X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אסור לנו להגרר למלכודת שטומן לנו החמאס ואסור להפוך את ארגון הטרור הזה ל"אנדרדוג". ישראל צריכה למצוא את המינון הנכון ולהקל את הלחץ הכלכלי על הרצועה
▪  ▪  ▪

אמצעי התקשורת העוינים את ישראל בעולם הערבי, הסתערו בסוף השבוע שעבר על הדווחים של אונר"א (סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם) בנושא התמוטטותה הצפויה של הכלכלה של רצועת עזה כמוצאי שלל רב. אפילו הטלוויזיה האירנית הקדישה לנושא תוכנית מיוחדת בת שעה.אוייבנו אוהבים לשנוא אותנו ואנו מספקים להם את התחמושת.
פיליפו גראנדי, סגן מנכ"ל אונר"א ברצועת עזה, כינס בסוף השבוע שעבר מסיבת עיתונאים בעזה והזהיר מפני התמוטטות כלכלית מוחלטת ברצועה. בתוך כמה שבועות, הבהיר גראנדי, תהיה רצועת עזה, תלויה במאה אחוזים בסיוע הומניטרי חיצוני. הוא הפנה קריאה נואשת לישראל, החמאס והפתח כי אם יימשך הסגר תתמוטט הכלכלה בעזה.
גראנדי מסר נתונים מדאיגים על התמוטטות המגזר התעשייתי והחקלאי ברצועה, הוא דרש לפתוח את מעבר קרני ולאפשר ייבוא ויצוא סחורות וגילה כי הנזק המצטבר לכלכלה ברצועה מאז ההשתלטות הצבאית של החמאס על הרצועה הוא של 23 מיליון דולר.
אין ספק שישראל הידקה את הסגר על הרצועה כדי להגן על בטחונה. ישראל, למשל, מונעת הכנסת חומרי בניה לרצועה כיוון שחמאס משתמש, בהם, לבניית בונקרים, מנהרות ו"שמורות טבע" כפי שבנה החיזבאללה בדרום לבנון. ישראל לא אפשרה כניסת פלשתינים ממצרים, ללא פיקוח, דרך מעבר רפיח כדי למנוע כניסת מחבלים שהתאמנו באירן וסגרה את המעברים לאחר שארגוני החבלה ניסו לפגוע בהם, זאת בנוסף לירי הקסאמים המתמשך.
כל הצעדים האלה לגיטימיים אך אסור לנו להגרר למלכודת שטומן לנו החמאס ואסור להפוך את ארגון הטרור הזה ל"אנדרדוג". ישראל צריכה למצוא את המינון הנכון ולהקל את הלחץ הכלכלי על הרצועה. להראות לעולם כי אין פה הענשה קולקטיבית של מיליון וחצי בני אדם החיים ברצועה וכי החמאס הוא שמהווה את האיום על השקט והיציבות ועל הכלכלה הפלשתינית.
ארגון החמאס ארגן לפני שבועיים סיור לכל הכתבים הזרים המוצבים בישראל, כדי להראות להם כיצד יש "דמוקרטיה" תחת שלטונו ברצועה וכיצד החיים מתנהלים, בבטחה, ללא שום תקלות והפרעות מצד השלטון. נו, היכן ההסברה שלנו?
הסוגייה הכלכלית-ביטחונית של הרצועה מונחת, עתה, לפתחו של שר הביטחון החדש אהוד ברק. ישראל יכולה וצריכה לאמץ, כמדיניות חדשה, את סיסמת "הקלת סבלם של תושבי רצועת עזה" ולא לטמון את ראשה בחול. רק כך היא תצליח לדחוק את החמאס לפינה. יש להכריז, חדשות לבקרים, על הקלות וליזום צעדים הומניטריים יצירתיים.אסור לצרף אל מחנה תומכי החמאס ברצועה את אותם תושבים התומכים בתהליך המדיני.
במקביל ישראל צריכה להמשיך ולהתמודד, בתקיפות, עם ירי הקסאמים הנמשך ובחיסולים הממוקדים. מה שנדרש הוא הפרדה מוחלטת בין הנושא הכלכלי הומניטרי לנושא הביטחוני. חייבים להלחם בטרור אך עלינו להמנע, ככל האפשר, מפגיעה באוכלוסיה הפלשתינית החפה מפשע. אנו צריכים להתגבר על תחושות הנקם שלנו, להעניש רק את המחבלים ושולחיהם.
רק בקור רוח והגיון נגיע למטרה. יש להילחם בטרור בחכמה ולא ברגש. כבר נאמר "בחכמה תעשה לך מלחמה".

לבלוג של יוני בן-מנחם
תאריך:  19/08/2007   |   עודכן:  19/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
במשך עשרות שנים חיים יבין שמר על צורה ממלכתית, לא רק בהופעה אלא גם בתכנים, ולא רק בהגשה אלא גם בניהול
דן סלס
כמעט אף ישראלי שנוסע לא יעז לצאת לחו"ל ללא ביטוח רפואי, למרות שהסיכוי כי ישתמש בו איננו גבוה    רק מעטים ממאות אלפי הנוסעים מכירים את רשימת 10 השאלות הקריטיות - ששאילתן תבטיח שבמקרה וקורה משהו - יוכל המבוטח לחסוך לעצמו בין עשרות למאות אלפי שקלים    שווה לגזור ולשמור
זיו גל
כמו רוב הציפורים היונים נושאות עמן קבוצות גדולות של פרעושים, פשפשים וקרדיות. נטען גם שהן נושאות מחלות היכולות לעבור לאדם על-ידי מגע ישיר עם הציפור או עם צרכיה
ראובן לייב
הפגיעה שלנו, במו ידינו, באיכות הסביבה, ממיטה עלינו אסונות בריאותיים
אריק פורסטר
הזרם הרפורמי ביהדות זנח את ההלכה לחלוטין, אך רוב היהודים המסורתיים מעדיפים להעמיד פנים שהתלמוד מגלם את האפותיאוזה של חכמת ישראל, ובכך הם טועים ומטעים, התלמוד משקף את זרם המחשבה ששרר בתקופה מסוימת תחת שלטון זר
רשימות נוספות
דיכטר נגד מחוות לפלשתינים  /  איציק וולף
סקר: ברגותי מוביל בבחירות לנשיאות   /  יהונתן דחוח-הלוי
"ישראל תחון 110 מבוקשים נוספים"   /  הילה רפופורט
ראיד סלאח וההסתה לטרור  /  יהונתן דחוח-הלוי
בחכמה תעשה מלחמה  /  יוני בן מנחם
הויתור על גבולות בטוחים  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il