X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במהלך חיי כבוחר לכנסת ישראל, ניסיתי לבחור לדרג המחוקק והמבצע את כל הסוגים והגוונים דבר לא עזר הנבחרים אינם מצליחים לספק לנו, הבוחרים, את הסחורה
▪  ▪  ▪

מטבע הדברים אני בעד ביקורת. ראשית, משום שזהו הכלי העיקרי שלי להתמודד עם השלטון. ושנית, משום שביקורת יכולה להיות גם בונה. לעיתים, מי שאינו נמנה על בעלי התפקידים בכנסת, בממשלה ובשאר מוסדות המדינה עשוי להאיר בביקורתו פינה באופן שבעל התפקיד לא חשב עליו. מעשית, בכל תפקיד שמילאתי תמיד ניסיתי לבחון האם הביקורת שקיבלתי יכולה לשמש מנוף עבורי לשיפור. המוטו היה: אולי המבקר צודק? הבה ונבדוק. אולם בזמן האחרון אני מבחין אצלי בהצטברות חדשה וברורה של מסקנות ביניים מול פעילות זרועות הממשל שניתן לתת להן כותרת: אי הבנה. אינני מבין מדוע הם נוהגים כפי שנכתב ונאמר עליהם בתקשורת. ובמשפט הרווח אצלנו: מה יוצא להם מזה?
אינני מצליח להבין מדוע החליט ראש הממשלה, אהוד אולמרט, להקציב לנכי רדיפות הנאצים תקציב חודשי דל. עוד יותר אינני מבין מדוע נהג כך לאחר שוועדה מלומדת שמונתה למטרה זו הגיעה לסכום גדול פי עשרה ויותר. הייתכן שחשב שחסרי הישע הללו יקבלו בתודה את הקצבתו? האם חשב שירוויח זמן עד שמחאתם תתגבש? והרי ראש הממשלה איננו טירון פוליטי. הוא הרי אדם מנוסה ובקי בדרכי החשיבה של האנשים. מדוע היה זקוק לפרסום הלא פופולרי שקיבל. הנה חלף שבוע ויותר וכבר ברור שהסכום החודשי שישולם לא יהיה הסכום עליו הוכרז תחילה. אז למה הכריזו עליו מלכתחילה? האם מדובר במכרז?
אינני מצליח להבין מדוע שר המשפטים הנוכחי, פרופ' דניאל פרידמן, מנהל מזה שבועות קרב מתוקשר עם נשיאת בית המשפט העליון ממנו עולה כי הם מתקוטטים האם הרפורמות שהשר מתכנן לבצע במערכת המשפט יתקבלו או לא יתקבלו. מה שמוזר בעיניי היא צורת הקרב. שני הצדדים מרבים להזין את התקשורת, הצמאה באופן טבעי לדרמות, באמירות גורפות ומאיימות למרות שנימוס רב מעטר אותן. רק דבר אחד נשמט מהשר להסביר השכם והערב לציבור הרחב: מהן הרפורמות? מהו המצב הקיים ומה הוא חושב שצריך לשנות? בראשי פרקים. מה השר רוצה להנהיג והנשיאה מתנגדת?
במקום להסביר זאת, כפי שמשננים לציבור על יתרונות של חברת ביטוח או על העניין בספר חדש או על מנוחת הנפש בהשקעה בקרן נאמנות - צוללים שני הצדדים למסקנות חריפות שמוטחות זה כלפי זו ומותירים אותנו הצופים סקרנים: על מה מדובר?
אינני מצליח להבין מדוע רשות שדות התעופה, שר התחבורה, שאול מופז, והשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, אינם מצליחים לאתר את מכשירי הרדיו הפיראטי המפריעים שוב ושוב לתעבורת האלחוט בין הטייסים החגים מעל נתב"ג לבין מגדל הפיקוח. מדוע שלטונות החוק והמשפט אינם מצליחים לבצע את הפעולות הבאות: למצוא את המשדרים, לתבוע את בעליהם, ולהכניס אותם לכלא לפרק זמן שנקבע בחוק לעבירות כאלה?
האם לחברה הטכנולוגית של ימינו אין פתרון הולם לאיתור מכשיר שידור? האם מחכים להתנגשות הראשונה?
לאחרונה, שמעתי כי הכנסת מחוקקת חוקים, אך ישנם אנשים במשרד ממשלתי השולט על התקציבים שאינם ממהרים ליישם את החוקים. למשל, החוק שנועד להגדיל את הקצבה לחולי הפוליו לא בוצע למרות שנחקק לפני 6 חודשים. אומרים כי נכי הפוליו לא קיבלו את שהחוק התחייב לתת. הייתכן שאין מעקב על הביצוע? יתכן.
במהלך חיי כבוחר לכנסת ישראל, ניסיתי לבחור לדרג המחוקק והמבצע את כל הסוגים והגוונים כדי שיאפשרו לי חיים טובים ובטוחים. ניסיתי את הצד הימני.. את הצד הנוטה יותר שמאלה...ניסיתי את החוואי השמן, את הדברן הטלוויזיוני, את בעל השומה, בחלקם אפילו בחרתי פעמיים שמא ילמדו בקדנציה השנייה. דבר לא עזר. בדיעבד, גם לא מצאתי קשר גדול בין המשפטים שהוצגו לבוחר כמטרה לפני יום הבחירות ובין הביצוע אחריהן. וזו איננה דעה רק שלי. שימו נא לב שרוב הממשלות ורוב בעלי התפקידים לא מצליחים להתמיד בתפקידם יותר משנתיים שלוש. יתכן שהם בנויים מאותה תבנית, כנראה. בפועל, הנבחרים אינם מצליחים לספק לנו, הבוחרים, את הסחורה. אפילו לא חלק ממנה. לעניות דעתי.
הגעתי למסקנה שעלי להפיק לקחים. יש לי כל כך הרבה אי הבנות בהבנת תפקודם עד שהבינותי שכפי הנראה אינני כשיר לשמש במשרות הללו וגם לא לבחור במועמדים אליהן. כנראה, שמשהו מהותי פגום בדרך המחשבה שלי.

תאריך:  10/08/2007   |   עודכן:  10/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסקנת ביניים קטנה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הנה - אסביר לך מה שאינך מבין
קידי  |  10/08/07 18:36
2
אתה מחמיץ את הפואנטה, קידי
דר' גרינשפן  |  10/08/07 20:16
3
מר דרוקמן, האם אתה שטחי?
הפוסל במומו פוסל  |  11/08/07 00:33
 
- התפרסם סקר ביום חמישי
אריה דרוקמן   |  11/08/07 20:39
 
- סקר שהתפרסם גילה נתון אחר
אריה דרוקמן   |  11/08/07 21:53
 
- דברתי עליך, לא על הציבור.
.  |  13/08/07 00:33
4
נפלאה מבינתנו
מוצא "פרנקית"  |  11/08/07 06:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז שדמות
תופעת הכתבים הדברים את תחושותיהם הפוליטיות והאישיות במסגרת השידור הציבורי גורמת לבועז שדמות לסלידה מדיווחי התקשורת
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר לא מצטער על כך שהוא וחבריו מצטיירים בעיני התקשורת כמפלצות כל זמן שהדבר מונע מהממשלה לפנות יהודים מבתיהם
רותי אברהם
מה בין חקירת אבי התינוקת שמתה מחום ברכב לבין פגישת הפסגה בין שר המשפטים לשני נשיאי בית המשפט העליון (בדימ.)?    שניהם מיותרים ושניהם תוצר של עודף משפטולוגיה
עו"ד יוסי דר
פרופ' פרידמן בעצם משחק לידיהם של אלה הרוצים לשמר את בית המשפט העליון כמסדר סגור ואטום    מבחן הכניסה העיקרי למועמד לכהונת שופט בעליון הוא בכך שהמועמד נושא בדמו את הצופן הגנטי של החבורה הסודית
ראובן לייב
מוצרי מזון מקולקלים מסתובבים חופשי בחנויות ובשווקים בשל העדר תנאי-הקפאה הולמים; תאריכי-תפוגה פיקטיביים, קיבולת שגוייה של מוצר, מחיר לא אחיד שלו באותה חנות ממש, וגם הפחתה באיכותו - מה לא עושים למען הרווח של היצרן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il