X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האתגר העיקרי העומד בפני הממשלה והכנסת אינו פתרון נקודתי של משבר עובדי הרשויות המקומיות, עובדי הציבור, המורים, נמלי הים והאוויר ועוד, אלא גיבוש פתרון חקיקתי-מערכתי ארוך-טווח שיטיל עונש כבד ומרתיע על הלנת שכר, ימנע שימוש מופקר בנשק השבתת המשק ויתמרץ מו"מ אמיתי ולא למראית עין
▪  ▪  ▪

אופן הפסקת השביתה הכללית מבטא מחלה ישראלית אנושה: פתרון לטווח הקצרצר-מאוד על חשבון אינטרס לאומי לטווח הארוך. אין כאן פתרון של סכסוכי העבודה ושל צל השביתות המאיים על המשק מדי יום, אלא טיוח המזין ומזמין סכסוכי עבודה רבים האורבים מעבר לפינה.
איום ההשבתה הכללית הפך למותג ישראלי, המכרסם באמינותה המסחרית של המדינה, תורם לקריסת המערכת השלטונית ומרחיק את ישראל מקבוצת המדינות המתוקנות, על ההשלכות השליליות הכלכליות, הדיפלומטיות והביטחוניות הכרוכות בכך. האיום המתמיד בהשבתת המשק כולו, או מגזר במשק, הוא מוצר לוואי של ממשלה וכנסת נטולות-חזון וחסרות-אונים.
האתגר העיקרי העומד בפני הממשלה והכנסת אינו פתרון נקודתי של משבר עובדי הרשויות המקומיות, עובדי הציבור, המורים, נמלי הים והאוויר ועוד, אלא גיבוש פתרון חקיקתי-מערכתי ארוך-טווח שיטיל עונש כבד ומרתיע על הלנת שכר, ימנע שימוש מופקר בנשק השבתת המשק ויתמרץ מו"מ אמיתי ולא למראית עין.
מדוע ינהלו האגודים המקצועיים מו"מ אמיתי, אם נשק ההשבתה הוא כה יעיל?! נשק השביתה הכללית הוא סוג של טרור כלכלי, המופעל בכוונה ובשיטתיות נגד כלל האזרחים, כדי לקדם אינטרס של סקטור צר באוכלוסיה. כמו הטרור, גם נשק השביתה הכללית נועד לערער את אמון האזרח בממשלתו, תוך פגיעה בשלום האזרח, בכיסו, בפרנסתו, בחופש תנועתו, בביטחונו, בשירותים החיוניים, בתיירות, ביצוא וביבוא, שהם מקור תעסוקה והכנסה מרכזי של האזרח.
ב-1946 עמדה ארה"ב בפני אתגר דומה, כתוצאה מהתעצמות חסרת תקדים של האיגודים המקצועיים, שהילכו אימים על הממשל, הקונגרס והציבור באמצעות השבתות כלליות של משק החשמל, הנפט, הרכב, הפלדה, המשחטות, וכו'. ביוני 1947 אישרו הסנאט ובית הנבחרים את "חוק טאפט-הארטלי" האוסר - עד היום - שביתות פראיות, מאפשר רק השבתה נקודתית, ומצמצם את האפשרות לקיים כל שביתה המאיימת על רווחת וביטחון כלל-הציבור.
החוק אוסר על השבתת המשק - או סקטור שלם - בתקופת צינון בת 80 יום, מאפשר לבית המשפט להפסיק שביתה המשבשת את המשק או את פעילותו של סקטור מסוים כגון תחבורה יבשתית, ימית ואווירית, דואר, תקשורת וחינוך, אוסר על כפיית עובדים להצטרף לאיגוד מקצועי ומחייב קיום משאל עובדים לפני הכרזת שביתה.
קיומו של החוק מצמצם את הלהיטות להשתמש בנשק השביתה הכללית, ומתמרץ את אופציית המו"מ. נשיאי ארה"ב הפעילו את החוק 35 פעמים ומנעו 33 שביתות כלליות. באוקטובר 2002 הפעיל הנשיא בוש את החוק, החזיר לפעילות 29 נמלי ים לאחר 11 ימי שביתה. בית המשפט קבע שהשביתה פגעה בביטחון הלאומי, מכיוון ששיבשה אספקת אמצעי לחימה נגד אפגניסטן ועירק, וחיבלה בשיקום הכלכלה על-ידי גרימת נזק בהיקף 10 מיליארד דולרים.
ממשלה וכנסת חזקות אינן נגררות אחרי שביתות ופתרונות קצרי-טווח, אלא יוזמות חוקים המרתיעים מליני שכר, מעודדים מו"מ אמיתי, מצמצמים את הצורך בשביתה ומונעים שביתות המפעילות טרור כלכלי נגד כלל-הציבור.
על הממשלה והכנסת ליזום תחיקה השומרת על חופש השביתה הנקודתית, אך מונעת פגיעה מערכתית בכלל המשק ובשלומו של האזרח. התנאי לקידום תחיקה זו הוא שינוי שיטת הממשל (ולא רק שיטת הבחירות), תוך צמצום הכוח של קבוצות לחץ, שדרוג כוחם של הבוחרים ושל נציגיהם ברשות המחוקקת, הדגשת מרכזיות הבוחר, אחריות ישירה של הנבחר כלפי בוחריו/שולחיו באזור הבחירה, הפרדת רשויות אמיתית, ריסונים ואיזונים המונעים עליונות של הרשות המבצעת ושומרים על עצמאות הרשות המחוקקת, וקיום בחירות אזוריות לשני בתי מחוקקים.
רק שינוי מהפכני של שיטת הממשל יאפשר גיבוש מדיניות ארוכת-טווח, ישפר את תפקוד מערכות השלטון, ישקם את אמינותה המסחרית הבינלאומית של ישראל, יחלץ את יחסי העבודה בישראל מיוון המצולות, יסיר את מאכלת איום השביתה הכללית מצוואר המדינה וישדרג באופן מהותי את מעמדה הכלכלי, הדיפלומטי והביטחוני.

תאריך:  01/08/2007   |   עודכן:  01/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בגנות נשק השבתת המשק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המאמר מחטיא את המטרה
ציוני זקן  |  1/08/07 13:53
2
עוד קלקלן
ע.ג1  |  1/08/07 19:47
 
- התבלבלת. בעלי ההון הם עובדי
חב' החשמל והנמלים  |  1/08/07 21:09
 
- כרגיל הסתה מטופשת
ע.ג1  |  1/08/07 23:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
מחקר אוסטרלי חדש מצא כי מדפסות מסויימות פולטות חלקיקי אבק המסוכנים לבריאותנו ממש כמו עישון
יחיאל לייטר
אם ישראל תכנס למבצע בעזה שהמטרה הסופית שלה היא חידוש תהליך מדיני המבוסס על פרדיגמות כושלות, הרי שהמחיר של מלחמה בעזה יהיה התעצמות הטרור מיהודה ושומרון
פרופסור דניאל האובן
יופי הפנים נבחן על-פי הפרופורציה והסימטריה שלהם. למרות העובדה שאנו נתקלים בפנים שאינם פרופורציונלים וסימטרים ועדיין נחשבים יפים. לדעתי, כל אדם הוא יפה אבל ניתן להיות יפים ויפות יותר על-ידי שיפור תמונת הפנים
עו"ד חיים קליר
דירתו של המבוטח נפרצה ונגנבו תכשיטים. בטרם חודשה הפוליסה לשנת הביטוח בה נפרצה הדירה, המבוטח נדרש להתקין כספת מעוגנת לרצפה או לקיר. המבוטח לא קיים אחר דרישה זו. האם יש לשלול ממנו את תגמולי הביטוח?
ד"ר יובל ברנדשטטר
ישנו נתק מוחלט בין הראייה היהודית והמוסלמית של טובת המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il