X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעל מועדון, כהרגלם של בעלי מועדונים, פרסם מסיבה תחת הסלוגן "בנות חינם וסושי גם" השופט טננבאום השית עליו פיצויים בשל אפליה אסורה גם כלפי הגבר, אשר נדרש לשלם כאשר האישה לא, וגם כלפי האישה, אשר מוצגת באופן סטריאוטיפי במודעה זו
▪  ▪  ▪
חלפו הימים שבהם נשים היו מופלות לרעה ותלויות כלכלית בגבר שלהן [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
אפליה על-רקע מיני וחברתי
קרן ששון
תושבי נווה יעקוב ובעיקר תושבות נווה יעקוב מופלים לרעה ע"י אגד
לרשימה המלאה

נכה נפש: אפליה מינית בבית ציוני אמריקה
רותי אברהם
החולה הגיש לבית דין לעבודה תביעה של 50 אלף שקלים נגד בית ציוני אמריקה * בתביעה: לא התקבל לעבודה בסדרנות בשל היותו גבר
לרשימה המלאה

"מינוי לא מספק כאפליה מתקנת"
רונן ליבוביץ, מתי טוכפלד, עידן יוסף
התגובות במערכת הפוליטית למינוי ראלב מג'אדלה צוננות * ח"כ ביילין: "המינוי הוא חלק מהטרגדיה של הערבים אזרחי ישראל" * ומנגד, ח"כ יחימוביץ': "המינוי ראוי ביותר"
לרשימה המלאה

"נוסיף גם כי באחת ההזמנות של הנתבע הופיעה הכותרת 'בנות חינם וסושי גם' כהזמנה למסיבה. לשון כזו פוגעת לא רק בציבור הגברים, שנדרשים לשלם בכניסה למסיבה, אלא גם בציבור הנשים. ניתן להבין מהפרסום כי מבקרי המסיבה יהנו 'מבנות וסושי בחינם'. תפיסה כזו רק מחזקת את הגישה כי נשים הן אובייקט מיני ומוקד משיכה בשל זהותן המינית ולא נוסיף בכך". כך קבע (5.5.10), שופט בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, אברהם טננבאום, בתביעה שהגיש איתיאל גבעון נגד יחצ"ן המסיבות ארז תימור, בגין אפליה אסורה, אשר באה לידי ביטוי בפרסום מודעת יחצנות למסיבה שבה נאמר כי "נשים חינם וסושי גם".
התובע הלין על אפליה אסורה כלפי גברים. הנתבע, אשר לא היסס להשוות אישה לסושי, בהציעו לאורחי מסיבתו "נשים חינם וסושי גם" - קרי - גם בנות המין היפה וגם הדגים המגולגלים באורז ישעשעו את קהל הגברים במסיבה - נאחז - כטובל בפמיניזם ושרץ שוביניסטי בידו - בטענות מתחום האפליה המתקנת. הנתבע, אשר ניתן להניח כי הציע את הכניסה לנשים "בחינם" מטעמי הנחת יסוד ולפיה נשים הן מגנט לגברים, וככל שיהיו במועדון נשים רבות יותר, בעקבותיהן כך הגברים - אשר יביאו ממון למועדון, שינה חברבורותיו התפישתיות לקראת הדיון המשפטי, ותיאר - בנימה נרגשת של מדליק משואה ביום העצמאות - את האפליה ארוכת השנים שסבלו ממנה הנשים - אפליה אשר באה לידי ביטוי בקיפוח כלכלי - והוא, בעל המועדון, מתקן עתה, באפשרו לנשים להיכנס חינם למועדונים. הנה כי באה התשובה לשכר הנמוך לשעה ולחודש ממנו סובלות הנשים, לאי-הכרה בהוצאות טיפול בבית ובילדים כהוצאה מוכרת, ולתקרת הזכוכית - משקה חינם וכניסה חינם למועדון. ועולה השאלה - האם גם הסושי סבל מאפליה היסטורית לאורך כל השנים והאם גם הוא - אותו סושי - זכאי להיכנס "חינם אין כסף" למועדון בכדי לפצות-לשפות בגין אפליה ארוכת שנים שגם הוא סבל ממנה?
ואם לא, מדוע פרסם היחצ"ן את ה"נשים חינם" בכפיפה אחת עם ה"סושי גם"? לאחר שלבש על עצמו מעטה-קרב פמיניסטי, ודיברר, בשם האפליה הכלכלית ההיסטורית של נשים את זכותן להיכנס למועדונים חינם אין כסף, כאילו בכך יבוא המזור לתקרת הזכוכית ולשכר הנמוך (לשעה/ולחודש), שלף מכובעו הנתבע אף נימוק נוסף - הוא הנימוק הקשור בהיעדר אפליה. בעל המועדון גרס כי ממילא, כאשר זוגות באים למועדון - הגבר הוא שמשלם, והנה עתה, אותו גבר אשר ממילא משלם על בת זוגו, ישלם את מחצית הסכום, שכן עתה, כשהכניסה לנשים הינה "חינם", ישלם הגבר מחצית (ויאכל סושי גם).
השופט טננבאום לא מתרשם
לו היה השופט טננבאום ליטל מעתוק ממערכוני ארץ נהדרת, היה משיב ודאי ב"וואלה יופי", לצורך הצגת התרשמותו הדלה מטיעוניו של הנתבע, אך היות ששופט נדרש לסקירה השוואתית והיסטורית של הסוגייה המשפטית, לאורכה התרבותי-חברתי ולרוחבה ההיסטורי, תוך שהוא בוחן את הסוגייה מנקודת המבט של תורת הפמיניזם, מנקודת המשפט של המשפט העברי ומנקודת המבט של המשפט המשווה.
השופט טננבאום שלל מכל וכל את התזה ולפיה הפרסומת "נשים חינם וסושי גם" היא זו שתתקן את האפליה הכלכלית ההיסטורית שנשים סבלו ממנה כל השנים, דחה מכל וכל את חצאית ה'אפליה המתקנת' שמאחורי קפליה ניסה הנתבע להסתתר, וקבע כי פרסומת המזמינה נשים להיכנס חינם אין כסף למועדון תוך שימוש בחרוז המעליב "נשים חינם וסושי גם" - מנציחה את מעמדן של נשים לא זו בלבד כתלויות כלכלית בגברים, אלא ככלי פיתוי הנועד למשוך גברים אל תוך המועדון - משל היו חפץ. השופט טננבאום מסביר כי מקום בו מתרחש כיום שוויון כלכלי בין נשים לבין גברים אין מקום ל"אפליה מתקנת", ובטח לא כזו השולפת את ראשה עטויה בכובע של ביטוי סקסיסטי אשר משווה נשים לסושי (גם). בנסיבות אלו קבע השופט טננבאום כי הנתבע פרסם פרסום אשר יש בו אפליה והשית עליו סכום סמלי של 1,500 שקל (בהסכמת התובע) - וזאת בשל עקרוניות התיק ואי-חשיבות הכסף לעניין זה.

ת"ק 3043/09 גבעון נ' תימור (ניתן: 5.05.10)
תאריך:  10/05/2010   |   עודכן:  10/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: לא עוד נשים חינם וסושי גם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
החליטה על שינוי מבני בתחום ניהול הנגר והניקוז בדומה לריכוז הסמכויות הנוגעות למשק המים תחת רשות ממשלתית אחת    השינוי אינו כרוך בעלות תקציבית
עידן יוסף
לטענת המנהל האזרחי נבנה המקום בניגוד לצו הפסקת עבודה שניתן לפני 11 שנים    ח"כ אלדד: ברק ממתין לשפך דם
אלעזר לוין
היזם הישראלי טוען: "מחיר מגרש זינק במהירות מ-12 ל-30 אלף דולר"
עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק של המשרד לענייני גמלאים הקובעת כי כל רשות מקומית תמנה יועץ מיוחד לענייני אזרחים ותיקים    סגנית השר לענייני גמלאים: הצרכים משתנים מעיר לעיר
מערכת אתר ערוץ הספורט
רד בול שלחה את 2 נהגיה לפודיום אחרי שסבסטיאן וטל הגיע שלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il