X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
0
היום יעלה 'חוק ישראל היום' לקריאה טרומית יו"ר הכנסת: יש לחצים על הח"כים ולפעמים הנימוקים מתייחסים לצד האישי ולא לשאלה העקרונית
▪  ▪  ▪

"אסור להפוך את הכנסת לשדה מערכה בין הון להון. הרגשתי היא שנטייתם של ח"כים בהצבעתם בחוק 'ישראל היום' היא על-פי קשרים להון זה או אחר ולא לשאלה העקרונית" - כך אומר יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד), בהתייחסו ל"חוק 'ישראל היום'", שיעלה היום להצבעה בקריאה טרומית במליאה. על-פי הערכות בכנסת, המליאה תדחה את הצעת החוק.
הצעת החוק, שהוגשה על-ידי ח"כ מרינה סולודקין (קדימה), אוסרת על חלוקת עיתון בחינם לתקופה העולה על שנה, למעט למוסדות ציבור ולמוסדות מדינה.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שקיצר את ביקורו בחו"ל, צפוי להשתתף בהצבעה היום. נתניהו ונציגיו, וכן משרד הלובינג פוליסי שנשכר על-ידי "ישראל היום", מפעילים לחצים על שרים וחברי כנסת מהקואליציה להתנגד להצעת החוק. נתניהו מיודד עם הבעלים של "ישראל היום", שלדון אדלסון, ורעייתו מרים. ראש הממשלה מתעקש על הנהגת משמעת קואליציונית של הח"כים נגד הצעת החוק.
מהצד השני מופעלים לחצים על חברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק. ואולם, ההערכות הן שחברי כנסת מהקואליציה, שחוששים להצביע נגד החוק כפי שמחייבת אותן המשמעת הקואליציונית, ייעדרו מההצבעות כדי שלא להצטייר באופן שלילי בידיעות אחרונות ו"במעריב".
ההערכה היא ששרים וח"כים מישראל ביתנו ייעדרו מההצבעות לנוכח תמיכתם בהצעת החוק - בניגוד לעמדת הקואליציה.
ש"ס, שנציגה השר משולם נהרי נמנע בתחילת השבוע בהצבעה בוועדת השרים לחקיקה, צפויה למלא אחר המשמעת הקואליציונית ולתמוך בהצעה. עם זאת, חלק מהשרים וחברי הכנסת מש"ס צפויים להיעדר מההצבעה.
הקואליציה ערכה גיוס כללי של שרים וח"כים שהתנגדו להצעה. מנגד, בקדימה נערך גיוס של ח"כים לתמוך בהצעת החוק. ח"כים בקדימה קבלו אתמול על כך שהתקבשו על-ידי הנהלת הסיעה לתמוך בחוק, אף שלא התקיים דיון פתוח בסיעה לקביעת עמדתה.
ריבלין הוסיף כי "התייחסותם של חברי הכנסת לחוק נובעת מההקשר לבעלי הון ולתקשורת מכאן ומשם. הכנסת אמורה לשקול את השיקולים מתוך ראייה חוקתית, ולא מתוך רצון להטיב עם צד זה או אחר".
ריבלין התייחס ללחצים שמופעלים על הח"כים לקראת ההצבעה, ואמר כי "ידוע לי שיש לחצים על הח"כים, ולפעמים הנימוקים אינם מתייחסים לצד החוקתי אלא לצד האישי, ואולי אף התועלתי, בין ההצבעה לבין פירסומו של חבר כנסת ועשייתו. הדבר הזה לא מביא כבוד לכנסת. לכנסת אסור לעסוק בחוקים המיועדים לאנשים ולמקרים מיוחדים, אלא רק בנושאים עקרוניים למדינה כולה. לצערי הרב, האווירה כיום, שבה מתבצעת החקיקה, עושה שימוש לרעה בהליכי הכנסת.
"אין זה ראוי שהכנסת תדון ותחוקק את חוק 'ישראל היום', אלא תקיים דיון עקרוני על חופש העיתונות והדרך לייצר תחרות בישראל. נושאים הקשורים בעיתונות צריכים להיות נדונים במסגרת הנהגת חוקה לישראל ולא במלחמת גבירים בגבירים".
ריבלין מתח בנוסף ביקורת על פעילות הלוביסטים בנוגע להצעת החוק, ואמר כי "יותר מדי לוביסטים מסתובבים במשכן כדי לקנות לבבות בקרב חברי הכנסת".
ריבלין מציע לסולודקין, כמו גם לח"כים נוספים שהגישו הצעות חוק שנועדו למנוע את הפצתו של "ישראל היום", לסגת מהצעת החוק ולקיים דיון עקרוני. לדבריו, "הצעות החוק האלה הן נקודתיות ונובעות מאינטרסים שונים, והכנסת תעשה טעות אם תדון בהן". עם זאת, ריבלין הבהיר כי אין לו סמכות שלא להעלות את הצעות החוק האלה לדיון במליאת הכנסת.
ח"כ סולודקין אמרה כי אם המליאה תדחה היום את הצעת החוק, היא תעלה בעוד כמה שבועות להצבעה בקריאה הטרומית הצעת חוק נוספת, שאוסרת על מכירת מוצר ב"מחיר טורפני", כלומר במחיר הנמוך מ-50% מעלות ייצורו.

תאריך:  02/06/2010   |   עודכן:  02/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כים מצביעים על-פי קשריהם להון
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
והכרעות-דין של שופטים על-פי
עידן סובול  |  2/06/10 10:58
 
- סובול צודק-בעיתיות בבהמש
אזרחית  |  2/06/10 11:33
 
- שורש הרע, גזע הרע וצמרת הרע
הנ"ל  |  2/06/10 12:07
2
רובי ריבלין סמל צביעות הליכוד
משטינים מהמקפצה   |  2/06/10 11:45
 
- נניח שישראל היום היה תומך נלהב
ארוין  |  2/06/10 11:50
 
- ריבלין הצבוע --דמות הליכוד  ל"ת
תגובה עדינה לזבל  |  2/06/10 12:42
3
גם החברים של נוני משתתפים בהצב
עץ  |  2/06/10 15:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בעקבות השמצת יריב אופנהיימר בשידור חי והטענה כי הוא "מתמסטל בעמק האלכוהול"    "אין דין התבטאות נגד קבוצה פוליטית, כדין התבטאות נגד אדם פרטי, על חברי הכנסת להימנע מלהיתלות בחופש הביטוי כדי להכשיר התבטאות הפוגעת בכבודו של אדם ומבזה את שמו הטוב"
יפעת גדות
הסרטן המאובחן ביותר בעולם כולו בשנת 2008 היה סרטן ריאות    הגורמים השכיחים ביותר למוות מסרטן היו סרטן ריאות
מערכת PCאון
האלימות של "שוחרי השלום" כנגד ישראל ממשיכה גם לאחר המשט ועוברת לרשת האינטרנט    עשרות אתרים ישראלים הותקפו בשתי היממות האחרונות    ממה כדאי להיזהר במיוחד? איך מתגוננים?
איציק וולף
בית המשפט קבע כי קיים חשד סביר שעבר עבירות חמורות על סיפון המרמרה    יסוד סביר לכך ששחרורו יחד עם שלושת המשיבים האחרים יביא לשיבוש הליכי חקירה ויסכן את שלום הציבור
איציק וולף
תושב התנחלות תפוח עתר בדרישה למנוע את שחרור פעילי המשט הבינלאומי שתקפו את לוחמי השייטת    מבקש מבית המשפט צו שיורה למדינה להשיב מדוע נשלחו הלוחמים ללא כלי נשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il