצד לא להיכשל בחוסר ידיעה באיסורים של שותפות בעסקי שבת, חמץ בפסח וצניעות.
לפי סקר של מכון המחקר מותגים עבור המחלקה החרדית במשרד הפרסום מקאן אריקסון, 42% מהחרדים, שהם כ-50 אלף משקי בית, נוהגים להפריש כסף לחיסכון על בסיס חודשי בסכום ממוצע של 825 שקל.
כך, היקף החיסכון וההשקעה הכולל במגזר החרדי מגיע לכ-500 מיליון שקל בשנה. אפיקי החיסכון הדומיננטיים במגזר הם תוכנית חיסכון בבנק (41%) ופק"מ (19%).

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  06/05/2010   |   עודכן:  06/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בד"ץ פירסם איסור גורף על השקעות בבורסה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בוקר טוב איראנשראל!
לשעבר  |  6/05/10 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר שכטר
טוקיו נפלה ב-3.3%    שנחאי ב-3.8%    הירידות בטוקיו, בה נפתח המסחר לאחר חופשת חג בת שלושה ימים, היו החדות ביותר מאז תחילת השנה
יפעת גדות
מדענים בדקו תשעה מתנדבים בריאים - פעם אחת לאחר לילה של שמונה שעות שינה ופעם אחת לאחר לילה של ארבע שעות שינה בלבד - וגילו כי שינה חלקית ומוגבלת במהלך לילה אחד בלבד הפחיתה חלק מהרגישות לאינסולין
מערכת PCאון
שירות חדש שחשפה השבוע מיקרוסופט בשם Spindex מאפשר לרכז מידע מכל הרשתות החברתיות המובילות במקום אחד    השירות זמין לקהל מצומצם בלבד    למי? אילו יתרונות הוא מציע?
רותה קופפר
ג'וליה לואיס דרייפוס הגיעה בשלישי בבוקר לטקס חנוכת הכוכב גילתה כי כתבו את שמה בשגיאת כתיב
בן פרץ
מי צריך זמרים כשיש סיפורים אנושיים מרגשים? בן פרץ לא יכול היה שלא לדמוע לאור כמויות הרגש שנשפכו בתוכנית האודישנים הראשונה של "כוכב נולד 8"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il